Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Amazing Dree

Medicatie bij besmetting Corona virus

Recommended Posts

40 minuten geleden, martin zei:

Jawel, Dit middel is nu "standaard" wat je zal voorgeschreven krijgen als je in thuisisolatie zit en klachten krijgt.

We lopen allebei al een tijdje rond, en ik hecht veel waarde aan jouw bijdrages, maar mag ik vragen om een betrouwbare link?

als dit het geval is , is het trouwens goed nieuws, want elke medicatie dielevens kan sparen in deze epidemie is meegenomen en doet onze kansen toenemen.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
7 minuten geleden, netuyas zei:

We lopen allebei al een tijdje rond, en ik hecht veel waarde aan jouw bijdrages, maar mag ik vragen om een betrouwbare link?

Ik ken 2 mensen die op dit moment in thuisisolatie zitten en met dit middel naar huis zijn gestuurd.

Ik wil je wel een PM sturen met wat meer details.

Dit betekend uiteraard niet dat het ook daadwerkelijk helpt.

• Leuk 1

Deze post delen

1 uur terug, martin zei:

Nou nee, Mijn dochter heeft lupus en heeft dit middel als "standaard medicijn". Je kan het best wel een jaartje of 10 gebruiken maar je moet wel diverse zaken regelmatig testen zoals de ogen.

Ik bedoelde het meer als het medicijn werkt niet specifiek, maar op alle lichaamscellen. Een effect is dat het celmembraan iets zuurder wordt, wat waarschijnlijk het mechanisme is wat het virus remt.

Het lijkt een contradictie, chloroquine onderdrukt de immuunrespons (vandaar het gebruik bij lupus) van de patient, maar een veel te heftige immuunrespons is juist hetgeen mensen aan overlijden. Ikzelf heb een wat overactief immuunsysteem, handig bij de jaarlijkse griep, maar een nachtmerrie als het op hol slaat. Onderdrukkende medicijnen daarvoor heb ik geprept en zal niet aarzelen deze te gebruiken indien die 20 ICU's hier in een straal van 40 km vol liggen.

De bijwerkingen moet je niet onderschatten, dat is nu het probleem met ouderen met andere kwalen/ en hele zwakke mensen. Het is het veiligste dit te geven aan mensen die nog niet op apegapen liggen, dus heel goed dat ze dit sturen naar de positief geteste mild zieke mensen die in thuis quarantaine zitten.

• Leuk 2

Deze post delen

Ik heb dat farmaceutische bedrijf Ace in Zeewolde gebeld die het malaria middel chloroquine maken, ze vertelden mij dat er de laatste week veel gebeurd was, dat het middel opgenomen is in de RIVM richtlijnen en dat nu alle ziekenhuisapotheken in NL ermee bevoorraad worden. Ik heb geprobeerd een doosje op internet te kopen, maar denk niet dat het ooit aan zal komen en wie weet is het wel rattengif. Ik probeer het niet meer en hoop dat de jongens uit Zeewolde overuren draaien.

Deze post delen

https://www.mediwietsite.nl/professor-cannabis-indica-versnelt-herstel-sars-coronavirus/?fbclid=IwAR0IE1i3PMXtQRP-3fnELL62VtR6feO-_8ZrZKBKQGKfpxWn5hq-mBM1WO4

Een professor uit Israël die al jaren veel onderzoek doet naar medicinale wiet, ontdekte dat wietolie afkomstig van indica planten herstel van het SARS coronavirus versnelt.

COVID-19 behoort tot de virusfamilie coronaviridae fowel de coronavirussen. Er zijn namelijk verschillende soorten coronavirussen, zoals het SARS-coronavirus zoals dat in 2003 werd geïdentificeerd.

Zou leuke cijfers kunnen opleveren als je bij alle patiënten had kunnen kijken wie van canabis gebruikt (en dan persé de indica soort) Helaas zullen we dat niet kunnen achterhalen.

• Leuk 2

Deze post delen

Op 21-3-2020 om 19:15, Jean-Jacques R. zei:

INTERIM CLINICAL GUIDANCE FOR PATIENTS SUSPECTED OF/CONFIRMED WITH COVID-19 IN BELGIUM

https://epidemio.wiv-isp.be/ID/Documents/Covid19/COVID-19_InterimGuidelines_Treatment_ENG.pdf

Heel erg bedankt voor deze link. Ik verblijf in West-Afrika. Genoeg hydroxchloroqine voorhanden (al zijn de prijzen plots fors gestegen), maar ik wilde graag de onderbouwing en de juiste dosis. Dit rapport geeft dat perfect aan. BID staat voor 2x per dag. Dus een initiële dosis van 400mg, 12 uur later 400 mg en dan elke 12 uur 200mg. En dus inderdaad beginnen voordat het ernstig is (mild or moderate, no o2). Dus het is blijkbaar niet verstandig te wachten tot je saturatielevel al laag is en je eigenlijk zuurstof nodig zou hebben, dan ben je te laat.

Consider start hydroxychloroquine (Plaquenil®) IF NO CONTRAINDICATION • 400 mg at suspicion/diagnosis; • 400 mg 12 h later • Followed by 200 mg BID up to Day 5 NB: stop hydroxychloroquine if follow-up at home If no hydroxychloroquine available, consider chloroquine base 600 mg (10mg/kg) at diagnosis and 300mg (5 mg/kg) 12 h later, followed by 300 mg (5 mg/kg) BID up to Day 5 or chloroquine phosphate 1000mg at diagnosis and 500mg 12h later, followed by 300mg BID up to day

• Leuk 2

Deze post delen

Hallo,

Ik volg dit forum al jaren en nu met alle ontwikkelingen de afgelopen maanden weer intensiever. 

Graag wil ik aan dit topic een artikel toevoegen dat interessant is mbt wie er hoger risico loopt op problemen door Covid 19:Carol Savage over risico groepen

Onder dit artikel wordt een aantal keer het supplement Glutathion genoemd, dat bij nazoeken inderdaad ondersteunend blijkt te werken op de longen.

Net als NAC, N-Acetyl Cysteïne, dat slijmoplossend werkt. En aangezien er bij de heftige vorm van Covid vaak gesproken wordt over 'verdrinken in het overvloedige slijm in de longen', vond ik dit iets dat ik niet ongenoemd moest laten.

Zie ook https://www.naturafoundation.nl/kenniscentrum/monografie/159/glutathion-gereduceerd-glutathion

• Leuk 4

Deze post delen

Ik merk ondertussen dat kina bast en kina bast tinctuur overal lastig te verkrijgen wordt, dus mensen hebben door dat het een alternatief voor chloroquine is.

Afijn, dit Nature artikel raad Vitamine B3 sterk aan omdat het de longen beschermt. Dat is voor mij goed nieuws, aangezien ik het al slikte voor de energie-boostende en hopelijk levensduur-verlengende werking (zie onderzoek naar nicotinamide mononucleotide daar voor, vit B3 is een precursor voor NMN). Uit eigen onderzoek (links kunnen geleverd worden als men echt wil, moet ik even zoeken) weet ik dat een dosis van 250 a 500 mg per dag zo ver men kan meten compleet veilig is, met de caveat dat bij langdurig gebruik een van de enzymen die de vitamine verwerkt tijdelijk 'op' raakt. Pas bij 5 a 6 gram per dag krijgt men leverschade.

https://www.nature.com/articles/s41418-020-0530-3

• Leuk 3

Deze post delen

En een stuk dat ervoor pleit om probiotica preventief, maar ook curatief in te zetten

'Reid stelt dat gebruik van probiotica niet schadelijk is en vervolgt: "Je zou daarentegen ook kunnen zeggen dat het zinloos is, omdat het is gebaseerd op meta-data en niet op zorgvuldig opgezette studies die zich primair richten op COVID-19. Maar in het kader van de COVID-19 crisis raden China's National Health Commission en National Administration of Traditional Chinese Medicine probiotica aan in de behandeling van patiënten met ernstige COVID-19 infectie, al is het maar om een secundaire bacteriële infectie te voorkomen.1 Als we iets willen leren van de Chinese ervaring met dit virus wat betreft controle en behandeling, zouden we kunnen overwegen deze aanbeveling over te nemen", aldus Reid.'

https://www.voedingsgeneeskunde.nl/node/4934

• Leuk 1

Deze post delen

En hier de effecten van Natrium bicarbonaat, uit iemands eigen ervaring. Zeer goedkoop en veelzijdig middel.

"Zie! ❤ Zo, ik had het goed te pakken! In járen niet zo'n last gehad. In eerste instantie leek het met een sisser voorbij te zijn gegaan. Een klein beetje minder gevoeld en wat moe en kortademig maar mijn vrouw kreeg koorts en best heftig, met hoofdpijn, hoesten en snotteren. Ik gleed er als het ware langs. Maar toen kreeg ik het na een bezoek van mijn zeer snotterende zoon een zes dagen later toch echt te pakken. Mijn gesteldheid: ik ben 66 jaar, fit, leef gezond en 1,83 lang en weeg 70 kg. Ik ben wel hartpatiënt vanwege een klepvervanging, maar sport regelmatig en geen klachten. Symptomen: Bij het naar bed gaan ineens erg rillerig. Heb ik nooit en dat viel me op. Ik voelde me niet lekker. Die nacht ineens keelpijn, snotverkouden, alle bijholtes dicht en volgende dag pijnlijk. En koorts. Ik heb toen niet meteen gemeten maar later bleek rond de 38 graden. En moe. Vervolgens kwam er druk op de borst en longen bij. En toen begon ik me wel wat zorgen te maken. Ik had een wel heel slechte nacht die nacht.Weinig slaap en veel onrust in het lijf. De volgende dag kreeg ik ineens een ingeving. Ik moest ineens denken aan natriumbicarbonaat ofwel baking soda. Ik heb daar een boek van op de plank staan. Dat direct nageslagen en daar kwam ik iets tegen over de Spaanse Griep periode van honderd jaar geleden. Veel meer doden dan nu en ook geen remedie. In die periode is in de nasleep door arsten Baking Soda voorgeschreven en dat bleek wel soelaas te bieden. Groot voordeel was dat iedereen dat ongeveer in de keukenkast had staan en het bijna niets kost. (Nu ook nog steeds niet trouwens :) ) De kuur die daar stond die in dat soort gevallen werd voorgeschreven heb ik gevolgd. Ik voelde direct de eerste dag al verbetering! Holte pijn verdween als sneeuw voor de zon. Keelpijn weg. De koorts verdween in de loop van de dag. Vermoeidheid weg. Druk op de borst van de longen weg. Ademwegen weer helemaal vrij. Die nacht goed kunnen slapen. Volgende dag van de kuur 's avonds was ik 90% hersteld. Het is nu vier dagen na die eerste dag. En ik knap nog steeds meer op. Voel me steeds energieker en ga nog steeds vooruit. Ik schat dat ik nu op 95% zit. Heb nog wat slijm op te ruimen uit de longen, maar dat zit steeds losser en gaat steeds makkelijker. Ik vind dat ik dat in deze tijd niet voor mij moet houden en moet delen. Je moet zelf weten wat je er mee doet. Maar wie weet redt het iemand van de IC en dat is niet verkeerd toch? je moet het toch zelf doen! Baking soda ofwel natriumbicarbonaat is een lichaamseigen stof die door de nieren wordt gebruikt om de pH (zuur base balans) en de CO2 - Zuurstof balans in het bloed te regelen. Door oraal innemen van natriumbicarbonaat voor het eten danwel op een lege maag komt het bicarbonaat direct in de darmen en zo de bloedbaan en verhoogt de pH zeer snel. Dat is behulpzaam aangezien we hier over het algemeen door onze westerse leefwijze en zeker als je ziek bent, verzuurd bent. Je pH is te laag en daardoor is je afweer verslechterd. Hogere pH is basisch daar kunnen virussen slecht tegen, lage pH is verzuurd en dat is gedijen voor allerlei soorten aandoeningen en virussen. Dat is het principe. Ik ben geen arts en kan geen enkele verantwoording nemen maar natriumbicarbonaat is een zeer bekend middel ook in het ziekenhuis en volkomen veilig. Op iedere eerste hulp van het ziekenhuis hebben ze dit bij de hand als infuus. Hoe ziet de kuur eruit? Dag 1: Neem totaal zes keer om de twee uur één glas water van 125ml met daarin opgelost 2,5 gram bakingsoda. Dat is een afgestreken theelepeltje zoals op de foto. Goed roeren tot het helemaal is opgelost (gaat heel snel). Op een lege maag danwel een uur na een lichte maaltijd). Mijn schema was: half 8, half 10, half 12, half 2, half 4, half 6. Dag 2: Neem totaal vier keer om de drie uur één glas water van 125ml met 2,5 gram. Dag 3: 's Morgens voor het ontbijt en 's avonds voor het avondeten een zelfde glas. Dag 4 ev. 's Morgens voor het ontbijt een glas. Houdt dit vol tot alle klachten weg zijn en je kunt het ook ter preventie blijven doen. Als je klachten hebt en dit toepast misschien leuk om je ervaringen hieronder te delen? Verder blijf weg van anderen zolang je niet 100% bent. doe ik ook. En pas op jezelf! Beterschap! René Arns"

• Leuk 3

Deze post delen

Dit artikel vond ik zojuist. Het is nogal een lap en ook nog Engels. Maar er staan nogal wat nuttige voedingsstoffen in vermeld (grotendeels al genoemd in deze en andere topics) 

Ook een uitgebreid deel over mogelijke medicatie. En een verklaring over waarom mannen vaker en zwaarder getroffen worden.

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/jmv.25707

Deze post delen

Nu.nl komt met het ontkrachten van natrium bicarbonaat als middel, bij ziekteverschijnselen corona virus. Nou, imo de bevestiging, dat het wel eens een heel adequaat middel zou kunnen zijn, mits op de goede manier gebruikt !

Erg ongeloofwaardig stukje, zonder adequate onderbouwing, waarom het niet zou werken. @Schermnaam

• Leuk 1

Deze post delen

Zojuist, Amazing Dree zei:

Nu.nl komt met het ontkrachten van natrium bicarbonaat als middel, bij ziekteverschijnselen corona virus. Nou, imo de bevestiging, dat het wel eens een heel adequaat middel zou kunnen zijn, mits op de goede manier gebruikt !

Erg ongeloofwaardig stukje, zonder adequate onderbouwing, waarom het niet zou werken. @Schermnaam

De medische werking van Natrium Bicarbonaat wordt al sinds de 20er jaren bestreden.
Dit terwijl er diverse heilzame werking vanuit gaat en het zelfs medisch voor oa ontgifting gebruikt wordt.

Zelf gebruiken wij Natrium Bicarbonaat bij griep en verkoudheid, en de laatste tijd voornamelijk uit voorzorg.
Ik heb het sterke vermoeden dat ik een milde variant van het Corona virus heb gehad, behalve de benauwdheid heb ik alle symptomen gehad.
Door een stevige kuur Natrium Bicarbonaat te nemen voor een aantal dagen (2 dagen 6 halve theelepels en de 3e dag 4 halve theelepels op dagbasis) ben ik slechts 4 dagen ziek geweest, ik werd zaterdag ziek en dinsdag was ik vrijwel klachtenvrij. Alleen nog een paar dagen iets licht last van mijn keel gehouden. Naast het innemen van Natrium Bicarbonaat heb ik 3 x 2 500mg paracetamol ingenomen om de klachten wat af te vlakken omdat ik ook nog een gezin te onderhouden heb.

Naar mijn bescheiden mening is Natrium Bicarbonaat een zeer nuttig middel om in huis te hebben, ik wil niet beweren dat het een wondermiddel is omdat mijn ervaring en kennis hiervoor te klein is, maar het draagt zeker een nuttig steentje bij.

O.

• Leuk 3

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...