Ga naar inhoud
GENEGEERD

Maak je, je eigen pijlen


homerun

Aanbevolen berichten

Zelf maak ik regelmatig mijn eigen pijlen. het is begonnen op de vereniging waar ik bij zat met het bestellen van shafts,flights en tips.En dan zelf ze in elkaar lijmen. Later ben ik mijn eigen pijlen van hout gaan maken met verzamelde dingen uit de natuur. Probeer vaak andere punten uit, ook zelf maken natuurlijk.

 

hoor het graag van jullie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik ben dan nog niet zo heel lang serieus begonnen met pijlen maken maar tot nu toe heb ik er wel goede ervaringen mee. Tot nu toe heb ik alleen nog maar houten pijlen gemaakt met veren maar ook wel eens met ducktape. Als ik deze pijlen vergelijk met de aluminium gekocht pijlen vond ik er eigenlijk niet heel veel verschil in afstand en zuiverheid. Moet ik wel zeggen dat ik denk niet de allerbeste alu pijlen te hebben gekocht.

 

Met de punten ben ik nu het meeste aan het experimenteren. De eerste pijlen hadden houten punten maar ben nu bezig met metalen punten en met punten die snijden (voor als ik in een land wil jagen waar deze wel legaal zijn). Bij mijn laatste experiment heb ik van een RVS leper en mooie jachtpijlpunt gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 6 maanden later...
  • 4 maanden later...

Ik was altijd opzoek als ik op straat liep of waar dan ook naar een veer maar dat schoot niet echt op totdat ik een super plek vond. Ga eens opzoek waar ganzen in het voorjaar en begin zomer verblijven. Ik heb een plas vlakbij waar ik dan af en toe heen rij en kom terug met handen vol.

Waar je ook hele leuke veren kan vinden is in de dierentuin. Daarmee kan je zo mooi die ene veer (ben even de naam kwijt) die aangeeft hoe je de pijl op de boog ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...