Ga naar inhoud
GENEGEERD

Extreem mooi Singer onderstel te koop op Marktplaats.


Gast DickBerts

Aanbevolen berichten

Zulke mooie Singer onderstellen zie je nog maar heel weinig. Een sieraad in je huis en een top prep in een! Doen! Hij staat in Wolvega. Als ik nog ruimte zou hebben, dan ging ik hem zelf meteen ophalen. Bekommer je niet om de machine, de waarde zit hem in het onderstel. Wel even informeren of er geen breuk in het gietijzer zit, want dan moet je hem laten staan. Ik zie veel stof, hij lijkt nog in heel goede staat te zijn. Een plaatje! Van rond 1900 schat ik, maar ondanks zijn hoge leeftijd nog steeds heel handig in het gebruik met al die laatjes en een goed werkblad.

 

Marktplaats: 748628561

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 2 weken later...

Na veel gelezen te hebben om het forum, leek een naaimachine toch een nuttige aanvulling.

En omdat Wolvega een half uurtje van mij vandaan is, heb ik deze prachtige machine bemachtigd!

 

In het echt is het onderstel nog mooier dan op de foto's. Zal snel een foto plaatsen...

 

Normaal wordt ik snel chagrijnig van naaiwerk, omdat ik vaak ruzie krijg met de machines... lussen en halen onder aan mijn naaiwerk, draden die knappen. Ik zal hem/haar snel uitproberen, wie weet kunnen deze Singer en ik goed met elkaar overweg!

 

Twee vragen:

- Het nummer op de naaimachine is: 15375926 er staat geen lettercode voor, volgens de lijstjes is deze gemaakt in 1889. Klopt dit echt? Zou dat wel erg bijzonder vinden!

- Kan ik ook ergens vinden hoe oud het onderstel is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DickBerts Bedankt voor het tippen van de Singer en me te wijzen op deze groep. Erg leuk.

 

Zitten er bij de losse onderdelen, die ik er bij kreeg, nog iets bijzonders? Vanwege het donkere weer is het erg lastig om een goede foto te maken en te plaatsen.

 

511IMAG0007_tn.jpg

 

 

PS.Als er nog eens iets als een Singer-dag wordt georganiseerd dan ben ik geïnteresseerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daisy, onderstellen hebben geen nummer. Ik schat dat het onderstel uit dezelfde periode is als je naaimachine. Pffff en dan ook nog heel bijzondere oude hulpstukjes erbij, die ik nog nooit gezien heb. Het zou me niet verbazen als de hulpstukjes al meer waard zijn dan je betaald hebt. Staan er nummers op de hulpstukjes? Zo ja, toets dan eens Simanco (Singer Manufacturing Company) en een van die nummers in op google en kijk eens wat er gebeurt. Er zijn speciale Singer hulpstukjes verzamelaars. Hele zeldzame brengen soms honderden dollars op. Ik heb er zelf weinig verstand van.

 

Ik wacht met spanning op meer foto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahh, bedankt voor je reactie!

Er staan geen nummers op. Op het meest ingewikkelde hulpstuk staat wel 'Singer', dus het hoort er wel bij.

 

Wat ik kon vinden door te vergelijken:

 

Tuckmarkers (Simanco 25517)

Seam Guide (Simanco 25527)

Early Bentwood Key (Simanco 87363) en Early Bentwood Key (Simanco 28233)

 

 

Dan nog:

Een voetje die er niet tussen staat.

En een soort olietrechtertje? (Die heb ik niet op de foto gezet)

 

Het merendeel staat er niet bij, dat wordt nog een leuke zoektocht! Zal met goed licht foto's gaan maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die sleuteltjes brengen op Ebay al 15 dollar per stuk op. Pffffff, alsof het hele leven om geld draait. Hou op zeg. Maar het blijft toch grappig. Laatst kocht ik voor 20 euro een bloedmooie Singer en daar zaten al voor dertig euro nieuwe naaimachinenaalden bij... Het is toch ook een teken van deze tijd, dat mensen totaal geen feeling meer hebben met dit soort basale dingen. Kleding en kleding maken is toch echt een eerste levensbehoefte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...