Ga naar inhoud
GENEGEERD

De realiteit van survival.


Gast Peerke

Aanbevolen berichten

Apocalyptic scene.

 

Daar sta je dan. Boog met pijlen in de aanslag. Het konijn op 100 meter rent voor je weg. Je schrikt van de fazant die 3 meter voor je opvliegt. De vis die je maar niet kunt vangen..

Dat was je bug out plan. En met lege handen keer je weer terug naar je bug-in. 

Het was er warm en veilig. En alles bij de hand.

Neder(ig)land is overbevolkt en te druk. BO is hier niet te doen. 

Voor wie de natte droom heeft een BO te doen, een natte kermis is het minste wat je kunt verwachten.

Om je even terug naar de werkelijkheid terug te brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Peerke  , eigenlijk zou ik niet op je post moeten reageren want ik heb zo mijn ideeen over een ''survival '' in Nederland 

Je zit met 18 miljoen mensen op een postzegel en als bij een shtf situatie  , kun je nagaan als iedereen gaat jagen hoelang het duurt voordat 

het wild op is . Er zit hier zeker wel wild , zelfs in de steden  ,(en aan de kust is het zelfs nog iets beter ) maar  niet in die hoeveelheden dat

het toereikend zou zijn  zelfs niet voor een week of zo .NU zijn er tal van SHTF situaties dat weet ik , en bij elk scenario  hoort een totaal beeld 

zoals zieken , ramp , oorlog of wat ook  ,maar zelfs in een situatie waar de helft van de mensen  al overleden zou zijn  heb je een groot probleem 

van overbevolking .

Tevens ,   wat  als je dat konijntje geschoten zou hebben en je nog naar huis toe moet  , met al die mensen die ook honger hebben en die jou zien lopen .

Ook dit geldt bij een bug in . Als je buren honger hebben en ik bedoel  echt honger  en ze hebben niets en jij gaat een broodje bakken of iets anders koken ,

hoever denk je dat jou zalige geurtjes  zullen rijken en wat denk je dat je buren zullen gaan doen  ,zelfs die keurige nette aardige  buren 

Ik denk dat als er echt sprake is van een SHTF en het maakt niet uit in Nederland  Bug in of Bug out we zouden een stevig probleem hebben en de enigste die dat niet 

zouden hebben zijn  kannibalen ? 

gr will

 

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

"Ma maison est mon château"

 

Maak een plan, en test dit elk half jaar of het nog voldoet aan jouw eisen .

Stel het e.v.t. bij, of verbeter het.

Dat is de realiteit, goed beschermen, hekken voor de ramen, deuren verstevigen, alarmen installeren en zorgen dat je altijd in het voordeel bent!

Verberg je verdedigings middelen op plaatsen waar je ze nodig zou kunnen hebben, zorg ook voor een noodplan, maak afspraken b.v met buren o.i.d.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden, Peerke zei:

Apocalyptic scene

 

In geval van een apocalyps zul je altijd moeten improviseren.

 

Je prept om opties te hebben waaruit je kan putten tijdens je improvisaties.

 

Je kunt niet preppen zodat je zekerheid zult hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals @Wafels al aangeeft https://internationalman.com/articles/nine-meals-from-anarchy/

@Peerke ik mag toch hopen dat deze "realiteit" toch inmiddels wel bij de meeste "preppers" bekend is? Zo niet, dan zou ik toch maar wat beter het forum afstruinen en het nieuws blijven volgen,

 

Een bugout is opzich geen probleem, het gaat met name om de achterliggende plannen. Deze kan je vooraf doornemen en testen om te zien waar je gaten zitten. Je maakt plannen aan de hand van je omgeving en het te verwachten risico en nog enkele parameters.

Je gaat in de woestijn toch ook geen pekel en winterbanden preppen? 
Zoek de reële  mogelijkheden....

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, prepass zei:

Zoals @Wafels al aangeeft https://internationalman.com/articles/nine-meals-from-anarchy/

@Peerke ik mag toch hopen dat deze "realiteit" toch inmiddels wel bij de meeste "preppers" bekend is? Zo niet, dan zou ik toch maar wat beter het forum afstruinen en het nieuws blijven volgen,

 

Een bugout is opzich geen probleem, het gaat met name om de achterliggende plannen. Deze kan je vooraf doornemen en testen om te zien waar je gaten zitten. Je maakt plannen aan de hand van je omgeving en het te verwachten risico en nog enkele parameters.

Je gaat in de woestijn toch ook geen pekel en winterbanden preppen? 
Zoek de reële  mogelijkheden....

Ik weet het. 3 dagen geen vreten is anarchie. BI of BO, beiden hebben pro en cons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote
47 minuten geleden, Peerke zei:

Zoals @Wafels al aangeeft https://internationalman.com/articles/nine-meals-from-anarchy/

@Peerke ik mag toch hopen dat deze "realiteit" toch inmiddels wel bij de meeste "preppers" bekend is? Zo niet, dan zou ik toch maar wat beter het forum afstruinen en het nieuws blijven volgen,

Nieuws moet je altijd blijven volgen, de alternatieve media dan wel te verstaan, omgeving altijd in de gaten houden,  kijken of alles klopt. Als het b.v. een warme dag is en er komt een man met een dikke jas aan, sta dan op scherp! Alleen staande tassen,  uitkijken! losse pijpen op drukke plaatsen ( geen elektriciteit pijp maar van metaal) etc etc verzin zelf maar andere dingen erbij, let op gelaat- uitdrukkingen, passen de kleren bij de schoenen enz. Dit kan als je oefent in een fractie van een seconde. het is een techniek, piloot view noemen ze het, en het komt van het Israëlische systeem Pro-check.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een voorbereide man of vrouw is er twee waard. 

Als het zover zou komen dan gaan er voor iedereen moeilijke tijden aanbreken.  In Nederland of België een bug out locatie vinden waar je 6 maanden tot een jaar je gezin, familie en vrienden van voeding en drinkwater kunt voorzien zal een zeer grote uitdaging worden. 
 

Ik heb zelf een chalet gebouwd in de Ardennen maar als het echt uit de hand loopt zal het zelfs daar snel overbevolkt gaan worden. 
4609FEF5-81CF-4705-B1D9-C7DF217621A5.jpeg


Als de overheid er nog is gaat het een probleem zijn als er wegblokkades komen om je BOL überhaupt te bereiken. Zijn die er niet dat zal het volgende probleem hongerige- criminele bendes zijn. 
 

Voor een hongerige buurman kan het volgende nog een oplossing bieden maar wat als half de straat voor de deur staat. 
 

http://www.zib-militaria.de/epages/61431412.mobile/de_DE/?ObjectPath=/Shops/61431412/Products/90189
 

Samen met mijn vrouw heb ik afgelopen zomer een stuk grond in de Baltische Staten gekocht, daar is de bevolkingsdichtheid nog zeer weinig maar we zijn pas van plan om over een jaar of drie naar daar te emigreren aangezien er nu nog een huis gebouwd moet worden. 

 

 

aangepast door T.A.P.
  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Ik zag deze meme vandaag. Voer tot nadenken. Want dergelijke dingen gaan echt gebeuren bij een SHTF.
 
 
1055450746_virginprepperchadraider.thumb.jpeg.064174629fe3e30436f18762237eb540.jpeg

Ik ben naief wellicht, en ja, in steden zal dit wellicht kloppen, maar hier in mijn kleine brabantse boeren dorpje zie ik dit gewoon niet gebeuren

En als ik verhalen van mijn opa en oma uit de tweede wereldoorlog hoorde, was er ook juist veel saamhorigheid, gemeenschapsgevoel. (Wellicht omdat er een gezamelijke vijand was?)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden, gwoonEva zei:


Ik ben naief wellicht, en ja, in steden zal dit wellicht kloppen, maar hier in mijn kleine brabantse boeren dorpje zie ik dit gewoon niet gebeuren emoji85.png

En als ik verhalen van mijn opa en oma uit de tweede wereldoorlog hoorde, was er ook juist veel saamhorigheid, gemeenschapsgevoel. (Wellicht omdat er een gezamelijke vijand was?)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Als je goede relaties hebt met je buren dan kan je je dorp samen verdedigen tegen dergelijke raiders van buitenaf. In je eentje proberen te overleven lijkt me nogal hopeloos. Terwijl heel veel mensen denken dat het zo zal gaan vanwege films als Mad Max en The Road. Mensen zijn echter "groepsdieren".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...