Ga naar inhoud
GENEGEERD

opstanden


bb010

Aanbevolen berichten

Gast survivalman010

in heel de wereld komen er opstanden zoals: Egypte,Syrië enz.

waarom zou dat niet over een paar jaar hier gebeuren wat moeten we dan doen waar wil je heen. hoe wil je eigen(of familie) gaan verdedigen.

zet je plan hier neer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast survivalman010

mijn plan is om weg te gaan wie mee gaat is goed hoe meer hoe beter. vooral preppers zoals jullie.

maar even verder over mijn plan ik ga dan naar schotland en in het wild leven. Net als mensen van vroeger.

waarom zou het nu ons niet meer lukken als mensen het vroeger wel lukte. maar ik ga al over een paar jaar als ik genoeg kan met survivallen.

als je mee gaat vindt ik het goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @jimi, op zich een plan waarmee ik ook rondloop en ik ken meer mensen die dit ook wel willen. ;)

 

MAAR... zoals je het nu voorstelt is het veel te weinig reëel, veel te algemeen, zoiets van "I have a dream... ".

Vroeger, hoe lang geleden je met vroeger bedoelt weet ik niet, maar vroeger gingen mensen dood aan een sneetje in hun vinger.

Vroeger waren er veel minder wetten en regels dan nu, en denk niet dat je in Schotland kunt doen en laten waar je zin in hebt.

Vroeger was er geen nucluaire en/of chemische dreiging, bekijk de kaart eens waarop alle kerncentrales in Europa staan.

Vroeger gebruikten we geen apparaten die stroom nodig hebben, we hadden een boodschapper en een postduif.

Vroeger was het leven beter en makkelijker, als je dat denkt moet je betere geschiedenisboeken lezen.

 

Ik zou graag een keertje met je hierover praten, want we wonen beiden in Rotjeknor. Ik kan dan iemand meenemen die 2 jaar in Ierland heeft gewoond en goed op de hoogte is van de regio Engeland, Ierland, Schotland.

Ik vind het sowieso leuk en goed om zoveel mogelijk mensen die hier op Preppers.nl actief zijn te ontmoeten, en wie weet is er een goede klik zodat we daadwerkelijk samen kunnen gaan nadenken over het Off-grid-gaan.

Laat me maar weten wat je hiervan vindt... mag ook via een privé-bericht.

 

Gr. en suc6, Martin. :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast survivalman010

@CrossbowClan in schotland mag je gewoon in het wild leven dat is het enige land in heel europa waar het mag.

met vroeger bedoel ik de tijd van de jagers en verzamelaars die waren veel sterker en konden veel meer hebben.

en ik zeg ook niet dat het veel makkelijker is dan nu het is veel zwaarder maar ik kan op het land werken (ik zit op het edudelta college in barendrecht)

dat is een groene school daar leer je dat.

ik zou hetook leuk vinden om af te spreken maar ik ben pas 13 jaar en ik weet niet hoe oud jij bent

Link naar reactie
Delen op andere sites

@survivalman010, ik ben 50 jaartjes (jong ;)), maar heb een zoon van 12 jr. (Alex) en een dochter van 10 jr. (Lisa). Samen leren we alle vaardigheden die we nodig hebben om in de natuur te kunnen (over)leven.

Jij bent van harte welkom om eens met ons mee te gaan op een vrije zaterdag ofzo. :cool:

 

Ik ben gescheiden en mijn kinderen wonen, net als jij, bij hun moeder (surinaams/hindoestaans). We wonen in R´dam-zuid.

Regelmatig zijn ze een weekend bij mij, dus dan kunnen we bijv. eens naar het Zuiderpark of Kralingse Bos gaan om te kijken op welke manieren we een vuurtje aan de gang krijgen. :eek:. Dat mag op beide locaties. In het Kralingse Bos kunnen we een shelter bouwen met het hout dat daar ligt... of een vlot maken.

 

Het is in elk geval belangrijk dat je gaat oefenen in de natuur, gewoon beginnen met de noodzakelijke vaardigheden.

Daarvoor heb je natuurlijk wel een uitrusting nodig, maar dat hoeft niet veel te zijn en zeker niet veel te kosten.

Als je dingen nog niet hebt dan mag je die van ons wel gebruiken om te oefenen. Wij hebben van alles drie, omdat ik wil dat de kids dezelfde uitrusting bij zich hebben als ik. Dus ik koop alles in drievoud.

 

Ik begrijp dat je voorzichtig bent om af te spreken met een onbekende `oude` man, en zo hoort het ook.

Je mag natuurlijk ook je moeder, je broer of iemand anders meenemen als je dat veiliger vindt.

We kunnen je ook afhalen bij jou thuis zodat je moeder kan zien met wie je meegaat, als ze zelf niet mee wil/kan.

 

Denk er maar eens over na en laat me maar weten wat je er van vindt :rolleyes:

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast survivalman010

ik zou het heel leuk vinden om met jullie meet te willen en gaan maar op het ogenblik is mijn moeder niet thuis dus ik zal het even vragen aan haar of het mag en ik woon ook in r,dam zuid in pendrecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@survivalman,

 

Het heeft geen haast, want Alex en Lisa zijn nu op vakantie met hun moeder.

Het is mss handig dat je je moeder ook de foto laat zien waar ik met de kids op sta, zodat ze kan zien over wie je praat :rolleyes:

 

Het is sowieso beter dat je je moeder en je broer er zoveel mogelijk bij probeert te betrekken, want als zij het allemaal onzin vinden krijg je, vroeg of laat, thuis problemen.

Daarom is het ook het beste dat ze gewoon een keertje meegaan. Ze kunnen gewoon op een bankje gaan zitten en kijken waar wij zoal mee bezig zijn... en mss vinden ze het wel zo leuk dat ze mee gaan doen en denken. :cool:

 

Ik weet nog niet wanneer de kids weer een weekend bij mij zijn, maar dat laat ik je wel tijdig weten.

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jimi even het volgende... ik krijg steeds meer info, van mensen die het weten kunnen, dat jouw idee van wonen/jagen/vissen in de Schotse "wildernis" misschien niet zo vanzelfsprekend is als jij denkt. :(

 

Ik weet niet waar jij je informatie vandaan hebt, maar weet je wel zeker dat jouw info correct is. :confused:

Als ik jou was zou ik dat nog maar eens checken, zodat je straks niet voor niks allerlei voorbereidingen hebt getroffen.

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast survivalman010

oke ik wou gaan boogschieten.

en ik weet eigenlijk ook niet zeker of je daar mag jagen maar vissen weet ik haast zeker(ik kan er ook naast zitten)

en ik wou gaan boogschieten in ijselmonde.

het kost voor 4 proef lessen 40.

maar ik heb ook al een BOL in belgie maar ik moet daar eerst even gaan kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogal duur dat boogschieten... dan leer ik het liever privé van iemand met ervaring (en een boog voor me ;))

 

Wat betreft Schotland... alleen op de eilanden voor de kust mag je vrij jagen en vissen. Je kunt er in je ééntje gaan wonen (op één van die eilanden), zolang je niet opvalt.

Wil je er met een groep gaan wonen dan val je zeker heel snel op en dan zal de lokale overheid dat niet accepteren. Helaas :(

Op het vasteland mag je NIET jagen en vissen zonder vergunningen... en die zijn HEEL DUUR. Wordt je gepakt zonder vergunning dan krijg je nog net niet de doodstraf, maar je hebt wel een heel groot probleem. :eek:

Deze info heb ik van iemand die daar 2 jaar gewoond heeft, en veel heeft gejaagd en gevist.

 

Een BOL in België klinkt een stuk beter. Kun je als het moet naartoe lopen.

Al enig idee wanneer je daar wilt gaan kijken... als het kan wil ik dan wel mee. :confused:

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast survivalman010

weet ik nog niet in ieder geval voor volgend jaar in durbuy op een camping daar mag je het hele jaar camperen.

maar daar mag je toch ook niet jagen en vissen in belgie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • 4 maanden later...

@survivorman,

 

Probeer een concreet en realistisch plan te verzinnen, doe research en ga trainen.

 

Ik zie je nu bv aangeven dat je in schotland ''in het wild'' wilt gaan leven.

 

Ik vraag me af hoe je naar Schotland gaat als het misgaat, is niet naast de deur namelijk, hoe houd je jezelf in leven tot je aankomt in schotland.

 

Zoek lokale wetgeving uit en ga je activiteiten trainen.

 

Als je gaat trainen begin dan met basisdingen, het is bijvoorbeeld veel belangrijker vuur te kunnen maken dan boog te kunnen schieten als het op overleven aankomt,

 

Hoe wil jij een boog en pijlen gaan maken en onderhouden/repareren.

 

Vat dit niet als een aanval op, maar zie dit als een verdieping .

 

Ik krijg het idee dat jij een aantal rambo-achtige films gezien hebt en denkt dat dat ons te wachten staat, dat is niet het geval,want rambo is een grote hollywood hit en verder niks.

 

Jagen is een erg slecht plan als je alleen bent of in een kleinere groep, want jagen kost enorm veel energie, je loopt gevaar en tijdens het jagen kan je niks anders doen.

 

Als je bv een aantal strikjes zet kan je terwijl je wacht andere belangrijke dingen doen en je strikjes doen hun werk, je hoeft alleen een paar keer per dag je vallen langs te gaan.

 

Ik denk persoonlijk ook dat jouw idee doorslaat, want na het lezen van je post zie ik echt iemand rambo na proberen te doen in een bos ( ik kan het mis hebben en hoop dit zeker ook)

 

Mijn advies is daarom om je voor te bereiden op reeele dreigingen, basisvaardigheden te trainen en je te verdiepen dmv theorie en videobeelden, verder probeer zo min mogelijk gear nodig te hebben, niets waar jij van afhankelijk ben mag in zon situatie kapot gaan zonder dat jij het ter plekke kan repareren/vervangen.

 

Er is zat informatie te vinden over hoe je vuur moet maken, vallen moet zetten,vislijnen/fuiken maken en uitzetten etc.

 

Vaardigheden zijn belangrijker dan materialen en vertrouwen in je vaardigheden zorgt dat je je doel bereikt.

 

ik hoop dat jij of anderen wat hebben aan mijn visie

 

Groetjes BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Crossbowclan,

 

De gear die jij voor jou en je kids in drievoud koop, bedoel je daar de volledige gear mee, of alleen het strikt noodzakelijke?

 

Als je dat namelijk met al je gear doet zou ik namelijk adviseren om een minimale basisgear voor iedereen hetzelfde te doen, maar dan toch wat verschillende dingen mee gaan nemen.

 

voorbeeld:

 

Iederen fatsoenlijk prepper heeft in zn bob oid een zaag of bijl zitten mi.

 

Ik kies zelf in een shtf situatie waarin ik verwacht in de natuur terecht te komen, of door de natuur za moeten wss voor de combinatie van een groot dik mes bv ontario rbs9 of een kukri machete en een klapzaag.

 

Maar als je met 3 man bent kan je bijvoorbeeld je kinderen een lichte klapzaag mee laten nemen en zelf een bijltje bij je dragen.

 

Of bv een klapzaag, tomahawk/ bijl en en kukri machete ( ligt er net aan hoeveel kg je je zoon kan laten dragen.

 

Hierdoor wordt jullie gezamenlijke uitrusting gevarieerder waardoor jullie een grotere keus hebben en dus vaker het juiste stuk gereedschap voor die taak bij jullie hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...