Ga naar inhoud
GENEGEERD

SC Camping kopen met z'n allen


homerun

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik zie dat er regelmatig SC bijeenkomsten georganiseerd worden maar is het niet handig als we met alle leden zelf iets dergelijk gaan opzetten? Dan hebben we een plekje waar preppers bijeen kunnen komen, waar geoefend kan worden, workshops, etv. een stukje verhuur van plekken om opbrengsten te genereren. etc etc.

 

Het forum heeft zo'n 2000 leden en als die allemaal 100 euro sparen, dan hebben we al 210k. Dat wordt in NL krap (hooguit een mini camping) maar in BE kun je best een leuk plekje in de Ardennen vinden. Daarnaast kunnen we zoeken naar sponsoren en kunnen we met activiteiten nog e.a. aan geld genereren. En misschien crowd funding ook.

 

Ik gooi zo maar wat in de groep, maar als preppers.nl forum een stichting of vereniging begint dan kunnen we er wel naar toe werken een echte preppers camping te starten.

 

Ik zal niet de eerste zijn met dit idee, maar ik zag weinig concreets op het forum hierover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot

Mooi plan.

Deze plek is niet zo druk bezocht.

Zet een stappenplan op het forum, met kosten-/baten-analyse. Hoeveel mensen heb je nodig? Hoeveel geld heb je nodig? Enz. Enz.

Nodig mensen uit om mee te doen, voor een X-bedrag per persoon.

 

Mijn voorspelling: daar ga je een harde dobber aan krijgen. :)

 

zie pm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is in essentie inderdaad een goed plan, ik zit zelf ook al een tijdje aan zoiets te denken.

Echter, 2.000 mensen € 100 laten inleggen zal een onwerkbare situatie opleveren. Zoveel mensen, zoveel meningen.

 

Ik zit veel eerder te denken aan een kleine groep, bijv. 10 mensen, die maandelijks een bedrag in een pot inleggen. Zo kun je in de loop van de tijd ook een groot bedrag bijeen brengen en blijft de inspraak over wat er met dat geld gebeuren moet beperkt.

Een en ander zou kunnen worden ondergebracht in een vereniging of stichting. Daarbij moeten ook de juridische gevolgen goed worden doordacht.

 

Kortom, het is een prima gedachte maar de uitwerking ligt veel lastiger dan je op het eerste gezicht zou denken.

Hoe dan ook ben ik van de partij wanneer er een goed doordacht en onderbouwd plan op tafel ligt.

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

zeker kan dit interessant zijn, denk zelf aan een iets ander (vergelijkbaar) model dat wel.

land vrij kopen, door eerst 1 aan te kopen door (1) investeerder.

 

en dan de mogelijkheid geven dat mensen voor een mini schappelijk bedrag, in 3-6 jaar tijd door deze plek(KEN) te bezoeken,

20-40 dagen minimaal per jaar, (terug te kopen, en of samen te investeren in een volgend project !)

 

30 dgn x 3 euro = 90 e x 3 mensen 270 euro x 4 maand 1080 euro x 6 jaar = 6500 euro bij dit soort prijzen krijg je (kleine) terreinen van ongeveer 1 hectare-4hectare in het buitenland, (waar je nog niet mag bouwen ! meestal )

 

12 mensen a 90euro per jaar x 6 jaar

 

groeten sterkte

 

vond het zeer interessant, je jullie project idee om met zeer kleine bedragen met veel mensen zoiets op poten te zetten Stichting OLA, wilt dit ook vrienden van me ons, door europa. wat jullie willen ongeveer, maar later moesten het donaties worden zij zochten 50 man, maar wilden investeren 50.000 voor een oase in andalusia, 3 hectare

 

zal wat vaker weer terug te vinden zijn, weer op preppers forum, ben 39 jaar. heb een huisje in oostenrijk niks in nederland

komend jaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...