Ga naar inhoud
GENEGEERD

meating


homerun

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

:p true, even een random vraag erdoorheen, hoe doen jullie het met voorraadje aanleggen, want zelf heb ik niet echt veel geld voor een grote voorraad, dus ik koop meestal van AH basic (ik weet dat het niet lekker is maar als er geen eten meer is dan is alles opeens lekker) gelukkig is het nog niet ontdekt (me ouders hebben daar echt problemen mee)

kopen jullie je (geheime) voorraad ook zelf en hoeveel hebben jullie ongeveer, want ik denk dat ik niet echt genoeg heb: ik heb nu ongeveer 20 blikken, 2 kilo rijst, 1 kilo pasta en 15 liter drinken. In me eentje kan ik daar makkelijk twee weken mee doen, maar als ik het moet delen met de rest van mijn gezin (ouders en zusje) dan is het niet eens genoeg voor 5 dagen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik zal je dat wel eens vertellen XD

mijn moeder heeft er helemaal geen problemen mee ze wordt door mij zelfs al een beetje mee in het preppen gesleurd.

en meestal schaft ze voor mij de voedsel voorraad aan. dat is wel heel fijn.

maar ik ga extra voedsel kopen omdat ik maandag met een folderwijkje begin.

dus daar krijg ik ook extra geld weer mee.

maar even terug op de voorraad ik heb ongeveer 7 blikken 6a7 noedels, 10 kippensoep (euroshopper)

, 5 pakken voedselvervangers en 1 kilo rijst.

water heb ik ongeveer 2 tot 4 liter

nog niet zo ontsentent groot maar ja.

Gear heb ik wel genoeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoop dat ik me moeder ook kan overhalen om de voorraad wat groter te maken (we hebben een voorraad voor ons gezin maar die is echt zo klein, niet eens genoeg voor een weekje xD)

ik heb ook folderwijkje gedaan toen ik 14 was! ben er alleen mee gestopt na twee maanden omdat ik het veel teveel werk vond voor zo weinig geld... ik heb paar maanden geleden geprobeerd om bij de appie te werken maar ik moest 16 zijn, dus ik ga straks weer proberen :) dan kan ik ook me voorraad beter aanvullen

wat zijn voedselvervangers eigenlijk xD

nee niet ontzettend groot, maar je moet ergens beginnen, straks als je extra geld hebt wordt het wel groter

ik probeer zelf uiteindelijk een voorraadje voor ongeveer een maand te krijgen ^^ en als het kan natuurlijk voor langer

ik heb echt totaal geen gear eigenlijk, niet eens een mes :') we hebben wel hamers enzo van die klusspullen, maar geen katana swords ofzo

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik hoop dat het je lukt (zou wel mooi zijn)

succes bij de appie

voedsel vervangers kan je vergelijken met een soort milkshake alleen er zit meer in

even een vraagje ga je voor een Bug In of een Bug Out?

als ik jou was zou ik het geld dat je hebt in tweeën splitsen voor gear en voorraad

en ik heb ook geen katana maar wel andere leuke speeltjes

:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

khoop het ook, nu ben ik skeer xD

Hangt helemaal af van de situatie, als er een orkaan komt, ja dan kan je niet thuis blijven zitten, dan moet je een Bug-Out doen, maar als Ebola nou een pandemie wordt, dan ga ik voor een Bug-In. Ik denk dat ik wel eerder een Bug-In bij situaties ga doen, ook omdat ik nog geen BOL heb, dus als ik me Bug Out doe dan zwerf ik maar wat rond op de veluwe ofzo... jij?

wat voor soort gear heb je trouwens (katana lijkt me eigenlijk wel heel gaaf om te hebben :3)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga eenhaast altijd voor een Bug Out.

dan zou ik naar SC gilze gaan daar zijn de SC ook voor gemaakt voor preppers.

want MyronPrps en ik gaan daar een BOL voor mij maken.

en een katana zou zeker gaaf zijn alleen zwaar illegaal:(

aar ik heb een honkbal knuppel (vandaar homerun)

een boog, katapult(ook illegaal)

5 messen (niet perfect)

en mij laatste tool de schep/pikhouwel ook verrekt handig :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

oja een SC is natuurlijk ook een mooie BOL, dan zwerf ik wel rond richting SC Veluwezoom ;p

iig veel succes daar met je BOL maken!

ja jammer genoeg zijn die katana's illegaal haha, is een boog ook illegaal ;o dat wist ik niet eens... ik wil namelijk zo'n kruisboog maken, niet alleen voor preppen, ik vind die dingen gewoon geweldig

zijn messen eig ook illegaal? (niet keukenmessen dan maar survival messen enzo)

je hebt goede tools in iedergeval ^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is jammerr, dan maak ik wel een gewone boog, want ik kan geen wapenvergunning regelen

over messen gesproken, ik wil heel graag de Mora Companion kopen in de prepshop, maar ik vind het echt heel awkward als er zo'n pakketje binnenkomt waarop dan prepshop staat (me ouders nemen die dan in ontvangst want ik zit dan op school...) en ze willen sowieso al niet dat ik een mes koop

daarom kan ik echt geen gear kopen, want er zijn meerdere dingen die ik in de webshop wilde kopen, zoals sawyer waterfilter mini, maar omdat me ouders dat niet willen kan ik dus niet veel meer doen dan een voedselvoorraadje en water etc. preppen... (ik heb wel een geheime bug out bag ^^)

doen jouw ouders ook zo moeilijk als je gear wilt kopen, of zijn alleen mijn ouders daar zo gevoelig voor... ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat is waar, ze moeten indd wennen aan het preppen gedoe.. miss als ik gewoon kleine stapjes neem en niet meteen messen wil kopen gaat het wel beter

 

ik zag trouwens bij dat sc topic dat je naar die sc dit weekend was geweest, hoe was het daar ^^? sorry als t rare vraag is, ik denk er namelijk ook over om te gaan naar die in oktober in de veluwe zoom, maar ik weet niet echt precies wat ik er van moet verwachten(:

zijn wss wel bijna alleen volwassenen, maar lijkt me alsnog heel leuk om ideeën enzo uit te wisselen met andere preppers

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan het je alleen maar aan raden om er naar toe te gaan.

want het is echt leuk en het geeft niet dat je jong bent want dat vind iedereen alleen maar nog leuker dat er ook jongeren met preppen bezig zijn.

ik kom trouwens ook naar de veluwe ik blijf 3 dagen en ik heb er nu al zin in.

er hangt ook een hele gezellige sfeer en er is gewoon niks dat je moet doen dus als ik jou was zal ik gewoon gezellig komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

Ja ik keek er ook naar uit homerun, zou dan met Toef meekomen. Hij woont niet ver bij mij vandaan. Vandaag goed nieuws gehoord! Bij ons in de gemeente is wildkamperen nu legaal, dus van de zomer lekker een paar nachtjes vertoeven in het bos.

Vrijdag voor een tent kijken, heb nu de coleman darwin 2 op het oog.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...