Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Bunkerprepper

Verrassend: Turkije vraagt toch om patriot afweerraketten

Recommended Posts

Een verassend bericht: Turkije heeft de VS gevraagd om Patriot raketten om de grens te beveiligen.

The Turkish government recently asked the U.S. to deploy Patriot air defense systems on Turkey’s southern border, a U.S. official said Thursday.

"We're aware of a request for Patriot systems but understand no decision has been made," said the official, speaking on condition of anonymity.

The official said the request had been made "recently."

Earlier in the day, citing a Turkish official in Ankara, Bloomberg reported that Turkey asked the U.S. to deploy two Patriot missile-defense batteries “to free it to punish any future attacks” by Syrian regime forces backed by Russia.

Bron: https://www.aa.com.tr/en/americas/us-official-confirms-turkey-asked-for-patriot-missiles/1740311

Het verzoek van Turkije is opvallend. Er is nogal wat gedoe geweest omdat Turkije (tot grote onvrede van alle andere NATO landen inclusief de VS) Russische S-400 raketten had aangeschaft.

Ankara says it wants no ‘face-off’ with Moscow as tensions spiral in Idlib, claims it might receive Patriot defense system, despite earlier purchase of Russian S-400 platform.

Bron: https://www.timesofisrael.com/turkey-says-might-receive-us-missiles-over-syria-threat/

afbeelding.png.7d632eef24123215d697bd6ce21a7cf0.png

PS: Ik heb overwogen of deze post niet beter in 'prepper humor' gezet moest worden. Toch maar gekozen voor subforum Europa omdat de ontwikkelingen aan de grens van Turkije effect op ons kunnen hebben.

• Leuk 2

Deze post delen

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Turkije doet maar wat het zelf wil. Russische raketsystemen kopen, Amerikaanse raketsystemen kopen. De zoon van Erdogan heeft zich in het verleden schuldig gemaakt aan het stelen van Syrische olie, die nu door de Amerikanen wordt 'beveiligd' lees gestolen. Turkije die ongevraagd souverein Syrië binnenvalt en verdergaat met de genocide op de Koerden, in het verleden de Armenen.

En er is geen land wat Turkije ook maar 1 strobreed in de weg ligt.

• Leuk 3

Deze post delen

Het staat behoorlijk op scherp. Turkse doden in Syrië en miljoenen vluchtelingen die Erdogan dreigt door te laten naar Europa.

Maar iedereen is bezig met Corona, dus ....

• Leuk 4

Deze post delen

Ja, die smeerpijp is idd erg lekker bezig maar niet heus... Precies wat je in pandemische tijden nodig hebt, een miljoen extra dolende en rondtrekkende zielen in Europa.

En het is alleen maar een powerplay. Hij is pakweg 50 soldaten verloren aan de Russische luchtmacht in Syrië. En staat nu te gillen en stampvoeten dat wij onder artikel 5 in het gelid dienen te treden tegen Rusland.

De nato staat een beetje naar z'n schoenen te staren, niet bepaald happig om in te grijpen. En als pressiemiddel zet hij de poorten open voor vluchtelingen... 

Die man heeft het echt in zich om een 3e WO te ontketenen! De 1e begon voor minder zal ik maar zeggen

Geef die vent gewoon dezelfde 8 patriot batterijen te leen als een paar jaar geleden, hebben wij aan onze verplichting als NATO partner voldaan voor de minste ellende.

• Leuk 1

Deze post delen

18 minuten geleden, FincaInSpanje zei:

Symbool politiek.

Dat is soms precies wat er nodig is...

Het alternatief is met z'n allen onder artikel 5 naar Rusland...😁👍

Volgens mij hebben we wat beters te doen..

Deze post delen

29 minuten geleden, Anvil zei:

Dat is soms precies wat er nodig is...

Het alternatief is met z'n allen onder artikel 5 naar Rusland...😁👍

Volgens mij hebben we wat beters te doen..

De Turken vonden het zelf heel erg noodzakelijk om Syrie binnen te vallen nadat de VS aangaf daar te willen vertrekken.

de Turken hebben de 2e vluchtelingengolf zelf in gang gezet met hun oorlog in Syrie.

daar gaat de EU de vruchten van plukken.

ongelofelijk dat de EU zaken heeft willen doen met deze dictator.

er is voor Nl maar 1 oplossing,

de grenzen sluiten en etnisch profileren bij de grens, alles terug Duitsland of Belgie in als ze geen NL paspoort of EU paspoort hebben.

Deze post delen

Uhuh... Maar nog steeds hebben we wat beters te doen (dan actieve grensbewaking, wat juridisch ook nog lastig is)

Deze post delen

Volgens mij lopen er nog militairen zat rond om wat nuttigs te doen aan onze grenzen.

daarnaast, je hoeft niet alles tegen te houden.

je moet gewoon de risico gevallen ertussenuit plukken.

Deze post delen

Ik geloof dat artikel 5 alleen voor toepassing is voor aanvallen op het eigen grondgebied, niet voor excursies (op eigen initiatief) naar het buitenland.

Natuurlijk ook niet toevallig dat T nu de grenzen naar het westen heeft opengezet/wil openzetten... geef die raketten... of...

Deze post delen

1 uur terug, Hermanusb zei:

Volgens mij lopen er nog militairen zat rond om wat nuttigs te doen aan onze grenzen.

daarnaast, je hoeft niet alles tegen te houden.

je moet gewoon de risico gevallen ertussenuit plukken.

Maar die zouden binnenkort wel eens heel druk bezig kunnen zijn...😉👍

Deze post delen

9 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Ik geloof dat artikel 5 alleen voor toepassing is voor aanvallen op het eigen grondgebied, niet voor excursies (op eigen initiatief) naar het buitenland.

Natuurlijk ook niet toevallig dat T nu de grenzen naar het westen heeft opengezet/wil openzetten... geef die raketten... of...

Dat is idd geheel niet toevallig...😉👍

Deze post delen

1 uur terug, Anvil zei:

Maar die zouden binnenkort wel eens heel druk bezig kunnen zijn...😉👍

En dat verwacht ik dus niet.

Turkije doet gewoon een invasie in Syrie en verwacht nu geholpen worden door de Navo?

als er iemand geholpen moet worden in die regio zijn het de Koerden die door Turkije uitgeroeid worden

Deze post delen

20 minuten geleden, Hermanusb zei:

En dat verwacht ik dus niet.

Turkije doet gewoon een invasie in Syrie en verwacht nu geholpen worden door de Navo?

als er iemand geholpen moet worden in die regio zijn het de Koerden die door Turkije uitgeroeid worden

Ohw nee joh. Ik bedoel niet dat we Turkije in NAVO verband gaan helpen. Ik bedoel dat we onze krijgsmacht wellicht beter kunnen gebruiken als extra handen aan ziekbedden dan aan grensbewaking...

Er zit echt niemand van de NAVO te wachten op ingrijpen in die regio... En al helemaal niet op verzoek van Turkije

😉👍

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...