Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Luke

Nieuw forum

Recommended Posts

4 uur geleden, Wafels zei:

Ik heb inmiddels  @prepass zijn mailtje ontvangen en zoals jullie  zien dus weer present 😎

gr will

Goed je weer terug te zien @wafels 👍

• Leuk 2

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Welkom terug allemaal! Op een mooi voortzetting van dit forum. Een plek waar ik veel inspiratie op mocht doen en waar juist de verschillen het zo boeiend maken. En hoewel die sc's knotsgek waren heb ik die misschien nog wel het meest gemist 😁

Kindly remember Rule number 6👍

• Leuk 3

Deze post delen

5 minuten geleden, GreenHood zei:

Welkom terug allemaal! Op een mooi voortzetting van dit forum. Een plek waar ik veel inspiratie op mocht doen en waar juist de verschillen het zo boeiend maken. En hoewel die sc's knotsgek waren heb ik die misschien nog wel het meest gemist 😁

Kindly remember Rule number 6👍

Welkom terug @GreenHood

Deze post delen

Wat goed dat het forum na al die tijd weer online is! En leuk om weer wat bekende namen van vroeger te zien, hoop dat iedereen het goed maakt na nog wel een lange tijd! Ik kon mijn oude gegevens niet meer vinden en vond mijn toenmalige gebruikersnaam toch niet zo geschikt dus heb maar een nieuw account aangemaakt. 

• Leuk 2

Deze post delen

14 uur geleden, Blacklabel zei:

Wat goed dat het forum na al die tijd weer online is! En leuk om weer wat bekende namen van vroeger te zien, hoop dat iedereen het goed maakt na nog wel een lange tijd! Ik kon mijn oude gegevens niet meer vinden en vond mijn toenmalige gebruikersnaam toch niet zo geschikt dus heb maar een nieuw account aangemaakt. 

Welkom terug @Blacklabel maar nu ben je een onbekende voor ons, toch zou ik graag meer van je willen weten.

Misschien wil jij je voorstellen dat geeft met een band, en een warm gevoel dat je terug bent.

Ik wens je heel veel genoegen en dat je weer tot bloei komt, doe weer je voordeel met de kennis van het forum, een uiteraard zien we uit naar je ondersteuning, je aandeeltjes .😃😉

Deze post delen

@Luke Ik zie dat er dagelijks veel mensen inloggen, maar uitsluitend als gast blijven hangen.

Zou het een idee zijn om delen van het forum alleen beschikbaar te maken voor mensen die daadwerkelijk ingelogd zijn om zo de participatie te bevorderen?

• Leuk 1

Deze post delen

13 uur geleden, Bunkerprepper zei:

@Luke Ik zie dat er dagelijks veel mensen inloggen, maar uitsluitend als gast blijven hangen.

Zou het een idee zijn om delen van het forum alleen beschikbaar te maken voor mensen die daadwerkelijk ingelogd zijn om zo de participatie te bevorderen?

Veel van de leden zijn juist mensen die al meermaals info van dit forum gelezen hadden, en daardoor uiteindelijk besloten hebben zich ook maar aan te melden. Dit zie je ook vaak genoemd worden in de voorsteltopics. 

Persoonlijk ben ik dan ook bang dat jouw voorstel averechts zou werken. Mensen kunnen de info die ze zoeken hier niet lezen, en zoeken het dan gewoon simpelweg ergens anders. 

• Leuk 2

Deze post delen

Ingelogd maar toch niet ingelogd? Haha zal een vergissing zijn maar vond hem wel leuk.

Het lijkt mij dat het open karakter van het forum juist de eer doet aan de naam "forum" en aan hoe normaal preppen eigenlijk zou moeten zijn in de samenleving.

Deze post delen

15 uur geleden, Bunkerprepper zei:

Ik spiek ook met regelmaat in de lijst met online gebruikers. Inderdaad hebben de meesten de status 'gast', en wordt de lijst verder gelardeerd met een aantal actieve gebruikers die de inhoudelijk een bijdrage leveren / hebben geleverd. Elk forum heeft een groot deel lurkers, en ik vraag me ook wel eens af: hebben deze mensen echt nooit iets toe te voegen? Maar tegelijkertijd vind ik het positief dat ze kennis nemen van de inhoud. En wat @Loreen zegt - vroeg of laat meldt een deel zich aan. Helemaal prima!

Deze post delen

3 uur geleden, Loreen zei:

Veel van de leden zijn juist mensen die al meermaals info van dit forum gelezen hadden, en daardoor uiteindelijk besloten hebben zich ook maar aan te melden. Dit zie je ook vaak genoemd worden in de voorsteltopics. 

Persoonlijk ben ik dan ook bang dat jouw voorstel averechts zou werken. Mensen kunnen de info die ze zoeken hier niet lezen, en zoeken het dan gewoon simpelweg ergens anders. 

2 uur geleden, Simurgh zei:

Ingelogd maar toch niet ingelogd? Haha zal een vergissing zijn maar vond hem wel leuk. emoji6.png

Het lijkt mij dat het open karakter van het forum juist de eer doet aan de naam "forum" en aan hoe normaal preppen eigenlijk zou moeten zijn in de samenleving.

1 uur terug, f150 zei:

Ik spiek ook met regelmaat in de lijst met online gebruikers. Inderdaad hebben de meesten de status 'gast', en wordt de lijst verder gelardeerd met een aantal actieve gebruikers die de inhoudelijk een bijdrage leveren / hebben geleverd. Elk forum heeft een groot deel lurkers, en ik vraag me ook wel eens af: hebben deze mensen echt nooit iets toe te voegen? Maar tegelijkertijd vind ik het positief dat ze kennis nemen van de inhoud. En wat @Loreen zegt - vroeg of laat meldt een deel zich aan. Helemaal prima!

@F0451, @Simurgh, @Loreen Dank voor jullie visie hierop. Ik denk dat jullie gelijk hebben.

• Leuk 1

Deze post delen

@Luke, zou jij willen onderzoeken of je een extra module kunt plaatsen om de afmeting waarop plaatjes worden afgebeeld in de post aan te passen?

Natuurlijk kan iemand zelf al de resolutie van het bronplaatje voorafgaand aan het uploaden verkleinen, maar dikwijls wil je de mogelijkheid hebben om op een plaatje op volle resolutie t zien als je erop klikt.

Op dit moment zijn plaatjes echter altijd standaard zo groot als de breedte van het posting-venster.

Dat ziet er soms heel vreemd uit.

Als voorbeeld, zie

Ik zou hier graag de weerkaart en andere graphics gewoon veel kleiner willen afbeelden, maar mensen wel in de gelegenheid willen stellen om bijvoorbeeld met 1 klik het plaatje te kunnen vergroten. Zou je kunnen kijken of die functionaliteit toegevoegd kan worden?

Deze post delen

23 uur geleden, Bunkerprepper zei:

Hey Bunkerprepper, ik ben ook bang dat dit niet het gewenste resultaat geeft. Veel bezoekers komen bijvoorbeeld via een Google zoekopdracht bij het forum uit en een deel daarvan zal (ooit) een account aanmaken en een positieve bijdrage aan het forum leveren. Als we delen gaan afschermen missen we deze nieuwe aanwas.

Deze post delen

1 minuut geleden, Luke zei:

Hey Bunkerprepper, ik ben ook bang dat dit niet het gewenste resultaat geeft. Veel bezoekers komen bijvoorbeeld via een Google zoekopdracht bij het forum uit en een deel daarvan zal (ooit) een account aanmaken en een positieve bijdrage aan het forum leveren. Als we delen gaan afschermen missen we deze nieuwe aanwas.

Andere leden hadden hetzelfde gezegd. Helemaal mee eens om het zo te laten!

Deze post delen

1 uur terug, Bunkerprepper zei:

@Luke, zou jij willen onderzoeken of je een extra module kunt plaatsen om de afmeting waarop plaatjes worden afgebeeld in de post aan te passen?

Natuurlijk kan iemand zelf al de resolutie van het bronplaatje voorafgaand aan het uploaden verkleinen, maar dikwijls wil je de mogelijkheid hebben om op een plaatje op volle resolutie t zien als je erop klikt.

Op dit moment zijn plaatjes echter altijd standaard zo groot als de breedte van het posting-venster.

Dat ziet er soms heel vreemd uit.

Als voorbeeld, zie

Ik zou hier graag de weerkaart en andere graphics gewoon veel kleiner willen afbeelden, maar mensen wel in de gelegenheid willen stellen om bijvoorbeeld met 1 klik het plaatje te kunnen vergroten. Zou je kunnen kijken of die functionaliteit toegevoegd kan worden?

Hoi! Dit zou al het geval moeten zijn. Hier een 4K demo afbeelding ter illustratie

4k demo image.png

Deze post delen

4 minuten geleden, Paraatpaal zei:

Hoi! Dit zou al het geval moeten zijn. Hier een 4K demo afbeelding ter illustratie

4k demo image.png

En kun jij als poster nu ook ditzelfde plaatje (zonder verdere aanpassing) op bijvoorbeeld 40% van die breedte afbeelden en zorgen dat ik hem alleen op deze brede stand zie als ik hem aanklik?

Deze post delen

50 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

En kun jij als poster nu ook ditzelfde plaatje (zonder verdere aanpassing) op bijvoorbeeld 40% van die breedte afbeelden en zorgen dat ik hem alleen op deze brede stand zie als ik hem aanklik?

Oh, op die manier. Je wilt voorkomen dat de preview de volledige breedte inneemnt. Dat kan wel, door een afbeelding te uploaden en daarna op het kleine plusje binnen die afbeelding onder "Geüploade afbeeldingen" te klikken:

Voorbeeld

Deze post delen

Ideaal zou zijn als je de grootte van de preview zelf kunt instellen, ook nadat hij geüpload is.

Zo ongeveer zoals gmail het in haar webinterface heeft...

Deze post delen

Ideaal zou zijn als je de grootte van de preview zelf kunt instellen, ook nadat hij geüpload is.

Dat kan ook, wanneer je de geuploade afbeelding aan je post toevoegd (zoals ik hierboven uitleg) kun het formaat en de positie aanpassen.
  • Leuk 1

Deze post delen

Op 7-2-2020 om 22:16, Paraatpaal zei:
Op 7-2-2020 om 19:18, Bunkerprepper zei:

Dat kan ook, wanneer je de geuploade afbeelding aan je post toevoegd (zoals ik hierboven uitleg) kun het formaat en de positie aanpassen.

Super. Het werkt naar wens!

• Leuk 1

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...