Ga naar inhoud
GENEGEERD

n00b overlever.


joris

Aanbevolen berichten

Beste allen,

 

De titel zegt al genoeg. Ik wil graag kunnen overleven voor een poosje. Ik weet praktisch niks van 'preppen' (als dat al het woord is). Wat heb ik echt nodig?

Drinkwater lijkt me praktisch. Ik heb genoeg messen en lucifers in huis (hoewel dit waarschijnlijk geen prioriteit heeft:))

Werkt zo n filter goed? Of is chemisch reinigen van water veiliger?

 

Thanks,

Joris

 

Ik zit hier al heel lang over te denken. om dit een op te pakken. Eigenlijk werd ik getriggered toen een jaar of 7 (??) geleden de C1000 supermakten dicht gingen. De hele supermarkt in Amstelveen waar ik destijds woonde werd een Deen en had daarom 50% op het hele assortiment. Het deed om 7 uur s ochtends bij het open gaan van de winkel echt aan een zombie-apocalypse-film denken, binnen 15 minuten was de hele supermarkt leeg.  ... dat heeft me wel aan het denken gezet. Destijds.   Toen was er niet eens ECHT paniek, alleen hebberigheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

hey, welkom,

 

Op 23-1-2020 om 20:50, joris zei:

Beste allen,

 

De titel zegt al genoeg. Ik wil graag kunnen overleven voor een poosje. Ik weet praktisch niks van 'preppen' (als dat al het woord is). Wat heb ik echt nodig?

Drinkwater lijkt me praktisch. Ik heb genoeg messen en lucifers in huis (hoewel dit waarschijnlijk geen prioriteit heeft:))

Werkt zo n filter goed? Of is chemisch reinigen van water veiliger?

 

Thanks,

Joris

 

Ik zit hier al heel lang over te denken. om dit een op te pakken. Eigenlijk werd ik getriggered toen een jaar of 7 (??) geleden de C1000 supermakten dicht gingen. De hele supermarkt in Amstelveen waar ik destijds woonde werd een Deen en had daarom 50% op het hele assortiment. Het deed om 7 uur s ochtends bij het open gaan van de winkel echt aan een zombie-apocalypse-film denken, binnen 15 minuten was de hele supermarkt leeg.  ... dat heeft me wel aan het denken gezet. Destijds.   Toen was er niet eens ECHT paniek, alleen hebberigheid.

 

Ik denk dat je hier wel ideetjes kunt opdoen.

 

En ivm je supermarkt verhaal, niet onbegrijpelijk. Het is niet meer de supermarkt van weleer met een stock om de rekken bij te vullen indien nodig. Het systeem is verder gedefinieerd naar cost-efficientie toe,

maw, ze hebben bijna geen stock meer, behalve wat de dag hun vraagt via vrachtwagen.

 

Je bezordheid is correct, zie maar wat de mensen doen met een nutella actie ...

 

dan weet je het wel ...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...