Ga naar inhoud
GENEGEERD

Stop de bloeding (red een leven)


Aanbevolen berichten

Op 27-1-2020 om 21:43, Anvil zei:

Je kan de stop de bloeding training tegenwoordig bij elke zichzelf respecterende eerste hulp-leer instelling volgen. Heb deze zelf al 2 keer gedaan. Het is geen raketwetenschap.

 

En voor de mensen die vinden dat ze te weinig EHBO ervaring hebben... Ik geef zoals alle jaren weer met Pasen ons survival en primitief EHBO kamp... Deelnemers zijn zeker welkom 

 

Ik zal zeer binnenkort weer de info plaatsen... Maar die is gelijk aan voorgaande edities als je de zoekfunctie gebruikt

 

Dit is toevallig niet in Pijnakker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Interessant zo’n cursus. Heeft iemand een goed en voordelig adres voor meerdere tourniquetten?

Een tourniquet helpt niet met een slagaderlijke lies of halsbloeding, zijn hier nog andere oplossingen voor anders dan proberen de ader dicht te drukken met je vingers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Robert J zei:

Interessant zo’n cursus. Heeft iemand een goed en voordelig adres voor meerdere tourniquetten?

Een tourniquet helpt niet met een slagaderlijke lies of halsbloeding, zijn hier nog andere oplossingen voor anders dan proberen de ader dicht te drukken met je vingers?


Ali is toch het voordeligste maar dan heb je geen “origineel”.

Werkt wel identiek dus als je er meerdere wilt aanschaffen zou ik toch die kant op gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Greener zei:


Ali is toch het voordeligste maar dan heb je geen “origineel”.

Werkt wel identiek dus als je er meerdere wilt aanschaffen zou ik toch die kant op gaan.


maar met het huidige corona virus is dat ook niet alles om het daarvandaan te laten komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant zo’n cursus. Heeft iemand een goed en voordelig adres voor meerdere tourniquetten?
Een tourniquet helpt niet met een slagaderlijke lies of halsbloeding, zijn hier nog andere oplossingen voor anders dan proberen de ader dicht te drukken met je vingers?
Check hier eens: https://ikehbo.nl/eerste-hulp-bij-ongelukken/bloeding-wonden/wond-aan-de-hals.php
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, Robert J zei:

Ik heb nog zitten zoeken ernaar. Schijnt dus dat he een Israëlisch verband in de oksel kan aanleggen bij een halsbloeding, maar hoe precies ben ik niet achter nog. 

Dit kan alleen als de wond aan de zijkant van de hals zit. Bevind de wond zich aan de voor of achter kant lukt dit niet

dan zal je gewoon een drukverband rondom de hals aan moeten leggen en opletten of de luchtweg vrij blijft. 

Wat ik in mijn set heb zitten zijn een aantal arterie klemmen hiermee kan je de slagader heel gericht afklemmen en heb je wat meer tijd om de wond goed in te pakken 

Tip: kijk eens op de site van north american rescue die hebben eigenlijk alles wat je nodig hebt om bloedingen te behandelen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Prepnurse zei:

Dit kan alleen als de wond aan de zijkant van de hals zit. Bevind de wond zich aan de voor of achter kant lukt dit niet

dan zal je gewoon een drukverband rondom de hals aan moeten leggen en opletten of de luchtweg vrij blijft. 

Wat ik in mijn set heb zitten zijn een aantal arterie klemmen hiermee kan je de slagader heel gericht afklemmen en heb je wat meer tijd om de wond goed in te pakken 

Tip: kijk eens op de site van north american rescue die hebben eigenlijk alles wat je nodig hebt om bloedingen te behandelen 

Goede site inderdaad ??
duidelijk, en hoe wordt dat verband dan precies aangelegd in de oksel bij een aderlijke bloeding in de zijkant van de hals?

arterie klemmen is een goede die komen erbij in de kit.

 

Hebben jullie ook ARS decompressie naalden in de kit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Robert J zei:

Goede site inderdaad ??
duidelijk, en hoe wordt dat verband dan precies aangelegd in de oksel bij een aderlijke bloeding in de zijkant van de hals?

arterie klemmen is een goede die komen erbij in de kit.

 

Hebben jullie ook ARS decompressie naalden in de kit?

 

Bij een aderlijke bloeding kan je de wond gewoon inpakken. Gaat immers veel minder hard als een slagaderlijke 

Bij een slagaderlijke plaats je eerst een absorberend verband op de wond en draai je met een lange zwachtel eerst een paar slagen om de hals en doe je de zwachtel daarna onder de oksel door die het verst van de wond af zit en daarna nog een aantal slagen om de hals door dit te doen kun je flinke druk aanbrengen zonder bang te hoeven zijn dat je de luchtweg dichtdrukt. 

Decompressie naalden heb ik zeker in de kit zitten net als een aantal chest seals 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes idd kan ook op tq schrijven, daar is ruimte voor.

 

Abcde op arm wordt ook op prijs gesteld.

 

Airway ademweg vrij

 

Breathing per minuut symmetrisch oppervlakkig?

 

Circulation snelheid regelmaat volume

 

Disability Alert Verbal Pain Unresponsive fasttest

 

Exposure temp en dergelijke

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Prepnurse zei:

 

Bij een aderlijke bloeding kan je de wond gewoon inpakken. Gaat immers veel minder hard als een slagaderlijke 

Bij een slagaderlijke plaats je eerst een absorberend verband op de wond en draai je met een lange zwachtel eerst een paar slagen om de hals en doe je de zwachtel daarna onder de oksel door die het verst van de wond af zit en daarna nog een aantal slagen om de hals door dit te doen kun je flinke druk aanbrengen zonder bang te hoeven zijn dat je de luchtweg dichtdrukt. 

Decompressie naalden heb ik zeker in de kit zitten net als een aantal chest seals 

Duidelijk!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Ronin Kogaratsu zei:

Ooit in een ver verleden een PTLS cursus gedaan bij ocmgd , en kan mij nog iets herinneren met een stift de tijd van de tq op het voorhoofd te schrijven, pff lang geleden allemaal.. Weer eens oppakken 

De tijd schrijf je altijd op een tq omdat deze er maximaal 6 uur om mag zitten 

Zit deze langer word de kans groot dat het afgeklemde lichaamsdeel afsterft en geamputeerd moet worden. 

Door de tijd op te schrijven voorkom je dit. 

Kleine moeite flink resultaat

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Greener zei:


Vertel?


aliexpress werkt met magazijnen in Rusland Spanje Duitsland en nog wat landen afhankelijk van  het product en de locatie waar het product heen moet. Echter komt veel direct uit China en gezien China bijna een lock down heeft is het allereerst lastig om nu wat daarvandaan te krijgen.

op dit moment met het corona virus ben ik zelf ook huiverig om daar wat vandaan te laten komen. Waarschijnlijk overleeft het evt. Aanwezige virus die dagen per luchtvracht niet maar het risico loop ik liever niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...