Ga naar inhoud
GENEGEERD

waar kopen jullie stoffen?


Gast creske

Aanbevolen berichten

Ik ben volop aan het oefenen met kleren maken, maar ik geraak door mijn stof door.

Welke stoffen kopen jullie en waar?

Ik wil namelijk goede kwaliteit kopen voor een ok prijs. En ik wil ook een voorraadje aanleggen.

Tot nu kocht ik ze bij de Turk om de hoek, of op de markt. Maar de kwaliteit is niet echt goed.

Kopen jullie soms op internet? Het houdt me wat tegen omdat je de kwaliteit niet goed kan inschatten.

 

Ook kocht ik in de kringloopwinkel goeie kleren, die ik dan verknipte en lappendekens mee maakte, om te oefenen.

 

En wat hebben jullie op voorraad? Ik heb dikke wol, katoen en fleece.

Zijn er nog andere noodzakelijke stoffen die ik mis? Ik ben er nog niet zo in thuis, als beginner :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast DickBerts

Hoi Creske. Mijn slapende Singer bedrijfje richt zich op het vermaken van kleding. Veel dikkerds zoals ik gaan afvallen als het nationale dieet uitbreekt. Niet dat stoffen inslaan verkeerd is, maar ik heb er geen verstand van. hg Dick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Creske,

 

Die stoffen die je opnoemt klinken goed. Bij de dikke wol en fleece is er misschien nog voeringstof nodig. Bij http://www.stoffenbeurs.nl kun je kijken of er een stand komt in je buurt en dan kun je daar de stoffen zelf voelen.

 

Net als Dick ben ik voorbereid om te repareren in plaats van nieuwe kleding te maken. Met knopen, ritsen, garen en naalden kan ik heel lang vooruit, maar om voor langere tijd voort te kunnen met stoffen, dat lijkt me heel lastig preppen. Want hoeveel zou je moeten opslaan, daar gaat zoveel geld in zitten en zoveel opslagruimte ... en als het op is, moet je nee-verkopen tegen je klanten. Ik ga ervan uit dat mensen zelf hun kledingstukken en ook eventuele stoffen aandragen.

 

Wel gaat goede kleding tegenwoordig niet meer de kledingbak in als ze uit de mode is of niet meer past. Ik spaar alles op om eventueel later te kunnen ruilen of vermaken.

 

Groetjes, Emmy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie bijdrage. Jullie hebben gelijk, ik zou heel erg veel stof moeten opslaan. Verstellen is inderdaad een optie.

Ik ga toch een klein voorraadje beginnen, om zeker te zijn. Mijn kindjes zijn nog klein en ze groeien als kool. Het is vooral voor hen dat ik de stoffen zoek. Ze moeten toch iets hebben om te dragen :) Het zou enkel voor eigen gebruik zijn, niet om te verkopen aan anderen. Ik wil wel verstellen als ruilmiddel, maar mensen moeten zelf stoffen aanbrengen.

Garen en naalden etc ben ik ook bij elkaar aan het zoeken. Ritsen en knopen moet ik nog bij mekaar zoeken. Maar dat komt nog wel in orde :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie tip, Vempain, de knopen van de Action, thx!

 

Ritsen kun je kopen voor 1 euro per meter. Die kun je dan verder op elke maat knippen, de gebruiksaanwijzing staat ergens op de site. http://www.kleurenmix.nl/Webwinkel-Category-385281/rits-aan-de-meter-+-runners.html

 

Bij onze kringloopwinkel staat een bakje met ritsen voor een kwartje.

 

Kan me voorstellen, Creske, dat je voldoende stoffen in huis wil hebben voor je kindjes. Hoe doe je dat met patronen? Misschien een basispatroon voor elke maat, er staan vaak wel meerdere maten op 1 patroon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb voor elke maat een basispatroon, heb ik gekregen van een tante. De basis heb ik en ik kan er dan op verder werken. Als de pleuris uitbreekt dan ben ik al blij dat ik een basis stuk kan maken dat past. Moeten ze maar tevreden mee zijn :)

 

Bedankt voor de tip @Vempain Ik zal er nog eens langsgaan. En @Emmy onze kringloopwinkel loop ik elke week eens binnen, maar valt nu niet veel te rapen. Ik denk dat ik eens naar een andere gemeente zal trekken, kijken of daar meer prepper-schatten te vinden zijn ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergat nog te schrijven dat het garen van LIDL zo te merken erg goed is. 1 Euro voor zo'n enorme lockmachine-rol. Idee van Dick: zet hem over een gewoon klosje garen heen en dan draait hij probleemloos op de Singer mee en dat klopt.

 

Deze grote klossen zijn er maar in een beperkt aantal kleuren, wit, zwart, rood, donkerblauw en groen, maar in een SHTF kijken we niet zo nauw. (Ik heb een keer de hele winkelvoorraad meegenomen, een hele krat vol.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts

De complete krat garen mee, ha, ha, daar word ik nou blij van. Niks mis met het inslaan van stoffen. Maar die worden in mijn ogen pas op hele lange termijn waardevol. Op korte en middellange termijn draait het om garen en vooral om naaimachinenaalden. Want er is nog zo extreem veel kleding in onze maatschappij aanwezig. Die zal op grote schaal vermaakt en aangepast moeten worden. Dat is onze markt. Garen en naaimachinenaalden zijn vrijwel onbeperkt houdbaar. Wat wij doen, maakt niet alleen onszelf sterker, maar de hele maatschappij die zo wankel is. Vooral dat laatste maakt me blij en geeft me het gevoel, dat we als preppers in dit geval heel nuttig bezig zijn, zonder dat dit tot verspilling leidt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Stoffen kopen via Internet is mij niet goed bevallen: stoffen waren te dik of te stug voor het gebruik wat ik voor ogen had. Ga misschien een keer naar de Noordermarkt in Amsterdam, alleen op maandagochtend, hele goedkope coupons en resthandel (van faillissementen en uit de confectie industrie), ook tijdens de uitverkoop interessante aanbiedingen. Soms ook goede fournituren afgeprijsd. De normaal ingekochte handel is redelijk goed van kwaliteit, er zijn ook een paar handelaren met hele goede stoffen zoals mooie zijde, linnen, wol, de prijs daar is hoger. Ook een kraam met gordijnstoffen en vitrage, en een kraam met bekledingsstoffen. Fournituren kopen blijft duur, wat ik doe is alles wat nog te gebruiken is van een oud kledingstuk hergebruiken: knopen, ritsen, en zelfs de labels/etiketten, daar kun je makkelijk kleding mee verstellen. Ook restjes leer zijn daar handig voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PS: stoffen zijn ook voordelig te koop bij Ikea, stevig katoen bijvoorbeeld voor kussenovertrekken, gordijnen. Zelf kussenslopen gemaakt van oud Ikea gordijn, nu pas doorgesleten na 30 jaar gebruik totaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...