Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Medicatie bij besmetting Corona virus

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 65
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Graag hier alles wat we weten, over medicatie, bij besmetting van #coronavirus. Omdat de kans steeds groter wordt op besmetting, door waarschijnlijk: 24 dagen incubatietijd Aerosol vers

@vheeswijk kom er maar in!   Zelf gaan mijn gedachten uit naar bepaalde basale middelen die iedereen waarschijnlijk al in de standaard SHTF noodmedicatiekit heeft zitten: ORS Dit

Ik heb nog even wat doosjes bijgehaald,  een deel gaat naar NL voor familie en prepvrienden.   Als je risico groep bent bijv door zwakkere gezondheid of gewoon wat ouder. Dan raad ik aan je

Posted Images

Hallo,

Dit is mijn eerste post. Met veel interesse heb ik de afgelopen weken de diverse COVID-19 'draadjes' gelezen. Dit helpt ontzettend om beter inzicht te krijgen en voorbereid te zijn (voor zover dat gaat). Bedankt iedereen voor zijn of haar bijdrage! Met ons gezin van 5 proberen we vanaf nu de sociale contacten op een laag pitje te zetten. Bijvoorbeeld het verjaardagsfeestje van één van de kids dat voor vandaag stond gepland, hebben we afgezegd.

Omdat ik denk dat vroeg of laat het onvermijdelijke zal gebeuren en één of meerdere mensen van ons gezin het virus krijgen, heb ik op mijn laatste reis naar het buitenland Chloroquine meegenomen (zonder recept). Nu ben ik geen arts of doe ik überhaubt iets dat met gezondheidszorg heeft te maken, maar afgaande op diverse berichten die ik heb kunnen vinden, begrijp ik dat Chloroquine één van de medicijnen is die bij de bestrijding van COVID-19 symptomen kan worden ingezet op het moment dat de geïnfecteerde ernstige klachten heeft ontwikkeld. In dat kader vroeg ik mij af of dit medicijn ook preventief (voordat dat er sprake is van infectie) kan worden ingenomen ? Tegen malaria (waarvoor dit medicijn eigenlijk bedoeld is) kan het namelijk preventief worden ingezet.

Om een antwoord te vinden op mijn vraag heb ik o.a. de volgende artikelen over de inzet/werking van Chloroquine (en andere medicatie) bij COVID-19 geraadpleegd (sommige artikelen zijn vast al ergens voorbij gekomen):

https://lci.rivm.nl/covid-19/bijlage/medicamenteuze-behandelopties

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7054408/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=32075365

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0006291X0401839X?via%3Dihub

https://www.elsevier.com/__data/assets/pdf_file/0007/988648/COVID-19-Drug-Therapy_Mar-2020.pdf

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0166354220301145?via%3Dihub#bbib11

In het laatste artikel hierboven lees ik:

The in vitro antiviral activity of chloroquine has been identified since the late 1960's (Inglot, 1969; Miller and Lenard, 1981; Shimizu et al., 1972) and the growth of many different viruses can be inhibited in cell culture by both chloroquine and hydroxychloroquine, including the SARS coronavirus (Keyaerts et al., 2004). Some evidence for activity in mice has been found for a variety of viruses, including human coronavirus OC43 (Keyaerts et al., 2009), enterovirus EV-A71 (Tan et al., 2018), Zika virus (Li et al., 2017) and influenza A H5N1 (Yan et al., 2013). However, chloroquine did not prevent influenza infection in a randomized, double-blind, placebo-controlled clinical trial (Paton et al., 2011), and had no effect on dengue-infecteds patient in a randomized controlled trial in Vietnam (Tricou et al., 2010). Chloroquine was also active ex vivo but not in vivo in the case of ebolavirus in mice (Dowall et al., 2015; Falzarano et al., 2015), Nipah (Pallister et al., 2009) and influenza virus (Vigerust and McCullers, 2007) in ferrets.

Ik heb het onderzoek 'Paton et al., 2011' waarnaar wordt verwezen erbij gepakt:

Summary

Background

Chloroquine has in-vitro activity against influenza and could be an ideal candidate for worldwide prevention of influenza in the period between onset of a pandemic with a virulent influenza strain and the development and widespread dissemination of an effective vaccine. We aimed to assess the efficacy of such an intervention.

Methods

In this randomised, double-blind, placebo-controlled trial done at a single centre in Singapore, we randomly assigned (1:1) healthy adults to receive chloroquine phosphate (500 mg/day for 1 week, then once a week to complete 12 weeks) or matching placebo by use of a computer-generated randomisation list. Participants filled an online symptom diary every week, supplemented by daily diaries and self-administered nasal swabs when unwell. Haemagglutination-inhibition assays for influenza A (H1N1, H3N2) and B were done on blood samples taken at baseline and after 12 weeks. The primary outcome was laboratory-confirmed clinical influenza defined by specific symptoms accompanied by influenza RNA on nasal swabs or a four-fold increase in haemagglutination-inhibition titres over the 12-week study period. Analysis was by intention to treat. This trial was registered with ClinicalTrials.gov, number NCT01078779.

Findings

From November, 2009, to February, 2010, we recruited 1516 eligible participants. 1496 (96%) returned at week 12 and were included in the efficacy analysis. Adherence to study intervention was 97%, and 94% of the scheduled weekly diaries were completed. Eight (1%) of 738 participants had laboratory-confirmed clinical influenza in the placebo group and 12 (2%) of 724 in the chloroquine group (relative risk 1·53, 95% CI 0·63–3·72; p=0·376). 29 (4%) of 738 had laboratory-confirmed influenza infection (symptomatic or asymptomatic) in the placebo group and 38 (5%) of 724 in the chloroquine group (1·34, 0·83–2·14; p=0·261). 249 (33%) of 759 participants reported adverse events (mostly mild) in the placebo group and 341 (45%) of 757 in chloroquine group (p<0·0001). Headache, dizziness, nausea, diarrhoea, and blurred vision were more common in the chloroquine group, but rarely resulted in treatment discontinuation. One serious adverse event (hepatitis) was possibly related to chloroquine.

Interpretation

Although generally well tolerated by a healthy community population, chloroquine does not prevent infection with influenza. Alternative drugs are needed for large-scale prevention of influenza.

Zie https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1473309911700652

De conclusie op basis van dit onderzoek is dat er geen preventieve werking van Chloroquine tegen influenza uitgaat. Ondanks dat alle mysteries rond COVID-19 nog niet bekend zijn, leid ik hieruit af dat het (zeer waarschijnlijk) niet zinvol is om Chloroquine preventief in te nemen tegen COVID-19 (neemt niet weg dat ik het nog steeds prettig vind dat ik een klein voorraadje heb voor het geval dat...).

Mocht iemand er een andere kijk op nahouden, dan zou ik het fijn vinden om dat te horen.

Met vriendelijke groet,

J-J R.

• Leuk 2

Ik zou het pas gebruiken nadat je symptomen vertoont, dus om sneller te herstellen. Anders ben je ook wel erg lang preventief aan het slikken en raak je door de voorraad heen voordat je mogelijk ziek wordt.

Dit middel beschermt niet tegen het krijgen van het coronavirus, alleen een vaccin of het doormaken van de ziekte zou dat kunnen.

• Leuk 1

Ik had het inderdaad gekocht met het oog op bestrijding van symptomen mocht ik ernstig ziek raken (en het ziekenhuis vol ligt) en ben me er van bewust dat het medicijn niet kan voorkomen dat je besmet raakt. De vraag was meer of - als je het preventief zou nemen - je voorkomt dat je ernstige klachten ontwikkeld mocht je besmet raken.

• Leuk 1
Op 12-2-2020 om 17:11, OBL-Rien zei:

Vit-c extra innemen heeft volgens JC geen zin. Maar ik weet dat er mensen zijn die hier bij zweren.

Vit-D daartegen heeft bijna iedereen (die geen extra neemt) een tekort aan. Liever iedere dag 25mg Vit-D3 nemen dan Vit-C. (Doe ik zo wie zo dagelijks)

Ook het mineraal Magnesium heeft bijna iedereen een tekort aan, een extra tablet van magnesium slikken per dag is dan ook geen luxe. (Ik neem dagelijks een mix aan magnesium verbindingen; super-magnesium van de vitamine-store)

Voor de rest gevarieerd eten en geen of weinig suiker. Voor sommige mensen met een gluten gevoeligheid zou het ook goed zijn te stoppen met gluten zodat je lichaam geen basis last hoeft te dragen.

JMHO (geen dokter, geen medische opleiding)

Van extra zink ben ik inmiddels ook overtuigd.

1 minuut geleden, Richa zei:

Van extra zink ben ik inmiddels ook overtuigd.

Na die post heb ik nog een onderzoek over vit-C gezien die dat ook een aanrader maakt: het zou vooral in de luchtwegen beschadigingen door luchtverontreiniging en roken helpen voorkomen. Nu heb ik nog nooit gerookt, maar luchtvervuiling kun je niet ontlopen.

• Leuk 2

Antivirale cocktail goed voor alles maar speciaal juist nu als je voelt dat je niet lekker gaat worden.

Ongeveer 2 eetlepels whisky/wodka

Vit C 500 mg

Chaga 2 mg

Vlierbes 1 mg

Dit alles bij elkaar en dan voor je naar bed gaat gebruiken. Schijnt te werken als 'n tierelier maar heb er geen ervaring mee want nog niet nodig gehad.

Verder veel vit c en liefst ook liposomale....door de dag heen blijven gebruiken. Het enige wat je fout zou kunnen doen is er te weinig van nemen. Je lichaam verbruikt het en daarom door de dag heen regelmatig wat van nemen. Je merkt vanzelf waar de tolerantiegrens ligt want dan komt de diarree.  Zelf heb ik natriumascorbaat want vind die zure niet fijn...ook niet voor m'n tanden.  Ik gebruik deze https://www.naturalspices.eu/natrium-ascorbaat-e301.html

in emmer van 2 kilo. Daarnaast ascorbylpalmitaat dat is de in vet oplosbare....erg belangrijk want alleen deze kan de bloed-hersenbarrière passeren.

En hoge dosis D3 10.000 iu per dag. Bij griep of verkoudheid is zink ook belangrijk.

Chaga is 'n hele belangrijke en waar is het niet goed voor zou ik zeggen. Voor de mensen die dit niet kennen is het op het net terug te vinden waar het allemaal goed voor is. Vit C en chaga versterken elkaar ook nog eens als je het in combinatie gebruikt.

In aanvulling op mijn eerdere post/vraag over behandeling met Chloroquine en eventueel 'preventieve' werking (https://forum.preppers.nl/topic/14376-medicatie-bij-besmetting-corona-virus/?do=findComment&comment=411986) wil ik graag het volgende delen:

https://www.connexionfrance.com/French-news/French-researcher-in-Marseille-posts-successful-Covid-19-coronavirus-drug-trial-results

A renowned research professor in France has reported successful results from a new treatment for Covid-19, with early tests suggesting it can stop the virus from being contagious in just six days.

In dit artikel wordt verwezen naar een US onderzoek waaruit eveneens positieve geluiden naar voren komen. Zie https://docs.google.com/document/d/e/2PACX-1vTi-g18ftNZUMRAj2SwRPodtscFio7bJ7GdNgbJAGbdfF67WuRJB3ZsidgpidB2eocFHAVjIL-7deJ7/pub

Chloroquine as a prophylactic (preventative) measure against COVID-19[11]

According to research by the US CDC, chloroquine has strong antiviral effects on SARS coronavirus, both prophylactically and therapeutically.  SARS coronavirus has significant similarities to COVID-19.  Specifically, the CDC research was completed in primate cells using chloroquine’s well known function of elevating endosomal pH.  The results show that “We have identified chloroquine as an effective antiviral agent for SARS-CoV in cell culture conditions, as evidenced by its inhibitory effect when the drug was added prior to infection or after the initiation and establishment of infection. The fact that chloroquine exerts an antiviral effect during pre- and post-infection conditions suggest that it is likely to have both prophylactic and therapeutic advantages.”

The study shows that chloroquine is effective in preventing SARS-CoV infection in cell culture if the drug is added to the cells 24 h prior to infection.

Het lijkt er dus op dat met dit medicijn goede resultaten kunnen worden behaald, ook indien er vroegtijdig mee wordt begonnen.

• Leuk 1
14 minuten geleden, Jean-Jacques R. zei:

Het lijkt er dus op dat met dit medicijn goede resultaten kunnen worden behaald, ook indien er vroegtijdig mee wordt begonnen.

Kun je ook een link plaatsen naar een peer review? of de link naar de pagina op de CDC waar ze dit aangeven? want ik kan niets op hun site vinden.

Aanvullend: Na wat verder zoeken kom ik alleen een verwijzing tegen op Clinicaltrialsarena, wat een SEO bedrijf is en zich dus bezighoud met marketing en Search engine optimalisatie.

( waarom doe ik het werk van Nonkel Jones?????)

Op 14-3-2020 om 21:35, Jean-Jacques R. zei:

Mocht iemand er een andere kijk op nahouden, dan zou ik het fijn vinden om dat te horen.

Er is (zover ik weet) nooit gemeld dat het preventief zou werken.

Er is wel gemeld dat zodra de longen aangetast zijn (ontstoken en vocht ophoping) je met Chloroquine/plaquenil een positief effect kan krijgen tijdens het (natuurlijk) herstel.

Dit heeft te maken met zowel de ontstekend remmende eigenschap als een verzwakking/vertraging van het immuunsysteem. Dat lijkt tegenstrijdig maar heeft te maken met een te sterke reactie van het immuunsysteem (cytokinestorm).

Omdat het 2 weken duurt voordat Plaquenil gaat werken is het lastig in te schatten wanneer je hier mee zou moeten starten. Ik heb het wel liggen en als het ziekenhuis compleet overbelast is en ik zou klachten krijgen en mijn saturatie zou zakken onder de 95 dan ga ik het gebruiken.

P.s. Dit is beslist geen medisch advies en de bijwerking van dit middel zijn niet mals. Ik zou het alleen gebruiken als het echt volledig uit de klauwen zou lopen en ik weet dat er geen ziekenhuis meer is die plaats zou kunnen bieden.

• Leuk 1
16 uur geleden, netuyas zei:

Kun je ook een link plaatsen naar een peer review? of de link naar de pagina op de CDC waar ze dit aangeven? want ik kan niets op hun site vinden.

Aanvullend: Na wat verder zoeken kom ik alleen een verwijzing tegen op Clinicaltrialsarena, wat een SEO bedrijf is en zich dus bezighoud met marketing en Search engine optimalisatie.

( waarom doe ik het werk van Nonkel Jones?????)

Op de site van de CDC kan ik het zo 123 ook niet vinden. Via  voetnoot 11 in het stuk dat ik gisteren aanhaalde kom ik uit bij dit onderzoek inzake SARS  https://virologyj.biomedcentral.com/articles/10.1186/1743-422X-2-69 Enkele auteurs zijn verbonden aan het CDC.

4 minuten geleden, Jean-Jacques R. zei:

Op de site van de CDC kan ik het zo 123 ook niet vinden. Via  voetnoot 11 in het stuk dat ik gisteren aanhaalde kom ik uit bij dit onderzoek inzake SARS  https://virologyj.biomedcentral.com/articles/10.1186/1743-422X-2-69 Enkele auteurs zijn verbonden aan het CDC.

Fijn dat je je best doet het uit te zoeken, echter dat betreffende artikel is uit 2005 en heeft idd alleen betrekking op Sars.

Het meest recente wat ik persoonlijk kan vinden is van vandaag bij ABC news.

https://abcnews.go.com/Health/chloroquine-malaria-drug-treat-coronavirus-doctors/story?id=69664561

en daar geeft men aan dat het misschien kan helpen, echter is er nog geen bewijs voor. en men verwijs zelf ook naar het onderzoek uit de Sars periode met de mededeling dat sommige dokters denken dat het misschien ook bij Covid-19 kan helpen.

Kortom allemaal interessant, maar nog niet actueel.

• Leuk 1

Over vitamine C hoor ik gemengde berichten in deze context. Ja het boost immuunsysteem, maar dat maakt mogelijk niet uit tegen SARS-achtige virussen die je interferonsysteem manipuleren. Net te weinig medische kennis om het in het artikel gelinkte medische artikel volledig te doorgronden, maar vit C niet per se zonder meer: https://www.fitbewust.nl/corona-virus-neem-geen-extra-vitamine-c/

Ik zou eerder gaan voor vitamine D.

Ik hoop trouwens niet dat men chloroquine aan het hoarden is terwijl de ziekenhuizen het straks hard nodig gaan hebben. Je voedsel- en medicijnenvoorraad op orde hebben voordat de rest van Nederland opeens gaat hamsteren is 1 ding. Maar medicijnen, die men straks hard nodig heeft voor de ernstige gevallen, snel weggrissen nu het nog kan is iets heel anders.

In een ander draadje (actualiteiten) werd genoemd dat (hydro)chloroquine zowel door Trump als in België als middel ingezet gaat worden in de behandeling van Covid-19. 

Als de werking ervan bewezen is en onderstaand bericht klopt... Nederlandse overheid; plaats uw bestelling. 

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/deze-medicijnfabrikant-in-zeewolde-maakt-als-enige-in-nederland-het-medicijn-dat-kan-werken-tegen-co/

• Leuk 1

Chloroquine is al meerdere malen ingezet, het heeft alleen een groot nadeel, veel sterke bijwerkingen. Het is een medicijn gelijkend een chemokuur, die alle cellen in het lichaam treft en dat trekken die zwakken mensen vaak niet.

Interessant nieuws was meer informatie over de werking van het BCG vaccinatie tegen tuberculose. Neveneffect is een boost van het immuunsysteem, het is een soort schot hagel, die onbedoeld ook het corona virus lijkt te vertragen. Dit is wellicht een middel om zorgmedewerkers beter te beschermen tegen besmetting. https://www.scientias.nl/nijmeegse-onderzoeker-gaat-het-nieuwe-coronavirus-te-lijf-met-de-getrainde-weerstand/

• Leuk 2
12 uur geleden, Amazing Dree zei:

Dit lijkt mij best een logisch verhaal, virus verslaan met hitte ! Het kijken waard, en als je ziek word, en je hebt niks, kun je dit dus net zo goed proberen !

Dat is een pracht van een 'baat het niet, schaad het niet' truc zeg.??

• Leuk 1
23 uur geleden, Raycoupe zei:

Het is een medicijn gelijkend een chemokuur, die alle cellen in het lichaam treft en dat trekken die zwakken mensen vaak niet.

Nou nee, Mijn dochter heeft lupus en heeft dit middel als "standaard medicijn". Je kan het best wel een jaartje of 10 gebruiken maar je moet wel diverse zaken regelmatig testen zoals de ogen.

Op 19-3-2020 om 14:10, netuyas zei:

Kortom allemaal interessant, maar nog niet actueel.

Jawel, Dit middel is nu "standaard" wat je zal voorgeschreven krijgen als je in thuisisolatie zit en klachten krijgt.

• Leuk 1
6 uur geleden, Raycoupe zei:

Het lijkt mij een broodje aap verhaal, aangezien het je nooit gaat lukken je slijmvliezen in die holtes tot die temperatuur te verhitten.

Klopt. En als het je wel zou lukken zijn ze er daarna slecht aan toe.

Als je ff door de reacties bladert dan zie je dat er nogal wat bezwaren en waarschuwingen volgen. 

• Leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...