Ga naar inhoud
GENEGEERD

BOB vs Stockpilen


Bugger

Aanbevolen berichten

Wat ik mij afvraag is wat jullie de prioriteit geven:

 

Het maken van een BOB zodat je tijdens een SHTF naar een BOL kan komen. Of.

Een voedselvoorraad aanleggen dat je enkele weken op je kamer kunt bivakeren.

 

Ik zelf heb mijn BOB grotendeels af, moet hem eigenlijk een keertje testen :)

Krijg binnekort nog wat gear binnen.

Maar ben ook langzamerhand een voorraadje aan het aanleggen, ik vind beide nuttig maar ben zelf begonnen met de BOB.

Wellicht ook omdat ik een ideale BOL heb gevonden waar ik zeker een winter kan doorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik 50/50. Heb het voedsel stockpillen nu meer aan m'n ouders overgedragen als het ware zodat ik me kan richten op mn INCH-bag. Ik ga voor een Bug-in maar de INCH maakt me dan flexibel met het feit dat ik m'n spullen kan pakken en eventueel naar een BOL of vrienden/kennissen kan mocht de situatie dat vereisen.

 

Mijn advies zou zijn om je EERST te richten op een BOB-INCH-bag want ook tijdens een Bug-in kan die thermoslaapzak, katadyn, EHBO-kit, multifuelbrander etc..van pas komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 6 maanden later...
  • 4 maanden later...

ik ga de totale 100% voor de INCH.

en nooit voor stockpillen.

aan de ene kant begrijp ik het heel goed waar voor mensen soms voor een bug in gaan omdat dat een veilig GEVOEL geeft.

maar geloof me het is niet veilig voor mensen.

want je kan wel zo zijn dat je een giga slot op je deur heb zitten. maar met 1 steen door de ruit kunnen mensen weer gewoon naar binnen. dus dat helpt ook niet zoveel.

maar ja ik snap dat mensen voor een bug in gaan.

 

maar bij een bug out heb je al het eten in je tas.

je kan altijd nog jezelf verplaatsen als er veder op nog overvallers zijn. (bij een bug in niet)

bij een bug out kan je ook altijd aan een water voorzieningen komen.

er is ook genoeg brandstof.

enz..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Ik denk dat het eerste wat je zou moeten doen is inderdaad een BOB maken. Als die eenmaal af is is het wel zeer noodzakelijk om in je BOL/BIL voedsel te gaan stockpilen. Je BOB houdt het geen weken vol, vertrouw me. En zonder voedsel heb je nog steeds niets aan die brander of andere dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...