Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Amazing Dree

Klimaatgekte

Recommended Posts

Ik denk, gooi 'm er gelijk in, de klimaat soros. Eh, ik bedoel sores.......

We gaan betalen, jongens en meisjes, en dat gaan veel worden, heel veel.....

De gekte hieromtrent, doet me gruwen.

Het klimaat verandert, ja dat klopt, masr dat doet het al miljarden jaar. De hoogmoedigheid van mensen, die denken dat ze daar iets in kunnen veranderen is triest. M.i. is het de ultieme weg om de bevolking te knoeten, te verarmen, en onder een NWO te plaatsen. Hoe denken jullie over deze ontwikkelingen ? Wie had dit kunnen bedenken 4 jaar geleden......nou ik niet.

• Leuk 6

Deze post delen

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Vanaf de 97% van alle wetenschappers zijn het erover eens leugen.. volg ik dit onderwerp al. Ik heb de afgelopen maanden steeds meer berichten gehoord dat het geld dat met klimaatverandering wordt binnen geharkt niet gebruikt gaat worden om klimaatverandering op te lossen maar voor het redden van het monetaire systeem. De euro!

• Leuk 5

Deze post delen

2 uur geleden, Amazing Dree zei:

Ik denk, gooi 'm er gelijk in, de klimaat soros. Eh, ik bedoel sores.......

We gaan betalen, jongens en meisjes, en dat gaan veel worden, heel veel.....

De gekte hieromtrent, doet me gruwen.

Het klimaat verandert, ja dat klopt, masr dat doet het al miljarden jaar. De hoogmoedigheid van mensen, die denken dat ze daar iets in kunnen veranderen is triest. M.i. is het de ultieme weg om de bevolking te knoeten, te verarmen, en onder een NWO te plaatsen. Hoe denken jullie over deze ontwikkelingen ? Wie had dit kunnen bedenken 4 jaar geleden......nou ik niet.

Ik vind dit een erg eenzijdige benadering, los van of er nou een klimaatprobleem is of niet zijn we als mensheid gewoon niet goed bezig. Denk aan overbevolking, verarming van natuurlijke grondstoffen, het uitsterven van vele soorten dieren en planten en vervuiling van de oceanen.

Wat juist triest is, is de hoogmoedigheid van mensen om te denken dat het wel goedkomt als we zo doorgaan zoals we nu doen. Ik zeg daarbij niet dat het zinvol is miljarden te investeren in het tegengaan van co2 uitstoot of dat de politiek/machtshebbers goed bezig zijn.

Maar als bevolking zijn we er gewoon wel zelf bij terwijl het milieu verslechterd en de elite ons beknot. Het is dan wel erg makkelijk om te gaan schoppen tegen de klimaatgekte, maar dat is volgens mij niet het echte probleem en ook niet de oplossing.

• Leuk 3

Deze post delen

Ik denk dat veel mensen klimaatverandering en milieuvervuiling door elkaar heen gebruiken en dit moet je apart zien.

Ja, we moeten onze shit beter opruimen; ja we moeten ervoor zorgen dat we minder vervuilend worden en ja het zou mooi zijn als de mensheid weer eens gedecimeerd wordt.

Maar het grootste probleem ligt niet bij de gewone man. Dat komt van Multinationals, denk aan grote fabrieken, overheden, transport, vliegtuigen, cruiseschepen etc etc. Aan een aantal problemen kun je dus direct wat doen door meer lokaal en regionaal te consumeren. 

Kijk eens naar dit interview. Dit is dan nog een Groenlinkser.

https://www.rtlz.nl/opinie/video/4947736/subsidie-biomassa-perverse-prikkel-afschaffen-tu-eindhoven

• Leuk 4

Deze post delen

Ach, die klimaatgekte is helemaal zo gek nog niet. Althans, voor degene die dit mooie staaltje symboolpolitiek bedacht heeft. Je zou er bijna van onder de indruk zijn.

De hardste schreeuwers worden mooi in twee kampen geplaatst, de Greta's en de Trumps, verdeel en heers at it's finest. Naar elkaar te luisteren hoeft natuurlijk niet, want het is toch onzin wat de ander verkoopt.

De wat stillere middenmoot is heel de hysterie, en alle elkaar tegensprekende (nieuws)berichten zo beu, dat er al een soort allergische reactie plaats vindt zodra het woord 'klimaat' valt.

Ondertussen kan er wel lekker geld geïnd worden, en kunnen alle clubjes, van groen tot niet-groen, mooi roepen dat ze goed bezig zijn voor de planeet. Hoezee!

Deze domme doos trapte er ook met open ogen in hoor. Dacht ook dat partijen die pretenderen milieu-bewust te zijn, ook daadwerkelijk welzijn nastreven. Een gezonde leefomgeving, enzo. Boy was I wrong.

Het legt wel meteen de vinger op de zere plek, in mijn optiek dan. Leefomgeving. Zowel op micro- als op macroniveau hebben we onszelf compleet losgekoppeld van onze omgeving. De meeste mensen geloven het daadwerkelijk, als ze zeggen dat 'dat kleine beetje dat ik/'mijn land' kan doen' heus niet zoveel invloed heeft.

Dat we niet alleen onlosmakelijk deel uitmaken van onze omgeving, maar we zelfs onze omgeving ZIJN, dat lijken we vergeten te zijn. Ik zeg bewust we, dit is geen preek, ik praat net zo hard over mezelf.

De fabriek die gif loodst in de rivier, 'omdat hij dan van het gif af is', de puber die zijn afval op straat dumpt, 'want wat zal hem het verrotten', allemaal zijn het tekenen van een verbroken verbinding. Een gezond mens in een ongezonde omgeving bestaat niet, zeker niet op de lange termijn.

Maar goed, laten we vooral verder bakkeleien over het 'klimaat'.

Dan hoeven we vooral niet stil te staan bij het feit dat heel de boel zo naar de klote gaat. Klimaat schlimaat, kijk voor de gein eens wat we doen naar ons water. Microplastics, zware metalen, anticonceptiehormonen, pesticiden, noem het maar op. Dan laat ik ontbossing en verdere vervuiling voor de gein even voor wat het is.

De meeste preppers houden niet van het idee afhankelijk te moeten zijn, nou probeer je maar eens voor te stellen wat er gebeurt als er geen schoon water meer voorradig is. Als je denkt dat olie voor een machtsmolopolie zorgt, wat denk je dat drinkwater kan doen als het niet meer 'in het wild' te vinden is?

• Leuk 5

Deze post delen

Ik heb al jaren geroepen dat ik niet geloof dat wij als mensen echt zoveel impact hebben. Als mens echter schaam ik mij voor hoe we omgang met onze planeet. Ik troost me net de gedachte dat onze planeet ons wel opruimt als het zover komt. Links of rechtsom miljoen jaar ofzo later is door nog altijd een mooie plek in het universum. Of wij er nog zijn , ja dat is de vraag.

• Leuk 4

Deze post delen

Hier in Nederland doen we het zo slecht nog niet.

We recyclen en gebruiken filters.

Maar de meeste van onze producten worden hier niet geproduceerd dus andere landen vervuilen voor ons.

Apparatuur wordt ook niet meer gebouwd om lang mee te gaan, het moet binnen een paar jaar kapot gaan zodat mensen weer een nieuwe gaan kopen.

Minder globalisering en meer duurzaamheid lijkt mij een stap in de goede richting.

Maar dat willen de regeringsleiders niet, geld moet rollen.

• Leuk 4

Deze post delen

Heerlijk mensen, samen denken, wat er op ons afkomt. Zie wel, dat er niet veel verschillen zijn in het denken en benaderen van dit probleem.

Klimaat regelt zichzelf wel, kunnen we niet beïnvloeden m.i.

Maar milieu, kijk daar zou veel meer de nadruk op moeten liggen !

Maar ja, multinationals he, die zitten niet zo met milieu, en maken mede de dienst uit. Milieu maatregelen zou ik toejuichen, MITS doordacht, lange termijn denken, en zinvol.

Maar nee, we worden volledig uitgekleed, voor een gevecht tegen de bierkaai, met de verkeerde maatregelen....Windmolens, amper recyclebaar, doden veel vogels, insecten enz, zonnepanelen velden, waar na verloop van tijd de cadmium uitdruipt...., CO2 indioterie, terwijl de aarde daar juist groener van wordt, en ga zo verder......

Maar goed, dit soort idiote maatregelen die de EU wil nemen, zal hoogstwaarschijnlijk tot grote armoede, chaos, en burgeroorlogen leiden, decimeren van de mensheid, ook een beste milieu maatregel........

• Leuk 3

Deze post delen

Klimaatgekte inderdaad!

En niet omdat ik er van overtuigd ben dat de mens geen invloed heeft. Ik denk het niet, of in ieder geval niet zoveel als men beweerd, maar objectief bekeken, stel dat het inderdaad wel allemaal de schuld is van de mens, dan Nog ben ik van mening dat we hier totaal verkeerd mee omgaan.

Elk beleid mbt CO2 reductie heeft mbt dit onderwerp 0 zin zolang Amerika EN China niet meedoen. Je kunt dan beleid maken, maar de uitvoering ervan kun je in de kast zetten totdat deze landen ook actief mee zullen werken.

Verder zie ik CO2 uitstoot reductie sowieso niet als de oplossing, denk aan de gevolgen als alles op natuurlijke brandstof moet gaan, hoeveel zonnepanelen, windmolens e.d. we dan nodig gaan hebben, en het onderhoud daarvan en het materiaal etc etc. Nee beter ga je werken aan een omgeving waarbij CO2 meer opgenomen wordt en deze oplossingen zijn er, alleen ligt daar de focus niet op en dan kun je je afvragen hoe dat komt. En dan kan ik maar 1 antwoord bedenken.... Geld. Punt.

Ik ben groot voorstander van een beter milieu een betere leefomgeving. Stop de bomenkap in onze oerwouden.. ik zie daar niks over terug in de klimaatplannen. De wereld is heel ongezond bezig en de huidige klimaatmaatregelen zijn daar een onderdeel van.

Meer planten, meer mos, waar blijven al die groene daken? Ipv dat grind op al die platte daken? Maar men heeft het maar over minder uitstoot en het gaat gewoon niet werken, tenzij we het advies van de Georgia Guidestones gaan naleven.

• Leuk 2

Deze post delen

Klimaat verandering en door wie of wat het komt, komen we als mensheid nooit meer uit vermoed ik, zeker niet zolang het om belangen en dus geld gaat. Het enige positieve aan de ‘ Green Deal ‘ vind ik, dat kernenergie is toegevoegd. Laat de ontwikkeling van de eerste Nederlandse thorium reactor maar van start gaan....weet er ook al een mooi plekje voor, kunnen ze daarna de oude opruimen. 

• Leuk 1

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...