Ga naar inhoud
GENEGEERD

Jaar ervaring


Aanbevolen berichten

Om je heel eerlijk te vertellen ben ik pas op het idee gekomen om boog te gaan schieten toen ik van preppen hoorden.

Niet zo zeer om de boog direct als wapen te gebruiken, want inmiddels weet ik dat je echt heeel veel moet oefenen wil je iets bewegends raken, maar om de kracht en de eenvoud te ervaren.

 

Inmiddels schiet ik nu een klein jaartje en weet ik ze, wanneer alles naar me zin staat afgesteld, goed te groeperen.

Ik heb een paar lessen in Hilversum genomen en in verband met de beperkte mogelijkheden om te schieten bij verenigingen in de buurt, eigenlijk geen lid van een vereniging geworden tot nu toe.

 

Hoeveel jaar schiet jij al en doe je dit ook op een vereniging?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb vroeger zelf veel bogen gemaakt als kind. Met gekregen aluminium pijl, heb ik daarmee door een strobaal en garagedeur geschoten op een meter op zes. Pijl stond tegen de nummerplaat van de auto stil.

 

Met de boog die ik nu heb, een wedstrijd recurve van slechts 25 pond, heb ik nauwelijks geschoten.

Wel ben ik erachter gekomen dat de boogschiet vereniging hier introductie lessen geeft. 13 lessen voor een schijntje. Lijkt me een leuk begin voor van de winter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Gaan we binnenkort wat aan doen, Wonderland!

 

Van Zippo geleerd op een meeting hoe ik m'n pees op de boog kan krijgen zonder hulpmiddelen, de indianenmethode. ;)

Van Keyser Suze geleerd dat je de pijl niet stil moet houden en dan loslaten, maar als het ware door moet trekken in een vloeiende beweging (laat het wel zien, in tekst wordt het wat wazig) en, niet onbelangrijk, hoe ik m'n vizier kan afstellen.

Van Geert 12 lichte carbon pijlen gekocht, want die bezemstelen van de dump vind ik niet zo lekker schieten. :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik ben begonnen met boogschieten op me 12e bij een vereniging sint sebastiean heb ik tot m 18de gescoten stad en land afgereisd voor wedstrijden.trofee kast goed gevuld heb eigenlijk na de kennismakingslesen gelijk me vizier er af gehaald oftewel barebow na 3jr geswitch naar een longbow is me zo bevallen dat ik bij long en shortbows ben gebleven ben nu 24 en schiet iedere dag minstens een halfuur en als de tijd het toelaat langer.

Ben opme 18e gestopt bij een vereniging omdat ik ben verhuisd naar het platteland en e eigen baan hd gebouwd in het weiand inmiddels woon ik in polen op me Bol en heb 5 doelen neergezet

 

Zins ik ben begonnen nooit meer me boog neergelegd

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...