Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waar draag jij je mes in het dagelijks leven?


konijn

Aanbevolen berichten

ik zelf loop altijd op laarzen en nee niet die rubberen dingen, heb altijd een fixed blade in me linker laars en een multitool hangt aan me riem.

 

En als ik op mijn eigen erf ben hangt er een iets groter fixed blade naast me multitool aan mijn riem.

 

ben erg benieuwd waar jullie je mes dragen gewoon in je zak, riem, om je nek of ergens anders. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

SOG of Leatherman multitool aan de riem (net waar ik zin in heb)

SOG folder in mn borstzak

SAK en een vastmes in mn rugzak (of geen vast mes net waar ik ga/ben)

 

ik wissel af net waar ik heen ga, of wat de gelegenheid is

in een familiebbq zou ik eerder voor kleine folder en een mooie fixed gaan

ben ik met de beesten bezig ga ik voor een seal pup met kartel rand om touwen in 1 haal door te kunnen halen (eigen veiligheid en de veiligheid van de beesten)

dit geld ook voor zaklampen en aanstekers

meestal volstaat een BIG maar af en toe neem ik liever een zippo voor de mooi of een zippo achtig ding met leer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 1 maand later...

een simpel victorinox sak in mn jas, ligt aan mn activiteit welke,

 

spycerco delica 4 half gekarteld in mn broekzak

 

en een fallkniven f1/mora/ontario rat 3 of 7 aan mn riem evt nog een gerber multitool

 

en voor de andere nutnfancy volgers in een wrol situatie zal er zeker het eea aangepast worden en ga je richting een fasthawk van sog en een ontario rbs-9/ ontario kuki als hoofdwaperns, een slagstok en een aantal back up tactical/combat messen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rock nu een cheap ass Sanrenmu 707, ik heb namelijk ook de CRKT Drifter en ik was benieuwd of die Chinezen gewoon de mallen en productierun van CRKT gebruikt hebben ... ik denk het wel ;-)

Ik heb ook een Ontario Rat II, dat is mijn favoriet, DUS die ligt vooral in de la. (Suf ;) het is niet echt een heel speciaal duur mes ofzo ;)

Ik heb standaard een Kershaw Chill, een Leatherman Squirt en een Fenix E11 lampje in mijn tas zitten. Fenix E11 zit op een sweet spot tussen klein formaat, op lage stand 8 uur licht, en op hoge stand genoeg licht om mee te signalen, iemand op te jagen door een bos ;), ECHT iets te zien als het moet.

Die Chill weegt niet zo veel, superprima mes, maar niet een die ik heel graag EDC.

Ik heb ook een Gerber Dime, okay ding maar te stug. En minder mooi dan de Squirt ;)

 

En ik heb uiteraard ook een Fenix E01 (niet zo veel lichtopbrengst maar prima voor suffe klusjes zoals 'ah nee m'n M&M is onder de bank gerold!', bleek ook al eens handig bij het 's avonds verwisselen van een koplamp van de auto, doet het ongeveer 2000 uur op één AAA batterij (nou okay, wel lang, en dat is belangrijk voor een backuplampje, dan heb ik liever een niet zo felle die het lang doet, een hele nacht, als we 's nachts ergens stranden ofzo...)

 

Op mijn kwijllijst staat nu een Delica 4 en deze:

http://www.lamnia.fi/items.php?lang=nl&pid=6806

Al weet ik niet of ik wel echt een lockback wil.

En dan nog een mooie fixed blade, ik heb nu een Mora Companion, prima ding voor bushcraft hoor, maar wil ook nog wel een wat mooiere.

 

Oh, en mijn belangrijkste tool is de MMA training die ik momenteel krijg van een voormalig internationaal vechter :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

SOG Aegis en/of SOG Pentagon Elite I als zakmes altijd bij me.

In 1 rugzak SOG Revolver. In de andere rugzak SOG NW Ranger.

Naast mijn bed: SOG X42 Recondo.

SOG Daggert 2 en SOG SOGWINDER II in de kast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...