Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Amazing Dree

Medicatie bij besmetting Corona virus

Recommended Posts

Graag hier alles wat we weten, over medicatie, bij besmetting van #coronavirus.

Omdat de kans steeds groter wordt op besmetting, door waarschijnlijk:

24 dagen incubatietijd

Aerosol verspreiding

Overleving van 9 dagen op vaste oppervlakten door virus

Besmetting door lichaamsvocht enz

Al genoemd is: grote inname vitamine C.

Vast nog wel middelen, maar als je er ineens mee geconfronteerd wordt, is het handig, als je maar in 1 draadje moet zoeken, lijkt mij.

• Leuk 5

Deze post delen

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Ik lees ook veel goede berichten over het versterken van je immuunsysteem door gebruik van CBD olie en Wietolie.

Zelf gebruik ik bij koortslip (virus) altijd 1 van deze oliën, en dan komt de koortslip niet eens door.

• Leuk 2

Deze post delen

@vheeswijk

Wanneer u nog tips heeft, qua medicatie, bv zilverwater, zou u dat dan ook hier willen plaatsen ?

Bij voorbaat grote dank.

Denk dat we inmiddels ook moeten overgaan naar het idee, oke, besmet, en wat nu .....

• Leuk 1

Deze post delen

@vheeswijk kom er maar in!

Zelf gaan mijn gedachten uit naar bepaalde basale middelen die iedereen waarschijnlijk al in de standaard SHTF noodmedicatiekit heeft zitten:

• ORS Dit zorgt ervoor dat het vocht- en zoutgehalte van het lichaam op peil komt/blijft bij braken en diarree.

• Diarreeremmers (loperamide) Te gebruiken bij diarree zonder koorts of bloed /slijmbijmenging (niet geschikt voor jonge kinderen).

• Middel tegen lucht-, zee- en wagenziekte (cyclizine of meclozine) (voor als je nog lang moet reizen voordat je bij een huisartsenpost bent).

• Goede thermometer

• Zuurstofmeter (vingeruitvoering) om hoeveelheid zuurstof in bloed te kunnen bepalen

• Bloeddrukmeter

Daar waar ik als relatieve leek al snel naar paracetamol of andere pijnstillers zou uitwijken, adviseert John Campbell om niet per se de koorts te willen verlagen. Ik heb uit de videoposts van John Campbell begrepen dat koorts op zich niet 'verkeerd' is omdat dit de manier is waarop het lichaam reageert en het immuunsysteem ondersteunt.

Zie deze en andere vervolgbijdrages van deze Engelse arts https://www.youtube.com/watch?v=z05ZrMfKUDc

• Leuk 4

Deze post delen

3 uur geleden, Amazing Dree zei:

[....]

Aerosol verspreiding

Overleving van 9 dagen op vaste oppervlakten door virus

[....]

Over de besmetting met Coronavirus via DROGE oppervlakken heb ik al gepost.

@Bunkerprepper  en @prepass hebben overigens ook al gemeld over de besmetting door de lucht over grotere afstanden.

Het water in de aerosol is natuurlijk over enkele meters al verdampt maar het DROGE virus boet dan niet in in besmettingsvermogen, in tegenstelling tot verreweg de meeste pathogenen. Dit draagt aanzienlijk bij aan de morbiditeit van dit virus.

Over zilverwater heb ik  en vele anderen in dit forum al gepost  en dat lijkt mij een heel goed idee. Het werkt n.l. ook tegen virussen. Mij zijn echter case-studies over zilverwater tegen Corona niet bekend. Zoek binnen forum op zilverwater.

• Leuk 3

Deze post delen

Inderdaad zou ik zeker niet 24 uur p/dag de koorts onderdrukken, daar koorts het afweermiddel van je lichaam is ! Wat dan wel de juiste dosering is ? Misschien alleen voor s'nachts ? Goede slaap is heel goed voor je afweersysteem ! 

Deze post delen

Op 11-2-2020 om 11:29, Amazing Dree zei:

Al genoemd is: grote inname vitamine C

Niet de gewone 50 mg maar doseringen van 500 mg. Overdoseren is nauwelijks mogelijk. Ook in kilo verpakking: 23,67 euro/kg.

Nóg hogere doseringen in één keer zijn niet schadelijk maar worden snel via de urine uitgescheiden. De doseringen (max. 500 mg) spreiden over de dag.

• Leuk 1

Deze post delen

21 minuten geleden, vheeswijk zei:

Niet de gewone 50 mg maar doseringen van 500 mg/dag. Overdoseren is nauwelijks mogelijk. Ook in kilo verpakking: 23,67 euro/kg.

Hier zelfs voor 15 euro per kilo.

Nou is ester-c minder zuur en beter opneembaar dan ascorbinezuur, het is echter ook een stuk duurder. Als prep kan ik me dan ook voorstellen dat je liever ascorbinezuur inslaat. Bij hoge doseringen reageert echter niet iedereen goed op ascorbinezuur (te zuur), voor hen zou ester-c dan wel weer beter zijn.

Daarnaast heb ik ooit gelezen, dat het lichaam niet meer dan 500mg vit c per keer kan verwerken. Alles dat je meer inneemt plas je dan ook gewoon uit. Daarom zou je beter meerdere keren 500mg kunnen pakken, dan 1x 2000mg. Nou weet ik niet of het klopt van die bovengrens van 500mg mbt opname, maar bij een wateroplosbare vitamine waarbij het overschot uitgeplast wordt, lijkt het me dan logisch om meerdere doses per dag te pakken.

Als hier in huis verkoudheid of grieperigheid heerst, geef/neem ik altijd vlierbes. Zowel sap als capsules (dat laatste omdat het simpelweg handiger en goedkoper is). Vlierbes werkt (bewezen) bij griep en verkoudheid, geen idee of het ook wat doet bij het coronavirus.

• Leuk 3

Deze post delen

1 uur terug, vheeswijk zei:

Niet de gewone 50 mg maar doseringen van 500 mg. Overdoseren is nauwelijks mogelijk. Ook in kilo verpakking: 23,67 euro/kg.

Nóg hogere doseringen in één keer zijn niet schadelijk maar worden snel via de urine uitgescheiden. De doseringen (max. 500 mg) spreiden over de dag.

Vit-c extra innemen heeft volgens JC geen zin. Maar ik weet dat er mensen zijn die hier bij zweren.

Vit-D daartegen heeft bijna iedereen (die geen extra neemt) een tekort aan. Liever iedere dag 25mg Vit-D3 nemen dan Vit-C. (Doe ik zo wie zo dagelijks)

Ook het mineraal Magnesium heeft bijna iedereen een tekort aan, een extra tablet van magnesium slikken per dag is dan ook geen luxe. (Ik neem dagelijks een mix aan magnesium verbindingen; super-magnesium van de vitamine-store)

Voor de rest gevarieerd eten en geen of weinig suiker. Voor sommige mensen met een gluten gevoeligheid zou het ook goed zijn te stoppen met gluten zodat je lichaam geen basis last hoeft te dragen.

JMHO (geen dokter, geen medische opleiding)

• Leuk 2

Deze post delen

Op 13-2-2020 om 22:29, Amazing Dree zei:

Boost je immuun systeem door voldoende slaap !!

I’m f*cked 😲

• Leuk 4

Deze post delen

Oud malaria middel uit 1934 schijnt ook ingezet te kunnen worden bij dit virus.

Het heet geloof ik Chloroquine.

Niet geheel onschadelijk middeltje.

Ook info op de hoofddraad betreft corinavirus !

• Leuk 1

Deze post delen

Voor wat dit medicijn betreft.

Er zijn voor zover ik weet nog geen klinische trials mee uitgevoerd (althans niet voor het inzetten als middel voor het coronavirus). Het uitvoeren van klinische trials is onder de huidige omstandigheden en de heftigheid van de uitbraak nog even lastig vrees ik.

Toch heb ik het middel zelf op dit moment naar aanleiding van deze berichten bij mijn noodmedicatiekit toegevoegd om te voorkomen ik straks in de situatie kom dat het middel daadwerkelijk blijkt te werken, en dat het dan straks vanwege hamsteren niet meer verkrijgbaar is.

Let op: dit betreft een receptplichtig geneesmiddel.

Bestellen op sites als efarma.nl zonder recept is volgens mij kansloos.

Liever aan je arts uitleggen wat je zorg is en hopen dat hij mee wil denken en een recept wil uitschrijven. 😷

PS: En ik raad gebruik zonder overleg met een arts uiteraard af!

• Leuk 3

Deze post delen

Ik heb nog even wat doosjes bijgehaald,  een deel gaat naar NL voor familie en prepvrienden.

Als je risico groep bent bijv door zwakkere gezondheid of gewoon wat ouder. Dan raad ik aan je huisarts te bellen of bezoeken. Vraag er preventief om en voor die paar euro kan het je leven redden mocht het onvoldoende beschikbaar zijn straks.

100 mensen krijgen Corona

80 lichte griep verschijnselen 

20 zware griep, waarvan 5 ernstig en er 2-3 sterven.

De kans dat je vroeg of laat Corona krijgt is groter, dan dat je de loterij wint.

• Leuk 3

Deze post delen

Ik had nog wat doosjes Chloroquine besteld en had mezelf rijk gerekend. Kwam vanmorgen bij apotheek en helaas heeft de fabrikant niets meer op voorraad. Ze weten ook niet wanneer het er weer is, volgende week of volgende maand gaven ze aan.

Dus waarschijnlijk is de voorraad geclaimd door overheid of ziekenhuizen.

• Leuk 3

Deze post delen

Ik had nog wat doosjes Chloroquine besteld en had mezelf rijk gerekend. Kwam vanmorgen bij apotheek en helaas heeft de fabrikant niets meer op voorraad. Ze weten ook niet wanneer het er weer is, volgende week of volgende maand gaven ze aan.

Dus waarschijnlijk is de voorraad geclaimd door overheid of ziekenhuizen.

https://www.shine.cn/biz/economy/2002202403/

Drie x raden waar de productie heen gaat...? En terecht natuurlijk.

Dit zijn wel zaken waar ik me boos/bezorgd over maak: zo lang uitstellen dat het Nederland.zou raken betekent ook dat je als staat geen voorraad aanlegt van wellicht cruciale geneesml- en beschermingsmiddelen.

Hopelijk is er iemand bij RIVM tegendraads pro-actief geweest

JD

Deze post delen

17 uur geleden, FincaInSpanje zei:

Ik heb nog even wat doosjes bijgehaald,  een deel gaat naar NL voor familie en prepvrienden.

Als je risico groep bent bijv door zwakkere gezondheid of gewoon wat ouder. Dan raad ik aan je huisarts te bellen of bezoeken. Vraag er preventief om en voor die paar euro kan het je leven redden mocht het onvoldoende beschikbaar zijn straks.

100 mensen krijgen Corona

80 lichte griep verschijnselen 

20 zware griep, waarvan 5 ernstig en er 2-3 sterven.

De kans dat je vroeg of laat Corona krijgt is groter, dan dat je de loterij wint.

Ik heb het via de huisarts geprobeert, maar ze werkt niet mee.

shit happens dan maar.

wel jammer want ik ben longpatient en onder de noemer baat het niet schaad het niet was het te proberen.

in Belgie krijg ik het ook niet voor elkaar,

Deze post delen

Ik denk dat ik hetzelfde medicijn gebruik, hydroxychloroquinesulfaat (of merknaam Plaquenil). Wordt ingezet als anti-malaria medicijn en bij auto-immuunziektes. 

Na het lezen over de toepassing bij Corona heb ik dinsdag voor de zekerheid een extra voorraad besteld bij de apotheek, ik heb het namelijk op herhaalrecept dus dat was zo geregeld en gewoon nog verkrijgbaar. 

Ik weet er niet voldoende van, de naam lijkt mij op hetzelfde middel te wijzen, maar wellicht een nieuwere variant? Dus wellicht onder deze naam voor jullie nog wel te verkrijgen, ik vond het het vermelden wel waard.

Wat betreft dat het niet onschuldig is: bij dagelijks gebruik over lange periodes kan blindheid optreden. Ik word hier jaarlijks op getest bij het ziekenhuis. 

aangepast door vlinder88
  • Leuk 2

Deze post delen

6 uur geleden, Japanology zei:

Wat ik in Japan zie en hier nog niet ben tegengekomen:

9. Er is in Japan een astmamedicijn  getest. Het heet ciclesonide en men heeft bij drie (van de drie) patiënten zeer goede resultaten bereikt (AIDS-medicijnen werkten averechts vanwege te veel bijwerkingen). Eén patiënt lag aan de beademing en kon nauwelijks meer eten; binnen twee dagen kon ze van de beademing af. Waarom het werkt weten ze niet, maar dát het werkt, weten ze wel. Ze gaan dit nu opschalen.

Erg interessant om te lezen. Het onderzoek heb ik hier gevonden (met onderaan op de pagina een link naar het officiële rapport voorzien van medische fotos): https://writening.net/page?FC3QPm . Het middel heet Ciclesonide. 

Als dat inderdaad zou werken, dan zou het virus wellicht redelijk goed te bestrijden zijn. Iemand enig idee of Nederlandse (of Italiaanse) artsen hier ook mee werken of gaan werken? Het maakt in ieder geval nog geen onderdeel uit van de door het RIVM gepubliceerde behandeladvies.

• Leuk 1

Deze post delen

In Japan getest astma medicijn ciclesonide, weliswaar maar op 3 patiënten, met heel positief resultaat ! Dit gaan ze nu opschalen.

Info komt van @Japanology

Staat in het draadje: corona in Ne en Be actualiteiten.

Bedankt @Japanology

Mocht je nog meer medicatie info hebben, wil je het dan in dit draadje plaatsen, of aan mij doorgeven ? Bvd !

• Leuk 1

Deze post delen

Ciclesonide mag niet zomaar worden toegediend, maar je kunt hier allicht mee wapperen mocht het ooit zo ver komen:

https://writening.net/page?FC3QPm

Het hele onderzoek in het Engels. Het is allemaal nog in een heel pril stadium, maar het effect is zo hoopgevend dat men zo snel mogelijk wil opschalen.

• Leuk 1

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...