Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe maak ik een werpstok?


CrossbowClan

Aanbevolen berichten

Hoi, al meerdere keren heb ik gelezen over het gebruik van een werpstok voor jagen en zelfverdediging.

Ik weet echter niet of zo'n stok van een bepaalde houtsoort moet zijn, hoe lang en zwaar ie moet zijn, en hoe je hem het beste gooit/gebruikt.

 

Is er iemand die hier ervaring mee heeft :confused:

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@CrossbowClan ik heb ze zelf nooit gemaakt , afgezien van een boomerang dan ;-) ook dit is een '' werp stok'' maar de meeste zijn allemaal van een zwaar hout gemaakt , hebben vaak (niet altijd !!) een wat gebogen vorm maar wel een wat vliegtuigvleugel profiel want je wilt een projectiel dat in de lucht blijft en snel is (dus de minste luchtweerstand heeft ) als je op het internet kijkt op throwing stick of throwing club zul je genoeg informatie vinden erover . ze zijn bedoelt om te jagen op klein wild konijn of houtduif ed van een niet al te grote afstand ..

Wat zelfverdediging betreft , je stok of wat dan ook naar iemand gooien is eigenlijk het laatste wat je wilt doen ;-)

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...