Ga naar inhoud
GENEGEERD

plan van aanpak.


Omron

Aanbevolen berichten

Toch wil ik nog wat toevoegen, als alles in een rustig vaarwater is gekomen.

 

Dat we allemaal in een crisis leven is bekend, maar zijn er

hier op nou geen mensen die net als ik denken, kunnen we geen alternatieven manier van leven gaan ontwikkelen.

Zat laatst te kijken naar een reisverslag van een verslaggever in Azië, daar kwam hij in contact met mensen die op de markt insecten verkochten, het idee deze te eten makten hem bij voorbaat al ziek.

Toch heeft deze dapperen man door gezet en geloof het of niet hij vond het nog lekker ook op de manier zoals het was berijd, en geloof me dat was primitief.

Nou wil ik niet zeggen dat we allemaal aan de insecten moeten maar is er geen manier om gewoon van de natuur te gaan leven, niet in een keer maar stapvoor stap.

Ik vraag me werkelijk af of het nodig is om enorme voorraden in te slaan als je het prepper gebeuren als leidraad neemt.

Want wat nou als je voor duizenden aan voorraden heb aangelegd in je huis of kelder en je word door een grote overmacht overweldigd, en gedwongen te vertelen waar de rest verborgen licht.

Is het plan om te weten hoe te overleven in de natuur dan geen beter plan.

Duiven eenden en konijnen smaken prima weet het uit ervaring en volop voorradig.

Kunnen we ons niet beter gaan concentreren op de alternatieven die in ons kleine landje voorradig zijn, dit is geen Amerika met haast onbegrensde mogelijk heden, hier mag niks en kan niks.

Hoewel ik me afvraag wat er van ons stelsel overblijft als het systeem in een stort.

Daarom preppers Amsterdam en anders denkende word het niet eens tijd dat er een serieus plan bedacht word en omdat preppers Amsterdam een kleine groep is kunnen we dit niet eens onderling bespreken.

Hans1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 1 maand later...

Het gaat niet goed met het plan. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ivm een verhuizing al maanden niet meer op het forum ben geweest. En verder dat ik ook nog geen enkele bijdrage heb geleverd aan Amsterdam preppers.

Ik weet niet goed wat het plan moet gaan worden. Wat is de bedoeling een plan bedenken hoe in een stad als Amsterdam te overleven?

 

nou had ik eff tijd, nee onzin, ik denk al geruime tijd na over de vraag wat te doen op het moment dat de poep de ventilator raakt.

Ik denk dat als de pleuris goed uitbreekt de stad niet veilig is. Jalemari gaf al eerder aan dat al het tuig zich zal organiseren in bendes. Deze zullen in eerste instantie de stad leeg roven en plunderen. Vervolgens zullen ook zij de stad verlaten en elders op zoek gaan naar wat ze ook maar kunnen gebruiken.

De stad zo snel mogelijk verlaten, al voordat de bendes zich organiseren is volgens mij de beste optie.

Maar waarheen? Hoe? Wanneer? Wat neem je mee? Wat neem je niet mee?

Allemaal vragen waarop men op dit forum een antwoord probeert te geven en/of te krijgen.

Nederland is niet een land dat bij uitstek geschikt is om te overleven. We moeten nu al met z’n allen enorm veel inspanningen leveren om er voor te zorgen dat het spreekwoordelijke kaartenhuis niet in elkaar stort. We leven in een enorme delta. Een groot aantal enorme badkuipen. Waarvan de wanden (dijken) het zonder onderhoud na pakweg een jaar (hopelijk wat langer, maar waarschijnlijk eerder) zullen begeven. We hebben een ongelooflijk complexe waterhuishouding die constante inspanning vereist. Dit alleen al zou een rede moeten zijn om zo snel mogelijk op hoger gelegen terrein te komen. Maar waar?

Er even van uitgaande dat de situatie op dat moment overal in west europa gelijk zal zijn, zullen er dus op een gegeven moment grote groepen mensen vanuit de lager gelegen gebieden (de laaglanden) omhoog trekken. Die al eerder genoemde bendes zullen daarvan de achterhoede zijn. Roofdieren trekken altijd met de kuddes mee. Het is dus ook zaak om de kudde voor te blijven. In een erg vroeg stadium zal er dus een enorme afstand moeten worden afgelegd. Maar waar heen dan? Waar zou je veilig zijn voor een hongerige kudde en of de roofdieren. Ik denk dat op een gegeven moment, sneller dan gedacht, de kudde zelf zich zal ontwikkelen een grote groep roofdieren. Die als een zwerm sprinkhanen alles op hun weg zullen opeten dan wel vernietigen. Het is dus zaak die migratiestroom te kunnen voorspellen en hem of voor blijven (misschien erg moeilijk ivm het ontbreken van vervoer of brandstof enz.) of ontwijken. Mogelijk door de ander kant op te gaan. En dan niet per se richting het water, maar eerder naar een plek waaraan niemand denkt of een plek waar niemand wil zijn. Naar die plek ben ik op zoek.

Weet iemand waar dat is? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Omron, elke keer begin ik er weer aan maar dan wordt ik weer gestort en het is geen makkelijk of kort verhaal.

Ik denk dat het altijd het de vraag zal zijn waar moet je nou zijn. Ik zelf ga niet in een grote groep mensen zitten of in de stad blijven als er een shtfs zou zijn.

Er is geen direct makkelijk antwoord op jouw vragen want er zijn zoveel scenario's van mogelijkheden. Ook speelt je eigen ervaring en preps een rol. Ik denk wat je het beste kunt doen is zoveel mogelijk scenario's bedenken en uitwerken.

 

Denk aan blijven, voor de meute uit of tegen de stroom in. Bedenk 3 manieren om elke keuze tot een succes te maken. En waar ga je heen en waar blijf je. Hoe kom je aan eten enz. Persoonlijk denk ik dat je er weinig aan hebt om met de grote meute mee te bewegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...