Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe draag ik mijn BOB!!!


Preppy

Aanbevolen berichten

Belaad je rugzak compact. Doe alles in de rugzak. Bij uitzondering bevestig je je slaapmatje bovenaan

Pak zware spullen tegen het rugpand aan. Dat maakt dat het zwaartepunt zo dicht mogelijk bij je rug ligt.

Zorg ervoor dat het zwaartepunt ook ongeveer in het midden ligt. Iets boven de heupgordel dus.

 

Om je rugzak af te stellen kijk hier dan eens naar: http://www.oppad.nl/?achtergrond=hoe-stel-ik-onderweg-mijn-rugzak-af

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Heb de link niet bekeken, sorrie..

Het belangrijkste is inderdaad zware spullen onderin en zo dicht tegen de rug aan als mogelijk.

Let erop dat je het gewicht op de heupen draagt en niet op je schouders.

Dus je pakt je rug zak, die je goed hebt afgesteld!, die dan eerst op je schouders hangt.

Ik hijs de rugzak wat hoger aan de schoudergordel dan tijdens het dragen.

Dan maak je de heupgordel vast.

Dan laat je de rugzak zakken door de schoudergordels wat te laten vieren, en zover dat het hele gewicht op je heup rust.

Voor mij is dat dan net iets te ver en zal ik de schoudergordels weer iets aantrekken.

Gewoon proberen todat hij lekker zit en je er lang confortabel mee kunt lopen.

Als het terrein zwaarder wordt vind i, het belangrijk dat de rugzak strak op mijn rug blijft en doe ik de schouderbanden strakker dan op vlak terrein of weg. Ook bij het klimmen en dalen is een iets andere instelling het fijnste.

Veel proberen dus.

Het oppakken van zo,n rugzak moet je ook goed oefenen, ik ga er recht voorstaan, pak de schouderbanden kruislings, dan door de knieen, en de rugzak van uit de benen optillen, voor het lichaam lang en dan de rugzak op je rug draaien.

Gewoon proberen tot je die beweging soepel maakt, en daarna moet je dit ook kunnen terwijl je op een houten balk, alla biels, staat.

Soms kan een knietje de rugzak helpen om over het dode punt te komen.

Ik heb al zoveel cursisten gezien die op een bergtocht op een minder goede plek met rugzak en al omdonderen, onvoorstelbaar...(zelfs bij het afdoen gaat het vaak fout, en balanceren op een richel is ook even heel anders met een volle rugzak!)

Tot zo,n 10 kg lukt het de meesten wel bij 20 kg en als je moe bent wel even iets anders..

Zorg ook dat je het afdoen beheerst....

 

Tja oefenen mensen....

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...