Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tips voor Preppen met Beperkte Ruimte


homerun

Aanbevolen berichten

Beste studenten,

 

Ik ben zelf ook een student en ik woon op kamers, nu kom ik problemen tegen met de hoeveelheid opslagruimte die ik heb.

De kamer waar ik nu woon is 20m2 groot (bed, bureau kast en keuken) en er is een gedeelde oplagruimte van 4m2 (niet erg groot en op het deel dat ik mag gebruiken kan alleen mijn koelkast staan, er is op nergens anders ruimte voor dat bakbeest).

Voor de voorraden, die nu zijn opgeslagen, is er een keukenkast gereserveerd, hierin staat:

- de watervoorraad (20L)

- concervenblikken (soepen, fruit en groente in blik)

- zakjes met aardappelpureé.

 

Wanneer ik kijk wat er in zit red ik het daar misschien net 2 weken mee voorraal de opslag van genoeg water is een probleem.

Verder heb ik wat lege proteïnepotten (misschien wel wel bekend onder de studenten die fitnessen) gevuld met rijst en havermout.

Helaas houd mijn voorraad daarmee op.

 

Mijn vragen zijn dan ook:

- Zit er iemand in een zelfde soort situatie? zo ja, wat zijn jouw ervaringen ?

- Welke tips hebben jij voor een effectievere opslag in een studenten kamer?

- Zijn er alternatieven voor de voorraad die ik beschreef met het oog op een effectievere opslag?

- (Nog iets vergeten? Ik hoor het graag!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ipv water te stockpilen kan je ervoor kiezen om te zorgen dat je de middelen hebt om vers water te zuiveren (1 waterfilter neemt minder in dan een voorraad en water is niet bepaald schaars in NL).

Gezien je beperkte ruimte ga voor noodzakelijk: puur en alleen rijst/noodles/pasta/(whey of proteinpoeder?) eventueel gecombineerd met vitaminepillen. Gelet op de ruimte die je hebt zul je toch niet voor een jaar kunnen stockpilen en 2 weken zonder groente of fruit overleef je dan ook wel.

Zakjes aardappelpuree: wellicht een mogelijkheid om dit te comprimeren in 1 grote proteinepot? Vaak neemt de individuele verpakking veelste veel ruimte in beslag. Pak het desnoods met oxigen absorbers in 1 grote mylar zak en schrijf er de aanbevolen portie op de zak of sluit een maatschep erbij.

Verder wees creatief met ruimte: mylarzakken onder je matras? Je zou er een paar kunnen stoppen in waterdichte tonnen en begraven in de tuin/omgeving? Kies voor primair voedsel met hoge calorieen en weinig volume (pindakaas energybars praktisch alles wat een vrouw op dieet links zou laten liggen :p).

 

ps. De groepen zijn niet erg actueel en men komt er niet dagelijks..:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

en @Dutch_Awareness, misschien een domme tip maar onze bovenkeukenkastjes komen niet tot aan het plafond ( hoog plafond ) misschien is daar nog iets neer te zetten bij jou.

 

Verder, de meeste banken zijn in feite alleen poten en de kussens "hangen" een stuk hoger, alles onder de kussens lijkt dus massief maar is eigenlijk hol. Ik weet niet of jij een oude bank hebt ( of überhaupt een bank ) maar je zou dus onder de bank ook dozen neer kunnen zetten.

 

ruimtegebrek is altijd lastig, succes daarmee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Iedereen noemt het eigenlijk al.

Je kan vaak spul kwijt onder je bed.

 

Ook kan je een hiking rugzak kopen, vullen met preps en aan de muur hangen. Staat nog avontuurlijk ook.

(natuurlijk moet je wel zorgen dat het een muur is die het houd en de juiste bevestigingen gebruiken ;P)

 

Onder je bank kan ook een hoop en op/in je kast kan je vast en zeker ook het een en ander kwijt.

Nu heb je al een heel keuken kasje tot je beschikking dus dat is ook weer mooi mee genomen.

En onder planken kan je vaak wel een rekje hangen waar je nog meer spullen op kunt leggen.

 

Verder vind ik KungFuFox wel met goeie tips voor je komen.

Ik doe dit voor kamperen ook altijd. Ik heb altijd graag 1 plastic pot aan chocolademelk bij me, wat alleen nog gekookt water nodig heeft.

Suiker, Chocolade en Melk Poeder heb ik gewoon samen gegooid en gemengd waardoor het altijd het zelfde aantal schepjes is dat ik moet nemen.

(nu zul je denken, wtf overbodige luxe. Ach, als je het koud hebt, alles is kut en je voelt je verrot dan is een kop chocolade melk, thee of gewoon water met suiker heerlijk)

 

Ook kan je kijken naar dingen als van die gerookte worsten. Meestal is dat vacuüm verpakt en gaat het een flinke tijd mee.

Haal ook gewoon dingen als Ragout en Erwten soep blikken, het vult lekker en de hele inhoud van het blik is eetbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind zelf dat de keuken kasten en normale kasten echt een van de stomste plekken zijn waar je je voorraad aan eten en drinken kan bewaren.

want op die plekken zal gelijk worden gezocht.

dus dat vind ik zelf echt een van de stomste plekken om iets te verstoppen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...