Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Hermanusb

Zilver/goud aanschaf

Recommended Posts

15 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Dat weet je niet.

Zo ongeveer alles wat je kunt doen is vergelijken met een exemplaar waarvan je weet dat hij echt is. Controleer gewicht en afmetingen.

Daarvan afgezien, ik heb nog niet gehoord van vervalsingen van de bekende 1oz zilveren munten. Maar neem dit niet als "garantie"!!

Ik heb wel gehoord van vervalsingen bij 1 oz goud munten, maar dan is de opbrengst voor de vervalser ook veel hoger.

Er zijn wel testapparaten, maar die lonen pas wanneer je grotere hoeveelheden wilt kopen.

Dank voor de reactie. Ik weet wel dat er recent een keer een documentaire op tv was over nagemaakte zilveren Nederlandse munten in Indonesie(meen ik) die men daar verkocht(en produceerde). Plus op Ebay maar ook op Chineese sites zie je bjjv. ook 1 ounce 999 silver voor een tientje(bar en coin) maar dat zijn dan niet de bekende munten(Kruger, Maple,...)

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
12 uur geleden, deheugden zei:

Dank voor de reactie. Ik weet wel dat er recent een keer een documentaire op tv was over nagemaakte zilveren Nederlandse munten in Indonesie(meen ik) die men daar verkocht(en produceerde). Plus op Ebay maar ook op Chineese sites zie je bjjv. ook 1 ounce 999 silver voor een tientje(bar en coin) maar dat zijn dan niet de bekende munten(Kruger, Maple,...)

Merci, dat was me onbekend

Deze post delen

14 uur geleden, deheugden zei:

Stel, je koopt zilveren munten op Marktplaats(of Ebay) hoe weet je dan dat het zilver is en geen namaak ?

(bing is your friend) https://nl.wikihow.com/Zilver-testen

Er zijn dus een aantal simpele testjes die je kunt uitvoeren. Dat is nooit 100% garantie, maar het helpt wel enorm. Los daarvan kun je kijken hoe er geleverd gaat worden. Ook dat zegt vaak al veel over de betrouwbaarheid. Als laatste kun je bij fysiek ophalen natuurlijk legitimatie vragen, maar eigenlijk is elke handel met onbekende personen een risico. 

Los daarvan, wanneer het echt veel goedkoper is dan een handelaar, of onder spot, dan moet je jezelf afvragen waarom iemand dit doet. Wanneer het niet nodig is om goedkoper te verkopen, waarom zou je dat dan doen????

Deze post delen

Ik bepaal gewoon het soortelijk gewicht dmv een weegschaal en een maatbeker.

daarnaast is bekend wat de diameter en dikte van een mapleleaf is.

als de diameter en dikte goed is bij 31 gram dan kan het bijna niet anders dan een zilveren munt zijn.

Deze post delen

Op 24-3-2020 om 21:09, John Durden zei:

Ik geloof dat er iets aan de hand is in deze markt...

Ikzelf ben mij nu ook meer bewust van de kwetsbaarheid van onze samenleving. Heb nu beide boeken van Fortschen over de EMP gelezen en weet dat ik niet klaar ben voor zoiets.

Munten kopen is bijv. al lastig genoeg doordat je ze vaak per 50 moet kopen. Plus momenteel zijn ze niet te krijgen.

En dan wil ik het nog niet eens over de rest hebben.

Deze post delen

Op 23-3-2020 om 11:42, John Durden zei:

Heeft iemand goede tips voor kluisjes? Een brede vraagt dus ik zal toespitsen in DM.

Tips?, hmm... let op brandvastheid?

In NL moet 30 minuten brandvast wel voldoende zijn dacht ik zo. De brandweer zal er meest wel sneller zijn, of wanneer het langer duurt dan is de ergste hitte wel voorbij.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...