Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tips over preppen in Hongarije?


Gast Flex

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Goed verhaal Flex!

 

Beetje standaard verhaal misschien maar zoveel mogelijk voor zelfvoorzienend gaan, moestuintje, aquaponics, vertical farming, eigen diertjes enz.. Daarnaast natuurlijk handeltjes & ruildiensten opzetten:) inmaken/wecken & drogen van fruit, vlees-vis & groenten. Waterput slaan & veel gebruik maken van zonne-energie op verschillende manieren natuurlijk bijv: koken met een solarheater, warm water middels een solarboiler (om te bouwen naar houtstoken voor in de winter). En natuurlijk elektriciteit opwekken met zonnepaneeltjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

@ Flow : leuk idee dat ruilen, voor de varieteit in groente en fruit en de contacten! In welk deel van Hongarije zitten jullie? Ik denk zelf aan het Zuidwesten van Hongarije, dus onder het Balatonmeer tot en met de Mecsek. Zou graag samen willen werken. Kan bijvoorbeeld goed kleding verstellen, gordijnen en kussens maken.

Weet nog niet wanneer ik kan vertrekken uit NL, maar het kan ineens snel gaan. Omdat ik (nog) geen inkomen heb wil ik mijn hongaarse huis in de vakantie gaan verhuren, misschien heel niet-prepper, maar een mens moet toch ergens van leven :) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel land zou je nodig hebben voor geheel zelfvoorzienend, per persoon? Hoor daar verschillende dingen over. Hangt natuurlijk ook van de vruchtbaarheid van de grond af. En een makelaar waarschuwde mij voor verkopers die bepaalde onroerende goederen verkopen die een buitenlander helemaal niet mag bezitten met als gevolg gevangenisstraf voor de koper.

Ook ooit een tip gezien dat als je weinig geld hebt je beter wat meer vierkante meters grond kunt kopen en dan maar een kleiner huis, wat denken jullie daarvan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...