Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Greener

Nieuw coronavirus uit Wuhan, China

Recommended Posts

Ha @Richa

Volg je eigen signature line zou ik zeggen.....

"Be prepared, not scared"

Wat ik nog een beetje mis is het benoemen van huisgenoten of het gezelschap waarmee je een quarantaine uitzit. Wij als "preppertjes" hebben allerlei ideeën en aardig wat kennis. Maar is deze kennis ook aanwezig bij je gezin/gezelschap? Het zou erg vervelend zijn als jij je strikt houdt aan allerlei hygiëne protocollen en vervolgens één van de mensen in je omgeving in je gezicht niest. Of jij wast braaf je handen en je kinderen vergeten dat of weten het simpelweg niet.... Laat staan echt strikte quarantaine en hygiëne  maatregelen....

• Leuk 5

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
33 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Goede vraag en goed nagedacht.

Zoek even op het forum op FFP2 en FFP3 als start over maskers.

Thanks, maar ik was eigenlijk benieuw naar jouw materialen. Ikzelf heb gekozen voor betaalbare opties maar weet niet of ik nu de juiste materialen heb. Ik heb de spullen niet bij de bedrijven gekocht die in de links staan. Nog even ter informatie, ik heb de mazzel dat ik vrij afgelegen woon en daarmee de kans op besmetting voor mij al kleiner is dan mensen in een drukke stad.

Ik heb gekozen voor een Honeywell N7700 halfgelaatsmasker  https://shop.eriks.nl/nl/veiligheid-ademhalings-bescherming-halfgelaat-maskers/halfgelaatsmasker-n7700-met-filterhouder-pr-ec002084-0026-jlr/

De filters: de Scott Pro 2000 PF10 https://asbestshop.nl/scott-pro2000-p3-filter

https://emmerich-safety.com/nl/product/pro2000-p3-partikelfilter-fuer-promask-und-vision-1000/?v=3a52f3c22ed6

De filters zijn houdbaar tot 01/2030 !!

De bril: 3M 2890S https://www.techniekwebshop.nl/3m-veiligheidsbril-2890s-2c-1-2-99-g.html

Het pak:   tja, die heb ik dus niet. Wat is hier de beste optie voor een nette prijs?

Handschoenen zijn geen probleem, heb Nitril handschoenen van Showa.

aangepast door Pantoffel

Deze post delen

Mijn materiaal? Daar moet je je niet mee willen vergelijken...😇

Maar de spullen die je noemde die zijn allemaal prima!

Qua pak kun je denken aan beschermende overalls zoals

https://disposable-overalls.nl/beschermende-3m-overall-4515.html

De prepshop heeft ook dergelijke overalls, zie https://www.prepshop.nl/veiligheid/beschermende-kleding/detail/257/ansell-alphatec-2000-standard-overall-xl.html

De overalls die je overal met de blauwe de rode strepen tegenkomt, zijn doorgaans geschikt als dagelijkse oplossing (die je dus 1 dag draagt en daarna weggegooit).

Zie https://www.3mnederland.nl/3M/nl_NL/company-base-bnl/all-3m-products/~/3M-4565-Beschermende-overall

afbeelding.png.1ab8c2758099442b2f093f62b7e21e83.png

Uiteraard zijn er ook in beschermende overalls allerlei soorten en maten en oplopende beschermingsgraden. Hoe meer bescherming hoe duurder...

Tip 1: kijk en vergelijk even wat voor jou handig is en kijk waar men de overalls op voorraad heeft (prijs is soms hoger, maar liever iets wat duurder is wat geleverd wordt dan iets wat goedkoper is en nog dagen of weken in backorder staat...)

Tip 2: houd er liever rekening mee dat je meerdere exemplaren goedkopere overalls hebt in plaats van 1 duur 'super' exemplaar.

• Leuk 3

Deze post delen

Ja @prepas dat not scared but prepared gaat over nu. Maar je weet nooit in wat voor situatie je terecht komt. Ik flip niet zo snel hoor, maar stress zal bij chaos en uitbraak heus wel gevoeld worden.

• Leuk 2

Deze post delen

3 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Mijn materiaal? Daar moet je je niet mee vergelijken... 😇

Ik know, altijd baas boven baas😂

Bedankt voor je reactie, ik waardeer je mening en kennis enorm.

• Leuk 1

Deze post delen

24 minuten geleden, prepass zei:

Wat ik nog een beetje mis is het benoemen van huisgenoten of het gezelschap waarmee je een quarantaine uitzit. Wij als "preppertjes" hebben allerlei ideeën en aardig wat kennis. Maar is deze kennis ook aanwezig bij je gezin/gezelschap? Het zou erg vervelend zijn als jij je strikt houdt aan allerlei hygiëne protocollen en vervolgens één van de mensen in je omgeving in je gezicht niest. Of jij wast braaf je handen en je kinderen vergeten dat of weten het simpelweg niet.... Laat staan echt strikte quarantaine en hygiëne  maatregelen....

Helemaal gelijk. In ons geval is iedereen zo'n beetje op hetzelfde niveau qua voorbereidingen en awareness, maar dat is inderdaad een aandachtspunt.

• Leuk 1

Deze post delen

Oeps... Trump is niet geïnformeerd dat er besmette Amerikanen naar de VS werden teruggehaald.

De Amerikaanse president Trump is deze week woest uitgevallen tegen zijn adviseurs, nadat bleek dat Amerika 14 landgenoten uit Japan had teruggehaald die besmet bleken met het Covid-19-virus. Trump was verteld dat besmette opvarenden van cruiseschip Diamond Princess in Japan zouden blijven, schrijft The Washington Post.

Amerikaanse vakantiegangers vlogen afgelopen week met twee gecharterde vliegtuigen terug naar hun land. Toen voor vertrek bleek dat veertien van hen toch besmet waren, besloot het ministerie van Binnenlandse Zaken en de gezondheidsautoriteiten om hen toch in speciale containers mee terug te nemen.  [Bunkerprepper: dat zijn de containers waarvan ik al eerder foto's plaatste]

Trump blijkt hiervan niet op de hoogte te zijn gebracht, weet de krant. Bronnen binnen de regering zeggen dat Trump pas achteraf van de beslissing hoorde en daarover zijn beklag deed. Volgens de president zou het besluit om de geïnfecteerden mee te nemen de regeringsmaatregelen om een uitbraak te voorkomen in de wielen rijden. 'Een flinke operationele miskleun', volgens de bron

Bron: AD

Bron: Washington Post https://www.washingtonpost.com/health/coronavirus-outbreak-edges-closer-to-pandemic/2020/02/21/03afafc0-5429-11ea-9e47-59804be1dcfb_story.html

Deze post delen

47 minuten geleden, prepass zei:

Goed punt. De ketting is zo sterk als de zwakste schakel. Vooral met kinderen wil je het toch wat voorzichtig brengen, je wilt ze niet bang maken. Vooral blijven oefenen, maak er een spelletje van, maar hou het wel consequent vol.

• Leuk 3

Deze post delen

Op 21-2-2020 om 18:42, Bunkerprepper zei:

Ik heb de map maar snel teruggegeven aan die collega voordat ik nog meer dingen lees waarover ik me op zou kunnen winden...

BP

Sorry die vind ik een gemiste kans.

Voor de rest doe je het geweldig.

Deze post delen

Één ding schoot me nog te binnen: er lijkt een dosis problematiek aan de besmetting te zitten. Ik krijg de indruk dat je pas besmet raakt wanneer je óf lang met een gewone besmette persoon in aanraking komt, óf in aanraking komt met een superbesmetter.

Daaruit trek ik de conclusie dat we vooral moeten proberen onze contacten die we niet kunnen vermijden zo kort mogelijk te maken. 

• Leuk 1

Deze post delen

2 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Één ding schoot me nog te binnen: er lijkt een dosis problematiek aan de besmetting te zitten. Ik krijg de indruk dat je pas besmet raakt wanneer je óf lang met een gewone besmette persoon in aanraking komt, óf in aanraking komt met een superbesmetter.

Daaruit trek ik de conclusie dat we vooral moeten proberen onze contacten die we niet kunnen vermijden zo kort mogelijk te maken. 

En sowieso bij die contacten zo maximaal mogelijk afstand houden.

En handen geven? Even niet. Een opgestoken zwaaiende hand kan prima de functie van de reguliere handdruk overnemen (in ieder geval tot alles weer geluwd is qua uitbraak).

Begroetingskussen of afscheidskussen? Even alleen beperken tot je eigen partner (dat is sowieso het overwegen waard 😅)

Toilet gebruikt? Maximaal handen wassen. (En toilet uiteraard alleen gebruiken na ontsmetting bril en na afloop doortrekken met bril dicht.).

Iets aangeraakt in een vreemde omgeving? Handen wassen!

Deurklink aangeraakt? Liever niet met hand maar met papiertje (en na gebruik direct dichtvouwen en weggooien).

Hoesten en niezen uiteraard in papieren zakdoek. Na gebruik direct dichtvouwen en weggooien.

• Leuk 3

Deze post delen

Ok, het is drastisch, maar zo kan het dus ook...

Israel stuurt vliegtuig uit Zuid-Korea terug.

Alleen 12 mensen met Israëlische nationaliteit mochten van boord, rest niet.

afbeelding.png.61398abe5a5311872250c8ba9219a403.png

(Vliegtuig op Ben Gurion... niet het bewuste vliegtuig uit Zuid-Korea...)

Vanavond landde een vliegtuig uit Zuid-Korea in Israël. Alleen 12 inwoners van Israël mochten het vliegtuig verlaten. Het vliegtuig werd volgetankt en mocht (met alle passagiers nog aan boord minus die 12 Israëlieten) weer rechtsomkeerd maken naar Zuid-Korea.

A Korean Air flight from South Korea landed at Tel Aviv's Ben Gurion airport Saturday evening. Only 12 Israelis were allowed off the plane and were immediately taken to their homes, the ministry said. Approximately 200 foreign nationals were not allowed off the plane. Instead, the plane was refueled and sent back to its origin.

Bron: https://edition.cnn.com/asia/live-news/coronavirus-outbreak-02-22-20-intl-hnk/index.html

Israël had al passagiers uit diverse landen op een no-fly list staan als die daar in de afgelopen 14 dagen waren geweest en passagiers uit China waren sowieso een no-go.

Israel expanded its restrictions on the entry of foreign nationals to include anyone who has been in South Korea and Japan in the last 14 days, the Health Ministry announced Saturday afternoon. 

../..

Last week, Israel announced that any foreign national who had been in Thailand, Singapore, Macau, or Hong Kong in the previous 14 days would be denied entry.

Israel has already barred foreigners who have recently traveled through China from entering the country. 

Bron: https://edition.cnn.com/asia/live-news/coronavirus-outbreak-02-22-20-intl-hnk/index.html

• Leuk 2

Deze post delen

Red alert... Red alert... Red alert...

lees ik nu goed dat Stef Blok zojuist in Iran is geweest?

afbeelding.thumb.png.f3f3285ab3e0442b755d89d51cb020f7.png

151572911_Redalert.png.a88021ed2f88f343185dd83f0486ddab.png

Bron: https://twitter.com/nausicaamarbe/status/1231318148386820096/photo/2

En heeft dit artikel het eerst over 'huggen' (omhelsen) en zie ik in dezelfde zin 'Dutch Foreign Minister'?

Hetzelfde Iran waar al die mensen die hier genoemd werden nu op het virus worden getest?

Hetzelfde Iran waar nu alles qua coronavirus 'in de fik staat'?

Of kennen we nog iemand anders die 'Dutch Foreign Minister' genoemd kan worden?

Conspiracy-gedachte en superwantrouwige vraag van vandaag:
En sinds wanneer is Stef Blok terug? Was het vrijdag toevallig ministerraad en was Stef Blok toen al terug en heeft hij misschien in Den Haag nu de hele politieke besluitvoerende top van Nederland ongewild besmet?

Allemachtig... Dit zijn scenario's waar je van kan gruwelen... Ik stop even met nadenken.

Wie weet waar Stef Blok is geweest? Meer feiten graag!

• Leuk 3

Deze post delen

Shit... Shit... Shit...

Stef Blok is in Iran.. De foto's bewijzen het...

Blok.thumb.jpg.000b790adc40606b6771d76059d3e46f.jpg

afbeelding.png.5d75aad647451e897e575b4d0d3dd511.png

afbeelding.png.9906d5cc9b97acad521d500ffe9ff928.png

Uit de verschillende tweets maak ik op dat hij daar nog is!

afbeelding.thumb.png.621b550a87089c844b347cf065651974.png

En weet je Stef,... bent een geweldig toffe peer, maar vind je het goed om daar nog even voor de zekerheid te blijven... liefst een beetje in quarantaine en zo... in ieder geval totdat alles een beetje overgewaaid is bedoel ik...

(Dat 'overwaaien' is natuurlijk helemaal fout gekozen als het virus aereosol is 🤣)

PS: Deze stunt van Stef Blok zat niet in het model dat ik vertrouwelijk mocht inzien vandaag.
Met zulke stunts wordt die eerste concrete positief detectie geen woensdag - zaterdag/zondag, maar zijn we al eerder deze week de klos.

• Leuk 4

Deze post delen

Blok is volgens zijn twitterberichten eerst in Saudie Arabië geweest. Gelukkig vloog hij daarna naar Iran, en niet omgekeerd, anders zou hij Saudie Arabië niet ingekomen zijn, aldus

Elsewhere, Saudi Arabia announced that citizens and residents of the kingdom are not permitted to travel to Iran following the spread of the virus there. Anyone previously in Iran will only be permitted entry to the country after the 14-day incubation period of the virus has passed.

Earlier in the week, Iraq, Kuwait, and Saudi Arabia suspended most flights to Iran.

https://www.rferl.org/a/iran-reports-fifth-death-from-coronavirus/30448675.html

afbeelding.png.4c00b37081eddb181ddd0aefdd83435d.png

Deze post delen

Van Iran naar Italië... Hadden we toch een tijdje geleden niet gedacht om deze beelden nu in Italië te zien he?

afbeelding.png.9dd66ba7081c87fc55065131628d2db2.png

Italië heeft nu al zo'n 50.000 mensen gevraagd of ze vrijwillig binnen willen blijven.

Intussen zijn de nodige noodwetten getekend en kan Italië zo nodig ook noodmaatregelen nemen zonder goedkeuring van het parlement.

Scholen, bedrijven, evenementen... er is van alles afgelast en alles blijft volgende week gesloten in de getroffen gebieden.

Bron: https://www.bordermail.com.au/story/6643946/italy-to-isolate-towns-hit-by-virus/?cs=9929

afbeelding.png.b6d588265479ddc2212ae7ec367f5e28.png

Bron: TheSun

afbeelding.png.928853b27a0f57e82ebd5b4b220358a5.png

Aantal besmettingen is ten tijde van schrijven van deze post 63 personen, waarvan 7 in kritische toestand.

Aantallen zullen waarschijnlijk explosief toenemen.

• Leuk 1

Deze post delen

1 uur terug, Bunkerprepper zei:

Deurklink aangeraakt? Liever niet met hand maar met papiertje (en na gebruik direct dichtvouwen en weggooien).

Hoesten en niezen uiteraard in papieren zakdoek. Na gebruik direct dichtvouwen en weggooien.

Omdat ik ondertussen mijn vooringenomen stellingname (het gaat wel meevallen) een beetje aan het bijschaven ben (het kan best wel spannend worden) en er ondertussen zoveel informatie beschikbaar is kan ik me voorstellen dat het voor veel forumleden wat complex aan het worden is.

(zeker ook voor mij)

@Bunkerprepper

Is het misschien een idee om los van deze zeer interessante draad een soort van "samenvatting" te plaatsen waar een paar zaken als "sticky" terug te vinden zijn?

Ik denk dan aan 3 zaken:

1- Hoe voorkom je dat je besmet raakt.

2- Hoe voorkom je dat je anderen besmet.

3- Hoe te handelen als je alsnog besmet raakt.

(voor mijn part een stuk waar jij in read only mode kan posten om vervuiling te voorkomen)

En dan liefst als een soort van infographic.

Ik snap dat dit wederom een flinke kluif is maar voor de gemiddelde user/lid is het denk ik niet meer bij te houden.

Er komt via diverse media zo extreem veel informatie op ons af dat het bijna per uur (maar zeker per dag) nieuwe inzichten geeft en het lastig is om nog te bepalen wat wel en niet nuttig is.

Als ik naar mezelf kijk dan zie ik 2 mogelijke scenario's:

(ja, ik hou wel van 2 flinke extreme uitgangspunten)

1- Het gaat meevallen

2- Het gaat compleet uit de klauwen lopen.

Dat eerste scenario is verder niet zo spannend.

Als het versie 2 gaat worden dan zie ik het medische probleem van het virus als een klein detail (ja, we kunnen dood gaan maar dat was altijd al bekend). Wat ik niet als een detail zie is de  mogelijke crash van de medische ondersteuning vanuit huisarts/ziekenhuis.

Zodra huisartsen overbelast raken met mogelijk besmette patiënten dan is dit nou niet de meest ideale plek om in de wachtkamer te zitten met een onschuldig griepvirus.

Zodra we op dit punt uitkomen (en dat kan best wel snel gaan) dan kan je nog beter gelijk overstappen op een plan B.

Maar hoe ziet dat plan B er dan uit?

zelfmedicatie?

En zo ja, wat is dan verstandig?

• Leuk 4

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...