Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zonnepaneel met stopcontact


RedPill

Aanbevolen berichten

Heeft iemand hier op het forum al zitten knutselen met zonnepanelen? Bedoel dan een of enkele zonnepaneeltjes in een project dat eindigd in een plug and play stopcontact.

 

Zit te bedenken hoe ik een standaard kan maken met een zonnepaneel waaraan vervolgens een stopcontact zit om klein randapparatuur werkend te krijgen. Natuurlijk geen stofzuiger of wasmachine maar klein apparatuur zoals een batterijen opdaler of vijverpompje om aan te sluiten aan de staande tuindouche (die dan binnen staat) of iets dergelijks.

Een paneeltje met usb lader of sigarettenstekker is niet wat ik wil. Is 150/200watt mogelijk met een zonnepaneel van pakweg 75cm bij 75cm?

 

En hoe zit het met opbrengst met onze nederlandse zon?

 

Zou graag wat meer voorbeelden/info willen krijgen van een doe het zelver. Links mag natuurlijk ook of een tip maar een kant en klaar product.

 

Het dak bekleden of een paneel van 2vierkante meter op een steekwagentje in de voortuin zetten is niet wat ik zoek.

 

Zoals jullie lezen is electra niet echt mij sterke kant dus ben benieuwd.

 

 

RedPill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Heeft iemand hier op het forum al zitten knutselen met zonnepanelen? Bedoel dan een of enkele zonnepaneeltjes in een project dat eindigd in een plug and play stopcontact.

 

Zit te bedenken hoe ik een standaard kan maken met een zonnepaneel waaraan vervolgens een stopcontact zit om klein randapparatuur werkend te krijgen. Natuurlijk geen stofzuiger of wasmachine maar klein apparatuur zoals een batterijen opdaler of vijverpompje om aan te sluiten aan de staande tuindouche (die dan binnen staat) of iets dergelijks.

Een paneeltje met usb lader of sigarettenstekker is niet wat ik wil. Is 150/200watt mogelijk met een zonnepaneel van pakweg 75cm bij 75cm?

 

En hoe zit het met opbrengst met onze nederlandse zon?

 

Zou graag wat meer voorbeelden/info willen krijgen van een doe het zelver. Links mag natuurlijk ook of een tip maar een kant en klaar product.

 

Het dak bekleden of een paneel van 2vierkante meter op een steekwagentje in de voortuin zetten is niet wat ik zoek.

 

Zoals jullie lezen is electra niet echt mij sterke kant dus ben benieuwd.

 

 

RedPill

 

 

Er zijn al diverse draadjes die over hetzelfde onderwerp gaan.

Probeer eerst even te zoeken op dit onderwerp.

 

Er bestaat niet zoiets als een zonnepaneel met en stopcontact.

Het probleem is dat zodra het lichtnet niet meer functioneert, je zonnepanelen ook niet meer kunnen terugleveren.

(eigenlijk is het de inverter die de stroom terugleverd)

 

Als je off-grid wil gaan werken zal je iets van accu's moeten gebruiken om de stroom op te slaan.

 

Ik zelf heb een UPS van 1500 VA en deze UPS kan worden opgeladen door enkele zonnepanelen (2 stuks) van rond de 240WP

Hier zit wel een stuk elektronica tussen!

 

Ik heb sowieso zonnepanelen op mijn dak en als de stroom compleet wegvalt kan ik mijn UPS op laten laden.

Het is een hobby oplossing, maar het werkt.

 

Er is voldoende over dit onderwerp te vinden, gewoon google gebruiken en kijken voor projectjes op een boot/camping.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...