Ga naar inhoud
GENEGEERD

Download Preppers Databases

vheeswijk
 Share

Recommended Posts

Ik heb mijn homepage bij KPN opgeheven en daarom zijn mijn Preppers.nl databases daar niet meer te downloaden.
Zij zijn nu echter wel toegankelijk via mijn BOX.NET account:

Preppers Forum Database (Alle echte Preppers info)
FORUM.EXE    .EXE Ebook (alle databases)  
FORUM.ZIP    .CHM Windows Helpfile  
iFORUM.ZIP    EPUB formaat Gezipt  

Voedingsmiddelentabel in EPUB formaat
Prepvoer.ZIP    .CHM Windows Helpfile  
ePrepvoer.ZIP    EPUB gezipt  

Kiemgroenten voor Preppers:
Kiemen.CHM    Als Windows helpfile  
Kiemen.PDF    Als Acrobat PDF file  

Review Opinel messen in RTF/DOC formaat.
OPINEL.RTF  

BELANGRIJK VOOR .CHM (Windows Helpfile bestanden):

In Windows versies onder Vista en hoger kan men de foutmelding krijgen dat "de pagina niet is gevonden" of deze in het geheel niet wordt weergegeven. 
Dit is een beveiligings-issue van Windows.

De remedie is dan:

Rechts klikken op de .CHM - file.
    Selecteer Eigenschappen
    Kies in Tab "Algemeen" Beveiliging: Blokkering opheffen.

@vheeswijk

aangepast door vheeswijk
  • Leuk 8
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
1 uur terug, vheeswijk zei:

Ik heb mijn homepage bij KPN opgeheven en daarom zijn mijn Preppers.nl databases daar niet meer te downloaden.
Zij zijn nu echter wel toegankelijk via mijn BOX.NET account:

Preppers Forum Database (Alle echte Preppers info)
FORUM.EXE    .EXE Ebook (alle databases)  
FORUM.ZIP    .CHM Windows Helpfile  
iFORUM.ZIP    EPUB formaat Gezipt  

Voedingsmiddelentabel in EPUB formaat
Prepvoer.ZIP    .CHM Windows Helpfile  
ePrepvoer.ZIP    EPUB gezipt  

Kiemgroenten voor Preppers:
Kiemen.CHM    Als Windows helpfile  
Kiemen.PDF    Als Acrobat PDF file  

Review Opinel messen in RTF/DOC formaat.
OPINEL.RTF  

BELANGRIJK VOOR .CHM (Windows Helpfile bestanden):

In Windows versies onder Vista en hoger kan men de foutmelding krijgen dat "de pagina niet is gevonden" of deze in het geheel niet wordt weergegeven. 
Dit is een beveiligings-issue van Windows.

De remedie is dan:

Rechts klikken op de .CHM - file.
    Selecteer Eigenschappen
    Kies in Tab "Algemeen" Beveiliging: Blokkering opheffen.

@vheeswijk

@Luke en/of @Paraatpaal zou het mogelijk zijn om een wiki te starten waar dit soort permanente bijdragen beschikbaar kunnen worden gesteld?

Die Wiki zou zich ook lenen voor bijvoorbeeld het vermelden van allerlei nuttige dashboards/urls. Neem nu bijvoorbeeld de novel corona uitbraak. Ik heb alleen al voor dat subthema een stuk of 15 major dashboards waarvan het waarschijnlijk voor het gebruiksgemak zinniger is dat deze thematisch ontsloten worden in plaats van nu in een single post.

• Leuk 2
Link naar reactie

• 10 months later...
Op 6-2-2020 om 18:02, Bunkerprepper zei:

@Luke en/of @Paraatpaal zou het mogelijk zijn om een wiki te starten waar dit soort permanente bijdragen beschikbaar kunnen worden gesteld?

Die Wiki zou zich ook lenen voor bijvoorbeeld het vermelden van allerlei nuttige dashboards/urls.

@Bunkerprepper @Info_junky @Paraatpaal @Luke: Ik kan hier verder niets over vinden op dit forum (misschien zoek ik niet met de juiste terminologie), maar vind het wel een heel goed idee. Wordt hier iets mee gedaan? En misschien belangrijker; zouden meer mensen zoiets willen?

• Leuk 1
Link naar reactie

1 minuut geleden, Info_junky zei:

@MamaM Wat zoek je precies?

Dashboards zijn vaak vervuilde en/of vertraagde verzamelingen van incomplete of geprivileerde cherrypicked data....

Links zou kunnen... maar welke zoek je?🙂

Dank voor je snelle reactie. Ik zie dat ik hier veel te weinig verstand van heb, aangezien ik geen idee heb wat een dashboard precies is.
Wat ik voor me zag was; een plek met 'alle' (onmogelijk, dat snap ik ook) informatie logisch geordend, inhoudelijk kloppend, praktisch getest en//of wetenschappelijk onderbouwd waar mogelijk, etc. ten aanzien van preppen/voorbereid zijn/etc. Wanneer dit een website/wiki oid is, kun je makkelijk verwijzen naar goede informatieve websites en dit up to date houden. 
Naarmate ik dit verhaal verder tik, zie ik in een enorm tijdrovende klus ontstaan en begrijp ik ook direct waarom het er niet is 🤔

Link naar reactie

• Moderator

Oh ok, dus over preppen.

Ik zal es Googlen of er zo iets al bestaat... vast wel ... iig in het Amerikaans 😉 

Nederlandstalig: geen idee.

Ik kom er op terug,  geef me ff 🤗

@MamaM Deze man heeft een site vol info. https://urbansurvivalsite.com/

Wat ik er van begrijp zou je dus eigenlijk een verzameling van dit soort links willen.  Een soort startpagina.

*zoektverder

T.a.v. dashboard:

Hier die van het RIVM https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/

Maar je hebt ook b.v. deze https://coronavirus.jhu.edu/map.html

• Leuk 1
Link naar reactie

Dank je. Ik zie niet echt waarom zoiets een dashboard moet heten in plaats van een website, maar eerlijk gezegd vind ik het absoluut niet belangrijk genoeg om er meer over te weten te komen 🙂

Ik bedoelde eigenlijk niet een verzameling van links. Ik bedoelde een soort mega naslagwerk zoals vheeswijk met ons heeft gedeeld, maar dan in een vorm die nog aan te vullen is, waar evt links aan toe te voegen zijn etc.
Dus bijv het deel over voeding; daar staan dan kiemgroenten of kiemzaden, daaronder alfalfa met uitleg over de voedingswaarde en hoe te bereiden. Stel dat je daar dan ook nog wat recepten hebt met alfalfa; zet je die linkjes er gewoon bij. Of als er ineens iets blijkt dat alfalfa-sap enorm goed werkt tegen brandwonden (ofzo), dan kan dat ook worden toegevoegd.
Een wiki-achtige opzet dus met de huidige database van @vheeswijk als basis, die dan verder uitgewerkt kan worden. 

• Leuk 3
Link naar reactie

1 uur terug, MamaM zei:

Ik bedoelde eigenlijk niet een verzameling van links. Ik bedoelde een soort mega naslagwerk zoals vheeswijk met ons heeft gedeeld, maar dan in een vorm die nog aan te vullen is, waar evt links aan toe te voegen zijn etc.
Dus bijv het deel over voeding; daar staan dan kiemgroenten of kiemzaden, daaronder alfalfa met uitleg over de voedingswaarde en hoe te bereiden. Stel dat je daar dan ook nog wat recepten hebt met alfalfa; zet je die linkjes er gewoon bij. Of als er ineens iets blijkt dat alfalfa-sap enorm goed werkt tegen brandwonden (ofzo), dan kan dat ook worden toegevoegd.
Een wiki-achtige opzet dus met de huidige database van @vheeswijk als basis, die dan verder uitgewerkt kan worden. 

De database is opgebouwd in een programma met de naam "My Noteskeeper":

Google: my notes keeper download

Ik neem per interne mededelingen contact met je op voor de database die je dan kunt uitbreiden.

• Leuk 3
Link naar reactie

• Admin
13 uur geleden, Info_junky zei:

ik gooi de bal ff over de muur 😁🙈 

@Paraatpaal Please come to the rescue 😅 

Kan dat idee?

En hoe dan?

Waar dan?

Enz🤗

Dat kan zeker, ik zou een wiki.preppers.nl kunnen lanceren. Er is geen wiki-plugin beschikbaar voor dit forum, dus het zal een losstaand iets moeten worden.

Ik kan de software ook up-to-date houden, maar ik heb (helaas) geen tijd over om deze te vullen en om bij te houden wat er op verschijnt (dubbele content, fouten, onwaarheden). Zelf heb ik ook weinig ervaring met het vullen van een wiki, ik heb er een aantal gebruikt, maar er nooit iets nuttigs uit gekregen. Aan de andere kant haal ik veel informatie van Wikipedia.

Als er genoeg mensen zijn die hier aan willen meewerken (voor langere tijd), wil ik er wel tijd in steken om het op te zetten.

• Leuk 3
Link naar reactie

Ik heb voor het forum een preppers - database gemaakt die in verschillende formaten is te downloaden (zie begin van dit draadje). Ik ben niet zo actief meer op het forum. Ik ben verhuisd naar een kleinere woning en ik beschik niet meer over een garage waar ik zoals vroeger proeven kon doen voor het forum. Bovendien bibberen mijn handen teveel voor het doen van proeven. 

Ik heb gemerkt dat mijn databases nog steeds populair zijn op het forum en sommigen het idee hebben om dit op het forum te plaatsen als een WIKI die door interessenten kan worden bijgehouden. B.v. @MamaMheeft geopperd om aan de collectie kiemgroenten allerlei recepten toe te voegen. @Paraatpaal heeft ook interesse getoond.

Ik kan de database ook over te dragen als een complete (gezipte) Website, zodat iedereen op het forum deze kan aanvullen, editen en raadplegen.

Veel links in deze als een WIKI opgestelde website werken niet omdat de adressering naar de "oude" website beginnen met http://preppers.nl/forum/...... en niet met de nieuwe adressering: https://forum/preppers.nl/topic/.....  Veel externe links (buiten het forum) werken nog goed.

Misschien kan dit euvel grotendeels worden verholpen door een global search en replace, maar ik durf dat niet. Iemand interesse?

De complete database bevattende bijdragen van forumleden, een voedingsmiddelentabel en kiemgroenten is ontwikkeld in het programma My Notes Keeper en hieruit kan de database worden geëxporteerd in verschillende formaten (PDF, EXE, CHM, HTML en EXE) zoals sommigen die reeds kennen. De HTML versie lijkt me gemakkelijk in te bouwen (en bij te houden) in de preppers.nl - site.

IK hoop dat dit deel van de Website wordt gebruikt voor tips & tricks en overzichten en NIET voor grollen en grappen, nieuws, discussies, draadjes, opinies en communicatie. Daarvoor is echt alleen het Preppers.nl forum bedoeld. Ik hoop ook dat de structuur van de WIKI door de deelnemers ook wordt gehandhaafd. Deze structuur is zeer evident bij gebruik.

Reageert u maar....

• Leuk 5
Link naar reactie

Op 7-1-2021 om 12:20, Paraatpaal zei:

Dat kan zeker, ik zou een wiki.preppers.nl kunnen lanceren. Er is geen wiki-plugin beschikbaar voor dit forum, dus het zal een losstaand iets moeten worden.

Ik kan de software ook up-to-date houden. 

Als er genoeg mensen zijn die hier aan willen meewerken (voor langere tijd), wil ik er wel tijd in steken om het op te zetten.

Ja, daar werk ik graag aan mee! Nog  meer mensen die zich willen aansluiten (OPROEP! 😉), want ik denk dat het anders niet werkbaar zal zijn. En dat zou jammer zijn. 

• Leuk 1
Link naar reactie

Op 8-1-2021 om 16:41, vheeswijk zei:

De complete database bevattende bijdragen van forumleden, een voedingsmiddelentabel en kiemgroenten (..) 

IK hoop dat dit deel van de Website wordt gebruikt voor tips & tricks en overzichten en NIET voor grollen en grappen, nieuws, discussies, draadjes, opinies en communicatie. Daarvoor is echt alleen het Preppers.nl forum bedoeld. Ik hoop ook dat de structuur van de WIKI door de deelnemers ook wordt gehandhaafd.

Ja, @vheeswijk, het is echt geweldig wat u verzameld en geordend heeft gedurende jaren van werk. Ik zie het inderdaad als naslagwerk (dat is het natuurlijk al, zeeeer uitgebreid en logisch geordend), waar (zinnige) informatie aan kan worden toegevoegd en niet als uitbreiding van een discussie platform. 

Om bij mijn eerdere totaal verzonnen voorbeeld te blijven; dat alfafa sap helpt bij brandwonden door het er 3x daags op te sprayen kan erbij (met link naar de herkomst van de info). Dat de zoon van tante Jet dit ook gebruikt maar het opsnuift en dat daar toch echt iets mis is gegaan.... Nee 😆

• Leuk 1
Link naar reactie

• Admin
17 minuten geleden, MamaM zei:

Ja, daar werk ik graag aan mee! Nog  meer mensen die zich willen aansluiten (OPROEP! 😉), want ik denk dat het anders niet werkbaar zal zijn. En dat zou jammer zijn. 

Top dat je mee wilt werken, ik denk dat we bij 3 vrijwilligers genoeg inzet hebben om er iets moois van te maken zonder er al te veel stress van te krijgen :)

• Leuk 1
Link naar reactie

• 2 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...