Ga naar inhoud
GENEGEERD

vertel het je ouders...


homerun

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

waarom zouden je ouders het niet mogen weten, ik bedoel, alles voor prepping is ook handig bij het kamperen, en je mag het toch al kopen, waarom zou het je dan in een keer verboden worden als je verteld dat het ook nog voor iets anders is dan kamperen, dan lijken je aankopen juist dubbel slim!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze weten in elk geval dat ik het zeeeeeeeeeeeeer interessant vind, en soms zeg ik weleens dingen dat ik prep als ik bijvoorbeeld iets wil bestellen op internet. ik bedoel maar dat als mijn moeder het niet weet staat ze toch raar te kijken als er in een keer een pakketje van prepshop.nl binnenkomt. Maar met de meeste dingen die ik dan in de eerste instantie niet mag kopen ( want "wat heb ik eraan" of "wat moet ik ermee"? ) dan zeg ik gewoon dat ik vind dat je met sommige dingen niet afhankelijk moet zijn, bijvoorbeeld mijn radio met dynamo en LED fakkel ( ja, voor één LED'je is het echt een hele felle ) en dan zeg ik dat ik er al een hele poos over nadenk en dan mag het wel. Maar over degene die zijn dat hij de spullen inkoopt voor de kampeertrip, die mag het zowiezo al kopen, dus als die verteld dat het ook nog voor een ander doel is ( met een aantal zeer verantwoordelijk klinkende argumenten erbij:p ) zou het volgens mij juist nog meer mogen, maar ik begrijp zijjn angst wel hoor daar niet van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 4 maanden later...
  • 1 maand later...

tja. mijn ouders zijn dankzij mij ook gewoon aan de prep geslagen :D

ik heb het ze gewoon eerlijk verteld toen ze zagen dat mijn internet activiteit veel meer werd.

Zoals @IamLordx al zei, het best (werkt voor mij teminste) is het langzaam stapje voor stapje vertellen. als je het even te snel doet, kan je nog altijd een stapje terug doen. en als dit niet werkt, maak dan duidelijk dat het JOUW keuze is. niet die van je ouders. en of ze het nou leuk vinden of niet, met jouw keuzen kunnen ze het doen. natuurlijk kunnen ze je dwarsbomen, maar maak dan ook duidelijk wat JIJ ervan vind. Mijn vaders princiepe: Aanvallen is beter als verdidigen. Dat wil zeggen: direct duidelijk zijn, is misschien een beetje agresief, maar duidelijk is het wel voor hun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...