Ga naar inhoud
GENEGEERD

El cheapo muesli ontbijt


Gast Peerke

Aanbevolen berichten

Ga naar de supermarkt en haal er de goedkoopste muesli. Je weet wel die droge vlokken platgestampte dingen. Gooi er een bak suiker aan toe, tezamen met gedroogde rozijnen, krenten en andere droge vruchten. Meng de hele zooi en verdeel het over (vacumeer)zakjes.

 

Echt goedkoop. Kan geen mountain house a 4 euro tegenop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Waarom zou je het samen doen?

hierdoor bederft het veel sneller en het is (naar mijn idee) veel slimmer om suiker, gedroogde vruchten etc separaat te houden.

(suiker bederft sowieso niet en de rest vacuümmeren is prima)

 

Maar dat het alsnog veel goedkoper/smakelijker is ga ik wel in mee.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden, Peerke zei:

Ga naar de supermarkt en haal er de goedkoopste muesli. Je weet wel die droge vlokken platgestampte dingen. Gooi er een bak suiker aan toe, tezamen met gedroogde rozijnen, krenten en andere droge vruchten. Meng de hele zooi en verdeel het over (vacumeer)zakjes.

 

Echt goedkoop. Kan geen mountain house a 4 euro tegenop.

Een bal suiker, hoeveel is dat ongeveer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ben ik geen granen of brood-eter als er andere kliekjes over zijn voor mijn ontbijt, maar een combi van granen, noten en fruit lijkt me een goede basis.

 

Er was hier ooit een dokter op het forum die vertelde ook dat brood m.u.v. echt volkorenbrood niet zo goed is.

 

Ik ben het met @Martin eens dat wanneer je het apart bewaard, je er het langste van kunt genieten.

 

Ik begrijp ook dat je best een voorraadje kúnt maken om niet elke dag te hoeven freubelen in de keuken.

 

Gedroogde vruchten/fruit koop ik wel eens en noten lust ik ook wel. Eens kijken of hier niet iets lekkers van is te maken. Misschien iets icm honing, omdat dat in principe erg lang houdbaar is.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, JohnVonSchutz zei:

Een bal suiker, hoeveel is dat ongeveer?

 

Twee eetlepels. Suiker werd vroeger al gebruikt om te confijten. Tevens onttrekt suiker vocht aan wat er nog in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...