Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welke vechtsport beoefen je?


Gast Maus1978

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 10 maanden later...

Als kind begonnen met judo (bruine band behaald). Als tiener overgestapt op jiu-jitsu (1e dan behaald). Een jaar nin-jitsu tussendoor gedaan, maar combinatie met jiu-jitsu lag niet lekker. Jaar of 5 karate erbij gedaan (blauwe band behaald).

 

Op dit moment train ik nog jiu-jitsu en ik wil dit jaar mijn 2e dan behalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik doe nu ruim 7 jaar aan Kyokushinkai Karate (ook wel bekend als de 'hardste vorm van karate'). Wat ik er zo leuk aan vind is dat je vrij snel praktisch leert vechten, dus direct en zonder al teveel poespas (hoewel je die poespas wel toe mag passen als je er goed in bent en denkt dat het werkt), maar vooral dat het full contact is. Niet zo leuk als je gevoelig bent voor blessures, maar we leren tijdens de training om te incasseren en er wordt rekening gehouden met hoeveel je kan hebben. Door het full contact wordt je goed voorbereid om benarde situaties die zich bijvoorbeeld op straat voor kunnen doen.

Nadeel van de sport is, hoewel je dat bij bijna elke sport zult hebben, dat je toch beperkt wordt door een aantal regels tijdens het vechten (geen technieken naar rug, kruis en gewrichten, geen stoten [dus wel trappen] naar het hoofd).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 2 maanden later...

Mijn ambitie om dit jaar mijn 2e dan jiu jitsu te behalen is in het water gevallen door teveel persoonlijke ongemakken.

Jammer maar helaas. Overigens zit die dan-graad allang in mijn hoofd. En de 3e dan ook.

Volgend jaar meer succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...