Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zelf Chinees maken, of afhalen ?


Gast Peerke

Aanbevolen berichten

OK. Jullie weten inmiddels wel dat ik van lekker eten hou.

 

Vandaag een wok nasi gemaakt en een bak ajam paniki

 

Wok nasi waren 5 malen. Ajam Paniki 3 porties.

 

Voor de wok

1/2 kilo basmati rijst - bijna 1 euro

2 prei - bijna 1 euro

1,5 ons gerookte schouderham - 1,5 euro

4 eieren - 80 cent

zakje kruidenmix en boemboe - 2 euro

Basiskosten nasi: 6,5 euro /5 = 1,5 euro per portie (ongeveer)

 

Ajam paniki - 3 porties

- 4 ons kipfilet - bijna 4 euro

- boemboe - 1,5 euro

Basiskosten Ajam paniki = 5,5 euro /3 = bijna 2 euro per portie

 

1 maaltje nasi met saus kost me dus 3,5 euro

 

Daarvoor kost het 1/2 uur voorbereiden met snijwerk, 3/4 uur in de keuken bakken, 1/2 uur opruimen en een avond in de kooklucht zitten.

 

Bij de plaatselijke Chinees haal ik een menu voor 10,50, waar ik 3x van eet. Kosten ook ongeveer 3,5 euro. Maar dat is klaar in 10 minuten en scheelt me al het werk.

Conclusie. Ik ga voortaan wel Chinees afhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Regelmatig haal of eet ik nog bij de plaatselijke Chino, maar in Spanje missen ze de Chinees/indonesische gerechten.

 

80% is hier Mandarijn Chinees en slechts 20% Szechuan, wat ik prefereer.

 

Dus wil ik de Hollandse- Chinese touch, dan maak ik het zelf. Ik heb een hele kast vol Indonesische boemboes, specerijen en sauzen of we maken het helemaal vers. Tegenwoordig koop ik horeca verpakkingen want ik eet liever Aziatisch dan de Hollandse pot.

 

Goed vlees is hier veel goedkoper dan in NL dus koop ik vaak grotere delen. Veel gebruik ik de procureur/nek. Hiervan maak ik bijvoorbeeld shoarma, tja siew, babi pangang of andere Indonesische varkensvlees gerechten.

 

Ook delen van de rund zoals de rosbief gebruik ik regelmatig. Dit is wat duurder vlees maar er gaat niets boven een rosbief salade voor mij.?

Stoofvlees van rund kost hier 5-6€ de kilo dus elke week maken we één of twee Indonesische gerechten hiervan.

 

Het nadeel is dat de hollandse/Belgische stoofpotjes dan weer relatief flauw smaken.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, FincaInSpanje zei:

Regelmatig haal of eet ik nog bij de plaatselijke Chino, maar in Spanje missen ze de Chinees/indonesische gerechten.

 

80% is hier Mandarijn Chinees en slechts 20% Szechuan, wat ik prefereer.

 

Dus wil ik de Hollandse- Chinese touch, dan maak ik het zelf. Ik heb een hele kast vol Indonesische boemboes, specerijen en sauzen of we maken het helemaal vers. Tegenwoordig koop ik horeca verpakkingen want ik eet liever Aziatisch dan de Hollandse pot.

 

Goed vlees is hier veel goedkoper dan in NL dus koop ik vaak grotere delen. Veel gebruik ik de procureur/nek. Hiervan maak ik bijvoorbeeld shoarma, tja siew, babi pangang of andere Indonesische varkensvlees gerechten.

 

Ook delen van de rund zoals de rosbief gebruik ik regelmatig. Dit is wat duurder vlees maar er gaat niets boven een rosbief salade voor mij.?

Stoofvlees van rund kost hier 5-6€ de kilo dus elke week maken we één of twee Indonesische gerechten hiervan.

 

Het nadeel is dat de hollandse/Belgische stoofpotjes dan weer relatief flauw smaken.?

Ik snap je probleem J.

Alle recepten zijn aangepast op de westerse mond.

Mogelijk kun je je recepten een beetje opleuken met wat laurier, gembercitroengras, limoen en wat er nog meer tijdelijk beschikbaar is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...