Ga naar inhoud
GENEGEERD

Whatss app


Gast Wonderland

Aanbevolen berichten

Beste Shelter Camping gangers,

 

Op mijn werk kreeg ik een heel leuk, simpel idee.

 

Een groeps app voor alle vaste Shelter Camping mensen.

 

Benodigdheden:

Een telefoon waar Whatsapp op kan.

Whatsapp zelf.

 

We vormen samen een groeps whatssapp

Als 1 iemand een bericht stuurt in geval van nood bijvoorbeeld kan iedereen het zien. misschien wel helpen.

 

Het is wel de bedoeling om informatie te verstrekken via deze weg en niet voor een gezellig praatje ;)

 

Tja er blijft een nadeel aanzitten, geen internet geen bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dank je wel CrossbowClan,

 

De app kan natuurlijk gebruikt worden om nieuwsberichten door te geven. Ook kunnen de eerste mensen die op locatie komen doorgeven of er bepaalde routes zijn geblokkeerd. Of er andere routes zijn. Of de locatie beschikbaar is. enz enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Whatsapp groep gaat prima!

En nu maar nummers verzamelen van iedereen, met toestemming om het in de groep te gooien. :p

Dan heb je sowieso gelijk een uitgebreider netwerk.

Ik heb er nog even een hard hoofd in, dat je veel mensen mee krijgt, maar nee heb je en ja kan je krijgen.

 

Dat test-groepje kan gedelete worden wat mij betreft, want je kan op die groep wel een aparte ringtone zetten. Handig.

 

En 1x in de maand een test-signaal/boodschap ("Maandelijkse Test"), gelijk met de sirene, op de eerste maandag van de maand, om 12.00 uur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Extra aanvulling:

 

Indien zich een SHTF situatie in jou omgeving is, mag je natuurlijk ook een groepsapp versturen. geef de volgende informatie door:

Wanneer? Datum en tijd)

Wat voor situatie? (kernramp, overstroming, gasgevaar enz.)

Waar? (Provincie, stad)

Extra info?

Evacuatie? Schuilen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Ringtone vond ik bij de instellingen van mijn telefoon.

Daar kan je een andere ringtone instellen voor Groepen.

 

(Android)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe allen Jij, Alice, Vempain en ik.

 

Ik zal een aantal Shelter Camping leden een PM sturen.

Raycoupe heeft geloof ik (nog) geen Whatssapp.

Ik ben zelf evengoed ook wel toe aan een andere telefoon, maar deze werkt nog wel even.

 

Ik houd nu een lijst bij met naam en telefoonnummer. Zodra er een heuse groep is zal ik ieder deelnemer de lijst doorsturen, want sommige zien alleen telefoonnummers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, Wonderland. Geen smartphone hier. Gezien de prepverlanglijst, zal hij er ook niet snel komen.

 

Maar ga je iedereen die meedoet een lijst sturen met alle telefoonnummers van de deelnemers?!

 

Ik persoonlijk zou daar geen bezwaar tegen hebben, maar ik zou het wel duidelijk maken aan alle deelnemers, wellicht dat sommigen wel bezwaar hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

thanks @raycoupe en Mr.Gold.

 

Tja de telefoonnummers in beeld brengen is een beetje spannend. Nu zien de mensen die toegevoegd zijn alleen maar telefoonnummers in de groep. Ik heb mensen toegevoegd dus zie de naam bij de melding.

Mocht iemand niet willen dat het telefoonnummer bij de naam word gevoegd, gaat het gewoon niet door.

 

Ook ben ik bezig om te kijken naar een alternatief. Misschien een sms dienst?

Ach ik roep ook maar wat. Ik ben blij dat we elkaar kunnen laten weten als er iets is.

 

Ik heb ook een aantal vragen gekregen of er andere manieren zijn om dit soort informatie te kunnen ontvangen. Nu momenteel even niet maar ik wil binnen een maand een alternatief hebben zodat iedereen een bericht kan krijgen met nuttige informatie.

 

Groetjes Wonderland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook (nog) geen smartphone, hoewel Alex er wel één heeft. Effe vragen of ik zijn nr. mag aanmelden voor de whats-app.

Kom er nog op terug.

Tot die tijd geef ik graag mijn tel.nr.... bij mijn telefoon krijg ik de naam te zien waaronder ik dat nr. heb ingevoerd, da's toch altijd zo :confused: In die zin begrijp ik niet dat mensen hun naam niet bij het nr. willen hebben.

 

Ik zal dit weekend, na overleg met de kids, de nummers sturen als een privé-bericht.

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vempain. dat klopt idd. omdat ik de nummers in whatssapp toevoeg weet ik bij wie welk nummer hoort. Een ander ziet alleen een telefoonnummer als ik die hebt toegevoegd. Vandaar het idee van de lijst met namen.

 

Nogmaals: ben ik bezig met een alternatief. sms dienst of iets in die geest, zodat iedereen een bericht kan ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...