Ga naar inhoud
GENEGEERD

8,9,10 November - New Meat


Vempain

Aanbevolen berichten

Ter introductie voor de nieuwkomers voor VPP Brabant organiseren we een mini-meat meet :)

Weer even leuk om de neuzen bij elkaar te steken en introducees mee te nemen voor een kennismaking met de vpp-brabant groep.

Locatie bekend bij aanwezigen. Indien onbekend, PM naar Communicator!

 

Aanwezigen: (nog niet definitief)

8 November:

Castaway

Chiel (introducee Communicator)

Communicator

Miss Jade

 

9 November:

Castaway

Jada

Prepping76 (introducee Jada)

(ovb)Communicator

Chiel (introducee Communicator)

Miss Jade

Backschless

Jan001

Geert (ovb)

Carismo (ovb)

 

10 November:

Castaway

Jada

Prepping76 (introducee Jada)

Communicator

Chiel (introducee Communicator)

Backschless

Jan001

Carismo (ovb)

 

Overnachtingen hoeft niet gereserveerd te worden.

aan- of afmeldingen gaarne via PM laten weten aan @Communicator!

Betalingen kunnen apart of gezamenlijk gedaan worden.

Dat beslissen we ter plekke wel ;)

 

PLANNING

 

Vrijdag 8 November

Aankomst op locatie

introductie / kennismaking nieuwe leden + uitleg vpp brabant

Nacht hike (route bekend bij deelnemers)

 

Zaterdag 9 November

Nog geen planning. Input welkom!

ideeën:

boog,luchtbuks,defensietraining,communicatie?

@chiel en anderen nog ideeën?

 

Zondag 10 November

Nog geen planning. Input welkom!

vertrek van locatie.

 

Tot zo ver alle informatie die bekend is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik ben er zeker bij! Nachthike klinkt goed en bivak bij paalkampeerplaats lijkt me ook tof. Moet nog ff kijken of we met t hele gezin en tipi komen. Kids zijn 1.5 en 4.5 dus ben er nog niet uit.

 

Kan zelf met workshops iets doen met knopen, sjorringen, opspanningen/touwbanen maken, medische basis vaardigheden, testen op breuk en spalken met SAM splint en/of natuur materialen.

 

Als mensen meer willen weten over basis gewonden vervoer, maken van stretchers, gebruik SKED (@communicator heeft er al een van mij gehad voor groepsgebruik sheltercamping). Wil ik hier ook wel een workshop voor in elkaar zetten.

 

Hoor wel waar interesse in is.

 

Groetjes,

 

Chiel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk er naar uit en ben benieuwd hoe het zal zijn met een kleinere groep daar in Gilze!

 

Zelf moet ik zaterdagmiddag weer een keer terug richting zuid-oost Brabant i.v.m. een bandavond , maar ik kan vrijdag wel al heel de dag. Ik weet niet of er meer mensen zijn met de luxe vrijdags vrij te zijn? Of begint de hike al vanaf 10.00 's ochtends? Is er overigens een mogelijkheid om eventueel eerder af te haken bij de hike (15.00 is aan de late kant voor mij).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Zie nu pas dat ik de datum verkeerd had gelezen. Uiteraard ben ik al terug maar heb dat weekend wel al plannen. Volgende keer beter dus. Doen we dan een paalcampingmeatmeet? Scheelt weer zakgeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem ook mijn kruisboog en luchtbuks mee. en voor de luchtbuks ook een doel met kaartjes.

Communicatie apparatuur gaat mee.

 

@smsp komt met ons mee dit weekend. alsook de honden, en heel misschien onze oudste dochter.

Wij gaan vrijdag ochtend al om de vouwwagen op te zetten.

 

Ik denk niet dat een planning van workshops nodig is. als we daar eenmaal zijn, kunnen we ter plekke beslissen wanneer we wat doen lijkt mij.

Of is er wel behoefte aan een schema?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen dagen eens gaan kijken naar hittebestendige non poreuze bricks (had nog een waardebon) maar blijkbaar niet beschikbaar rond deze tijd van het jaar dus het zal geen brick rocketstove worden komend weekend, dan maar een bloempotkachel proberen onder de tarp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrijdag om 10:40 arriveerde ik als eerste op de afgesproken plek.

Genietend van de 'nog' droge omstandigheden, ben ik gelijk begonnen met het opbouwen van mijn stulpje.

 

Al gauw stond de vw op en begon ik aan de antenne. Gezien de voorspellingen hield ik rekening met hevig weer en zorgde daarom voor voldoende warmte en dat alles stevig vast aan de grond stond.

In de loop van de middag druppelde @Prepping76, @jada en @Jan001 ook binnen. Helaas stonden we redelijk gespreid van elkaar af, vanwege drassige ondergrond.

Ook @Chiel en @Castaway melden zich even later.

Ik ben zelf nog een keer op en neer naar huis gereden om mijn vrouw en honden op te halen, en @smsp Die bij ons bleef slapen dit weekend.

Gezelligheid alom en ook werdt er een party tent opgezet waar we met z'n allen onder konden schuilen bij het open vuur.

 

Mijn vrouw had voor de avondmaaltijd gezorgd, en de liefhebbers konden mee eten. (macaroni).

We hebben heerlijk kunnen kletsen met elkaar en er is veel nuttigs besproken.

 

Rond half één ging het vuur uit door de regen, en besloten we om te gaan slapen. Mijn eerste nacht in de bivakzak.

Die viel niet tegen. De enige verbetering die nog moet plats vinden is een betere ondergrond (self inflatable matras).

 

Om 09:30 werdt ik liefdevol wakker gemaakt door mijn vrouw met een bak koffie.

Er zijn redelijk wat ziekmeldingen geweest dit weekend, voornamelijk kinderen. (beterschap allemaal!) waardoor er weer een aantal terug naar huis zijn gegaan.

Ook mijn vrouw en honden heb ik zaterdag weer naar huis gebracht. Bij terugkomst hebben we lekker gespeeld en gekletst met z'n allen.

@Carismo en @Geert melden zich ook op deze dag.

Daarna de party-tent weer opnieuw opgebouwd (Mc Gyver style) en bereidden we ons voor op de avond. (hout halen, chili con carne opwarmen, etc).

 

Na een heerlijk eetfestijn hebben we de koppen weer bij elkaar gestoken en lekker verder gekletst.

 

@jada en @Prepping76 besloten deze avond dat ze lekker naar huis gingen en zodoende bleven we nog met 4 personen over.

 

We hebben sterke verhalen verteld, en vooral kennis gemaakt. en om half twaalf besloten we om richting tent te gaan voor een laatste bak thee.

om half 1 ging het licht uit.

 

De volgende dag stond voornamelijk in het teken van; opruimen tussen de buien door.

 

Om 16:30 was ik thuis.

 

Ik wil graag alle aanwezigen bedanken voor hun bijdrage en de gezelligheid!

Tijdens deze meeting zijn alle bijna alle agenda punten besproken. verslag hiervan via vpp-b.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...