Ga naar inhoud
GENEGEERD

Op- en doorverkopen van conserven waarvan de THT is verstreken


dR3

Aanbevolen berichten

Hallo mede-budgetpreppers,

 

Ik werk in een groothandel en met regelmaat zie ik wat er aan (deels vers) fruit en conservenblikken wordt weggegooid. Ik kreeg recent het idee om hier munt uit te slaan: opkopen van deze conserven (en later het fruit om het in te maken wanneer ik dit kan) om het dan aan andere preppers te kunnen verkopen voor weinig geld.

 

Nu vroeg ik mij eerst af of hier interesse naar zou zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Crisis: Reeds ingeblikte conserven bedoel je?

 

Afhankelijk van de inhoud altijd nuttig, maar je zit wel met 1 probleem en dat is distributie. 't Kost weinig en weegt veel, dus via de post is dit niet te doen. Distribueren tijdens meetings en SC's is dan eigenlijk de enige optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft enorm zonde dat conserveblikken in de vuilnisbak verdwijnen omdat ze het niet meer verkocht mogen worden maar de inhoud nog steeds wel goed is. Hier dus zeker interesse in een zooitje conserve blikken die ik naast zelf geweckte producten kan gebruiken. Maar zoals Raycoupe al aangaf is het erg lastig om de blikken bij iedereen aan te laten komen (had ik de vorige keer ook met 10 liter wasverzachter om die op te sturen koste dat een vermogen, dus heb dat gelukkig tijdens een meeting aan de persoon zelf kunnen meegeven)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Beetje late reactie maareh: of verzenden via de post aantrekkelijk is ligt natuurlijk aan wat/hoeveel je verstuurt. 1 blik met 600 gram erwten schiet niet op (6,75 verzendkosten <10kg), met 50 blikken zit je op 30kg (iets van 13 euro). Zo'n blik kost een euro oid in de supermarkt, dan blijft nog een kleine ruimte over voor de moeite van Crisis als hij die blikken voor 50 cent per stuk incl verzendkosten verkoopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...