Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Zilver/goud aanschaf

Recommended Posts

5 uur geleden, Jaap zei:

Heb ergens gelezen dat goud een vaste waarde heeft. Als je meer dollars / euros voor je goud krijgt betekent dit eigenlijk dat dat komt omdat op dat moment het geld wat minder waard word. Hoe denken jullie hier over?

Er is niets op de wereld dat een vaste waarde heeft. 

Alles is een kwestie van vraag en aanbod.

• Leuk 1
  • 2 weeks later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 103
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wat de goud en zilver koers doen, is vanuit prepperperspectief niet interessant. Als het monetaire systeem instort, zijn het dé betaalmiddelen voor de daarop volgende periode.  

Vanuit een preppers oogpunt kun je om 2 redenen in edelmetalen( en eventuele andere kostbare commodities) beleggen 1 omdat edelmetalen makkelijk zijn om waarde in te verbergen, en omdat je bijvoo

Alleen wanneer je naar korte termijn grafieken kijkt. over langere termijn (30-40 jaar) zie je dat de grafiek van silver gedempter is dan die van goud. Wel met de kanttekening dat zilver in die period

Posted Images

Op 13-2-2021 om 08:00, OBL-Rien zei:

Er is niets op de wereld dat een vaste waarde heeft. 

Alles is een kwestie van vraag en aanbod.

Klopt mijns inziens helemaal. En toch zit er in de stelling wel een beetje een soort van waarheid in denk ik.

Omdat Goud (en zilver iets mindere mate) altijd heeft gestaan voor Rijkdom en waarde zal dit altijd waarde behouden omdat iedereen het als waarde ziet. Echter zie je in tijden van crisis dat de vraag naar deze 2 metalen oploopt en hiermee ook de prijs oploopt. Dit is grotendeels de schuld van de vraag en MOGELIJK ook een heel klein beetje door de afwaardering van geld.

@Raff445 Ik kan dagenlang over goud uitweiden... :classic_biggrin:

Ik vind het fascinerend hoe de mens zekerheid wil introduceren in zijn bestaan.

Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat goud voor de kleine man meer nadelen dan voordelen met zich meebrengt. Goud zou eigenlijk voorbehouden moeten zijn voor de ultra rijken die niet langer weten waar ze met hun geld heen moeten.

Wij, gepeupel, zouden met een gouden ring tevreden moeten zijn.

• Leuk 1
21 uur geleden, OBL-Rien zei:

@Raff445 Ik kan dagenlang over goud uitweiden... :classic_biggrin:

Ik vind het fascinerend hoe de mens zekerheid wil introduceren in zijn bestaan.

Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat goud voor de kleine man meer nadelen dan voordelen met zich meebrengt. Goud zou eigenlijk voorbehouden moeten zijn voor de ultra rijken die niet langer weten waar ze met hun geld heen moeten.

Wij, gepeupel, zouden met een gouden ring tevreden moeten zijn.

@OBL-Rien

als het andere gepeupel weet dat er bij jou goud te vinden is kun je ook wel een probleem hebben.

idemdito met zilver.

maar 

wat moet je in hemelsnaam doen met je goud als de pleuris uitbreekt?

zodra je het wil uitgeven weet iedereen in je omgeving dat je het hebt?

goud/zilver is leuk spul, geweldig spul.

maar vooral voor de periode nadat de rust is weer gekeerd.

niet op de momenten dat anarchie voorop staat.

dan heb je meer aan 100 kilo rijst en pasta,

aangepast door Hermanusb
  • Leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...