Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

vheeswijk

Ontsmetting van Oppervlakken (CORONA)

Recommended Posts

Kan me niet heugen zo veel kilometers voor een aankoop van 39 cent gemaakt te hebben, maar ik heb mijn dunne bleek binnen. 😃

Bij een plus supermarkt stond het voor het grijpen.

• Leuk 1

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
23 uur geleden, Wafels zei:

@Invictus wat @Raycoupe zegt klopt hoor  hier stat het ook op de grond in gele flessen  bij de rest van schoonmaak spullen en anders gewoon even vragen aan een Jumbo medewerker  , die kan je zeker helpen en baking soda (bakpoeder oftewel natriumbicarbonaat ) hebben ze ook gewoon bij de Jumbo 

gr will

Hoi beste @Wafels

Wij kopen het al een paar jaar bij de warme bakker één pont voor een €urotje, lekker voordeling en vers.

Deze post delen

Ik koop mijn bleek in poedervorm bedoel als schonk voor jacuzzi. Stabieler en langer houdbaar. Een paar spuitflessen mixen voor Bvb bij de voordeur .

• Leuk 1

Deze post delen

16 uur geleden, Mrsjones zei:

Ik koop mijn bleek in poedervorm bedoel als schonk voor jacuzzi. Stabieler en langer houdbaar. Een paar spuitflessen mixen voor Bvb bij de voordeur .

Waar kopen jullie dat?

En wat kost het per kilo.

Deze post delen

Op 15-2-2020 om 11:16, Raycoupe zei:

@Invictus Je moet ook geen Glorix hebben maar dunne bleek, zie hierboven bv. de link naar Jumbo supermarkt. Kost daar 39 cent per fles oid en staat geheid ergens zeer laag en lastig bereikbaar op de grond.  Bij Lidl en Aldi ga je het idd niet vinden.

Veel inslaan niet handig, want het spul verouderd vrij rap, na een jaar of twee heb je niets dan ingedeukte flessen met sterk verminderde concentratie natriumhypochloriet.

Verbeterd bericht bedankt @Raycoupe

Bleekpoeder is niet het zelfde als dunnen bleek, Hint voor mij van @Raycoupe bovendien is het gevaarlijk spul.

Let wel bleekpoeder/water kan blijvende schade geven bij het inademen volgens onderstaande.

https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/vraag/567859/bleekpoeder-erg-schadelijk/

Deze post delen

Misschien nog een reactie van de heer @vheeswijk

Lysol als je vroeger door de ziekenhuizen wandelde rook je altijd de bekende geur van de Lysol.

Ik weet niet of de samenstelling tegenwoordig nog even goed is, maar het werd vroeger veel gebruikt, ook tijdens de spaansegrieppandemie,

als effectieve maatregel tegen het influenzavirus.

Lysol is een huishouddesinfectiemiddel voor algemene toepassing in schoonmaakmiddelen en als middel om ongewenste luchtjes tegen te gaan. De benaming Lysol is een samentrekking van "lysosoom" en "oplosmiddel". Het actieve ingrediënt in veel van de Lysolproducten is benzalkoniumchloride.[1] Lysol wordt op de markt gebracht door Reckitt Benckiser.

Het oorspronkelijk Lysol bevatte cresolen[2] en is in sommige delen van de wereld nog steeds in gebruik.[3] Lysolproducten die chloorfenol bevatten zijn nog steeds beschikbaar in de Verenigde Staten.[4]

In 1918 adverteerde Lehn & Fink, Inc. tijdens de spaansegrieppandemie met Lysol als effectieve maatregel tegen het influenzavirus. Alles wat met patiënten in aanraking was geweest moest behandeld worden met Lysol.[5] Lysol werd jarenlang als product voor intiemhygiëne aangeprezen, en zelfs als middel voor anticonceptie bij gebruik van vaginale douche met lysoloplossing na geslachtsgemeenschap[6][7][8] De effectiviteit en veiligheid van lysol werd in de VS in advertenties aangeprezen door Europese "artsen". De American Medical Association kon bij onderzoek van de claims de geciteerde experts niet traceren en constateerde geen effectiviteit op het gebied van anticonceptie.[8]

Aangezien verschillende lysolproducten sterk verschillende ingrediënten bevatten moet voor gebruik het etiket goed gelezen worden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lysol

Ook hier weer doe alles met beleid.

waarom zijn middelen als Dettol en Lysol wettelijk niet meer ...

www.startpagina.nl › gezondheid › ziekten › vraag › middelen-dettol-...

11 sep. 2014 - Toegevoegd na 2 minuten: voor het desinfecteren van oppervlakken Toegevoegd na 1 uur: en waarom is alcohol (voor kleine oppervlakken) ...

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjZ59jbgtjnAhVDMewKHc3QDhsQFjABegQIAhAB&url=https%3A%2F%2Fwww.startpagina.nl%2Fv%2Fgezondheid%2Fziekten%2Fvraag%2F529931%2Fmiddelen-dettol-lysol-wettelijk-toegestaan%2F&usg=AOvVaw2Bv1zvfWx1LGZl1q8jZ0p-

1. Het is schadelijk voor kinderen om ze niet bloot te stellen aan bacteriën. Een paar bacteriën op je handen is juist goed. Er zijn steeds meer aanwijzingen dat blootstelling aan bacteriën kinderen helpt hun afweersysteem op te bouwen en op latere leeftijd beschermt tegen ziekten en allergieën. Triclosan is de werkzame stof in onder andere Dettol. Anti-biotica zoals Triclosan maken geen onderscheid tussen goede en slechte bacteriën. Ze worden allemaal weg gewassen. Nuttige bacteriën zorgen voor een eerste afweer tegen ziektekiemen en alarmeren het immuunsysteem. 2. Het gebruik van Triclosan selecteert resistente bacteriën. Door middelen als Triclosan te gebruiken blijven steeds meer bacteriën over die niet doodgaan van de werkzame stof. Als het echt nodig is, bijvoorbeeld om te voorkomen dat een wond infecteert, dan werkt de stof niet meer. Er zijn al e.coli-bacteriën gesignaleerd die bestand zijn tegen Triclosan. Toegevoegd na 8 minuten: Volgens mij mag Dettol alleen niet in crèches in België gebruikt worden, wel in Nederland. Het is verboden in Minnesota (Verenigde Staten). Toegevoegd na 1 uur: Alcohol en chloor werken snel, zijn vluchtig en laten geen toxisch residu achter. Toegevoegd na 3 uur: Alcohol en chloor zijn wel toegestaan, maar je moet ze niet gebruiken voor een routinematige desinfectie van vloeren en speelgoed, als een soort reinigingsmiddel. Alleen oppervlakten met bloed of diarree kun je hiermee desinfecteren.

Ik hoop dat het beste middel over blijft.

Deze post delen

@JJ&A Dat bleekpoeder wat je promoot is geen natriumhypochloriet maar actieve zuurstof. 'Bleek' is maar een volksnaampje voor verschillende stoffen die de was wit maken en dus niet automatisch geschikt om dingen mee te desinfecteren.

Poolshock (voor in 't zwembad) is al vaker besproken, zelfs hier op dit forum en is nog minder goed houdbaar dan een oplossing van natriumhypochloriet aka dunne bleek. Daarnaast kunnen zwembad middelen nog andere stoffen bevatten en zal je echt eerst moeten onderzoeken welke, voordat je deze veilig voor andere doeleinden kunt gebruiken.

• Leuk 1

Deze post delen

De fles is 10x duurder dan de inhoud maar alles voor de houdbaarheid.

Ik heb de dunne bleek overgeschonken naar 500 ml apthekersflessen. Uiteindelijk is glas veel dichter dan kunststof.

dunnebleek.JPG

Deze post delen

In hoeverre is colloidaal zilverwater effectief in het schoonmaken van oppervlakken en de toegekende anti-virale eigenschappen ?

En aan welke concentratie moet ik dan denken ? 10, 20 of 50 ppm ?

Deze post delen

7 uur geleden, Raycoupe zei:

@JJ&A Dat bleekpoeder wat je promoot is geen natriumhypochloriet maar actieve zuurstof. 'Bleek' is maar een volksnaampje voor verschillende stoffen die de was wit maken en dus niet automatisch geschikt om dingen mee te desinfecteren.

Poolshock (voor in 't zwembad) is al vaker besproken, zelfs hier op dit forum en is nog minder goed houdbaar dan een oplossing van natriumhypochloriet aka dunne bleek. Daarnaast kunnen zwembad middelen nog andere stoffen bevatten en zal je echt eerst moeten onderzoeken welke, voordat je deze veilig voor andere doeleinden kunt gebruiken.

Heel goed van je @Raycoupe gelukkig kan ik het veranderen, bedankt.

Deze post delen

Op 18-2-2020 om 15:38, Invictus zei:

De fles is 10x duurder dan de inhoud maar alles voor de houdbaarheid.

Ik heb de dunne bleek overgeschonken naar 500 ml apthekersflessen. Uiteindelijk is glas veel dichter dan kunststof.

dunnebleek.JPG

Natriumhypocloriet is nogal instabiel en zal ook in gesloten flessen ontleden in natirumchloraat en natriumcloride. Nu werkt natriumchloraat ook desinfecterend, het is alleen ook giftig voor de mens en planten, het wordt in de praktijk gebruikt als herbicide.

Wat van grote invloed is, is de temperatuur. Des te koeler des te langzamer het achteruit gaat.

Je moet dan denken aan meer dan een halvering van de concentratie na twee jaar tijd, waarschijnlijk is jaarlijks vervangen het beste, al moet je dan ook nog rekening houden met een flink verminderde concentratie. Voor ontsmetting van spullen en oppervlakten niet zo'n probleem, omdat je daarbij flink overdoseert, maar bij gebruik als ontsmetter van drinkwater wordt het dan gokken.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...