Ga naar inhoud
GENEGEERD

Eindelijk klaar


GuywithAplan

Aanbevolen berichten

Ik heb 3 jaar geleden voor het eerst een krachtige survival boog gemaakt uit een eiken tak. Ik vond dit zo leuk dat ik toen al besloot om er mee door te gaan.

Ik heb vorig jaar een essen boompje omgezaagd en daar ben ik bogen uit aan het maken. De eerste boog boog door en blijf zo staan. Dus die heb ik in de openhaard gedaan. Om toch ervaring op te doen heb ik toen een kleintje gemaakt die het trouwens prima doet. Maar uit eindelijk wilde ik toch een echte grote boog.

Na veel haken, raspen, veilen en schuren was hij gisteren klaar. Dus meteen maar even een pijl gemaakt van wat veren die ik gevonden had.

Na een paar proef schoten in de tuin maar besloten om naar het voetbalveld te gaan om eens te zien hoe ver en zuiver die nou eigenlijk schiet.

Tot mijn verbazing schiet ik pijlen 100 meter maar de pijlen fishtailen een beetje. Ik denk dat ik weet hoe het komt. Vanmiddag nog een paar pijlen geschoten die wel recht gingen en toen kwamen ze 120 meter.

 

Ik ben onder de indruk maar vroeg me af of dit een beetje redelijke afstand is voor een gewone houten boog?

 

Ik gebruikt houten pijlen en een nylon pees.

 

Ook meteen geprobeerd om groepen te schieten en dat lukt redelijk. De pijlen zitten op 100 meter in een straal van 2 meter van elkaar.

 

Ik zou graag een foto uploaden maar dat kan volgens mij nog steeds niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

meteen even een vraag. Ik heb aluminium pijlen. Ik heb vandaag even lekker geschoten maar helaas heeft 1 pijl een doelpaal geraakt waardoor deze geknikt en afgeschreven is. Met een andere pijl heb ik op een boomstronk geschoten maar deze ketste af en is nu krom. Het is me nu duidelijk waarom je op een strobaal of zo iets zachts moet schieten. Maar met wat voor een soort pijlen schieten jullie eigenlijk?

En nog iets. Als ik schiet dan gaan de veren over mijn hand, inmiddels zit er al een wondje. Doe ik iets verkeerd of heb je dat altijd als je met dit type boog schiet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm zelf heb ik eigenlijk alle soorten pijlen carbon aluminium en houten zelf vind ik carbon en hout erg lekker schieten aluminium kan erg snel knikken maar is weer lekkerder voor lange afstanden, en ja als je zonder oplegger schiet blijf je de veer over je hand krijgen dit is makkelijk op te lossen door met een leren handschoen aan te schieten, en anders gewoon door blijven schieten krijgt er vanzelf eelt je moet wat overhebben toch:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...