Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mijn eerste Singer :)


Vladimir

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ah ok dan begrijp ik het, op de lijst met serienummers zonder letters (tot 1899) staat dat de types niet bekend zijn voor deze series.

De foto's:

 

edit: deleted, te groot.

 

Hij ziet er nogal versleten uit maar de techniek werkt nog prima van wat ik als leek kan zien.

En mocht het toch niets zijn of als er teveel ontbreekt kan ik hem altijd nog ontleden en kijken hoe de techniek werkt + heb wat reserve onderdelen, iig wel 5 euro waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vandaag bij toeval een erg mooie 128K kunnen kopen uit de serie van 20.000 van nov 29 1927, bijna als nieuw, zelf het oliespuitje zit nog in de deksel.

Wel electrisch gemaakt maar met origiele singer onderdelen die er niet versleten uit zien en hij loopt alsof er weinig mee is genaaid in de laatste 86 jaar cq als nieuw. :D

En dat voor 15...

 

Ik ging eigenlijk voor een (weet ik nu) 128K uit een serie van 45.000 van November 24 1925, deze is technisch prima maar optisch wat minder mooi, deze heeft dan wel weer een mooie gietijzeren met eiken traptafel, ik las in een ander draadje dat de 128K het beste allround type is om te hebben?

 

Extra bonus zat ook in de koffermachine, 5 oude metalen spoeltjes die weer op mijn 1891 passen. :cool:

 

Morgen toch maar geen staatslot kopen, geloof dat ik vandaag al mijn geluk voor de komende weken al heb opgebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...