Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Hopjesvla

NPO Radio 1 is op zoek naar een goed voorbereide figuur op het Coronavirus

Recommended Posts

Lieve mensen,

Voor NPO Radio 1 maak ik een podcastaflevering over het Coronavirus waarin we persoonlijke verhalen verzamelen. Er is nog geen besmettingsgeval in Nederland ontdekt, maar dat lijkt een kwestie van tijd. Op dit forum zie ik dat er verschillende gebruikers zijn die bijvoorbeeld het (tijdelijke) medicijn chloroquine bestellen, om het maar vast in huis te hebben.

Heb jij ook al maatregelen genomen? In de vorm van bijvoorbeeld extra voeding, medicijnen of mondkapjes?

En zo ja, sta je dan open voor contact om je verhaal te doen?

Ik wil even benadrukken dat het zeker níet de bedoeling is om er een "gekkie-verhaal" van te maken. Ik interview de mensen die mij te woord willen staan altijd met respect en zonder oordeel. In landen waar het Coronavirus om zich heen grijpt, zijn schappen leeg en is de burger massaal inkopen gaan doen om voorzien te zijn voor langere tijd. Preppen hoort op die manier onomstotelijk bij het virus. Daarom wil ik er graag een verhaal over maken.

De podcast wordt gemaakt voor, door en met twintigers of begin dertigers, dus ik zoek iemand van ergens tussen de 20 en 35 jaar oud. Iemand die ook openstaat voor een interview in ieder geval met geluid en eventueel ook met beeld.

Als je het dus leuk vindt om een kijkje te geven in jouw bestaan als voorbereid mens, kom ik graag met je in contact. En ik houd van Hopjesvla (ook al is dat bij uitstek geen prepper-voer), vandaar de nickname.

Hartelijke groet,

Thijs

• Leuk 3

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik zou er niet vanop kijken dat de meesten hier al wat ouder zijn.

maar ik hoor het binnenkort wel op npo1. Ik neem aan dat hier tijdig vermeld gaat worden wanneer de uitzending is.

• Leuk 1

Deze post delen

Zojuist, Hermanusb zei:

Ik zou er niet vanop kijken dat de meesten hier al wat ouder zijn.

maar ik hoor het binnenkort wel op npo1. Ik neem aan dat hier tijdig vermeld gaat worden wanneer de uitzending is.

Dank voor het meedenken! Ik zal een linkje plaatsen als het lukt om de prep-invalshoek uiteindelijk ten uitvoer te brengen.

Ik vind het een interessant gegeven dat er blijkbaar minder jonge mensen preppen dan wat oudere mensen.

In principe mag het ook een wat oudere figuur zijn, maar dan moeten we in de podcastaflevering even de vraag beantwoorden hoe het kan dat er wellicht minder jonge mensen preppen.

• Leuk 1

Deze post delen

Hermanusb zei dat er op dit forum de meesten hier al wat ouder zijn.

Daaruit kan je natuurlijk niet concluderen dat jongere mensen minder preppen.

Dit forum bestaat sinds (dacht ik) 2012, is daarna jarenlang op slot geweest en een paar maanden geleden weer heropened.

Vandaar dat er hier vooralsnog veel oudgedienden zijn, die in de begintijden van het forum wellicht nog in de doelgroep vielen maar nu niet meer.

Over een paar maanden zal er vast veel meer nieuwe aanwas zijn, waaronder ook jongeren.

• Leuk 1

Deze post delen

Bedankt nog voor jullie hulp! Uiteindelijk hebben we toch besloten om het onderwerp preppen niet te behandelen in de podcast. We vonden dat het al te breed uitgemeten werd in de media.

Dit zijn de links naar de podcastaflevering over corona.

Spotify:
https://open.spotify.com/episode/3WzcHoQIkt4Fxk6ubHAFUX?si=GIwyW_4MR6KE62NDOZoaTQ

Apple podcast:
https://podcasts.apple.com/nl/podcast/alicante/id1498633738?i=1000467497679

Online, NPO Radio 1:
https://www.nporadio1.nl/podcasts/alicante

Of in een willekeurige andere podcastapp zoeken op ‘Alicante’ van NPO Radio 1

• Leuk 1

Deze post delen

Op 27-2-2020 om 01:17, TyrionLannister zei:

Dit soort reportages wil geen enkele prepper meer: https://www.dumpert.nl/item/6397962_c49cb276

Als prepper in de openheid ben je altijd een kwetsbaar doelwit voor spot van zowel de onnozelen en de stoere jongens.

Dick heeft dat doelbewust opgezocht.

Achteraf gezien was het niet handig om met grote stelligheid in 2012 te verkondigen dat er voor 2015 een enorme crisis zou uitbreken. Daarmee kom je als prepper in hetzelfde rijtje te staan als de vele relie-gekkies die van tijd tot tijd opduiken.

• Leuk 1

Deze post delen

1 minuut geleden, Invictus zei:

Als prepper in de openheid ben je altijd een kwetsbaar doelwit voor spot van zowel de onnozelen en de stoere jongens.

Dick heeft dat doelbewust opgezocht.

Achteraf gezien was het niet handig om met grote stelligheid in 2012 te verkondigen dat er voor 2015 een enorme crisis zou uitbreken. Daarmee kom je als prepper in hetzelfde rijtje te staan als de vele relie-gekkies die van tijd tot tijd opduiken.

Inderdaad, wat tegenwoordig voor preppen doorgaat is eigenlijk niet meer dan hoe we in de 60'er jaren leefden (in de provincies).

Op de vraag: Waarom prep je? Is na de nodige zelf-reflectie inmiddels mijn antwoord: omdat ik me beter voel bij die leefstijl. Het interesseert me geen ruk (nou ja.. een beetje dan) welke rampen er kunnen optreden. Ik wil leven op een manier die bij me past, en dat is niet balancerend boven een afgrond.

• Leuk 4

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...