Ga naar inhoud
GENEGEERD

preps (15 ton voedsel,3 vierkante km zonnepanelen, 500.000 liter water, ... ;) )


Little

Aanbevolen berichten

wat hebben jullie al geprept?

wat zijn julie van plan(wat zou je heel graag willen en wat ga je echt doen)?

ik ben hier eigenlijk best wel nieuwsgierig naar, want toen ik voor het eerst op dit forum kwam had ik zeg maar het doomsday preppers beeld (het extreme, het amerikaanse), en nu heb ik wat rond gekeken en het filmpje van @communicator gezien en heb ik zeg maar "dat" beeld ook een beetje. maar ik heb ook wel eens een voedsel voorraad topic gelezen en dan krijg ik weer meer het amerikaanse beeld.

wat ik al heb geprept?

nou eigenlijk niks met de intentie om te preppen, maar ik zit ook op scouting en daar heb ik al aardig wat voor gekocht o.a klapmessen,dolk en , multitool, zaklamp met 2 reserve-setjes batterijen,hoofdlampje,hangmat(ticket to the moon single),slaapzak,matje,drinkzak en we hebben een heleboel bidons,dagrugzak 25 liter,en grotere rugzak, en heel klein kussentje. Sorry heleboel is niet relevant. ik woon op een oude boerderij (hebben zelf geen boerderij) en we hebben een camping, dus ook een heleboel ruimte waar bessenstruiken appel- en peren bomen, moestuintje en wat kruiden, notenstruik en walnotenboom op staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

dan heb je toch erg veel.

ik zelf heb in de bob teveel om op te noemen.

De BOL is in het bos eigenlijk gewoon een hut.

terwijl het niet mijn stuk is.

ik ben van plan om daar lucht/water dichte kisten te begraven met eten en andere spullen erin.

in de BOL kunnen ongeveer 4 mensen in (krap) maar is compleet onzichtbaar vanaf het pad.

ik heb binnen een minuut een stil staand plasje maar er is erg veel grondwater onder en om de BOL heen ik ga er ook wat eetbare planten planten.

PS de BOL heb ik gebouwd met myron preps en AndyJ_NL gemaakt het duurde ongeveer een ander en een half uurtje.

 

mvg homerun

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik al heb geprept:

Voedsel voorraad voor ongeveer twee weken, dit is alleen wel voor 1 persoon, dus als ik het deel met het hele gezin, dan is het maar voor 5 dagen... de rest van het gezin prept trouwens niet en ze weten ook niet dat ik prep

Naast mijn voedselvoorraad heb ik:

- 30 liter water

- 15 liter frisdrank (ja zelfs als er een shtf situatie is kan ik niet zonder me cola en energy)

Verder heb ik mijn BOB bijna klaar

Wat ik wil bereiken:

Voedsel voorraad van tenminste 1 maand (voor het hele gezin)

75 liter water

20 liter frisdrank

Een BOL

En me BOB volledig krijgen (mis nog een paar dingetjes)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@daan nou, ze hebben mijn blikvoedsel en rijst etc nog niet ontdekt dus ik heb gelukkig nog niets hoeven te verklaren

Ik "verstop" het nu ook in een kist op me kamer waarin ze nooit kijken dus het is veilig zegmaar ^^

@homerun dat dachten ze wel toen ik opeens terug kwam uit de stad met 3 tenpacks twixen en 2 tenpacks snickers voor de voorraad :) maar ik zei dat het voor verkoop op school was dus toen was het goed haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...