Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zonenergie voor dummy


Mrsjones

Aanbevolen berichten

Ik koop een huis met redelijk veel platte daken. En natuurlijk will ik vet veel zonnepanelen erop en ook graag een off grid optie.

maar ik snap er wekelijks geen fuck van. Bijna 5 jaar een off grid plug in system gehad maar in een hele andere situatie. Hier heb je een enorm verschil tussen zomer en winter, en waar ik gewoon overdag energie gebruikt en s nachts bijna niet was dat makkelijker te overbruggen. De vriezer ontdooit niet in 12 uur... 

nu hoor ik van alles van groene dak om mijn panelen een beter rendement te geven tot subsidie die ophouden of juist beginnen. En zoizo begrijp ik de hele technische omschrijving niet.

dus wie reed een dummy?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Je kunt tegenwoordig al off the grid gaan met de nieuwe lithium batterijen,  omdat deze 10-20 jaar meegaan. Je zult eerst een berekening moeten maken, wat je off grid aan stroom nodig denkt te hebben.  Op basis daarvan kies je de panelen en batterijen.

 

Wat heb je nodig.

 

1. Panelen voor de zon.

2. Mppt laadregelaar die zorgt dat je batterij goed geladen wordt.

3. Accu Bank/ Batterij met het gewenste vermogen.

4. Omvormer die de gelijkstroom uit je batterij haalt en het omzet naar 230v wisselstroom.

 

Dus jou eerste stap is de apparaten en het verbruik optellen wat ke offgrid zou willen.

 

Bijvoorbeeld 

Vriezer met verbruik 100 watt per uur, dat is 2400 watt/2.4 kilowatt per dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, FincaInSpanje zei:

off the grid gaan met de nieuwe lithium batterijen

 

Alles kan, maar ik zou persoonlijk de oude NiFe (Nikkel-IJzer) accu's nemen. Minder rendement, maar gaan -met enig onderhoud- een leven lang mee. En je hebt geen kans op een lithium brand. Een brand is nasty, maar een lithium brand dubbel zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...