Ga naar inhoud
GENEGEERD

Droom handleiding om oude Singers op te knappen.


Gast Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Doe er je voordeel mee en print ze uit. Dit zou wel eens hele belangrijke informatie kunnen zijn voor jullie Singer Gekkies. Een droom handleiding om oude singers mee op te knappen:

 

http://www.tfsr.org/publications/technical_information/sewing_machine_manual

 

http://autonopedia.org/crafts-and-technology/fabric-and-dyes/basic-sewing-machine-repair/

 

 

Deze informatie is tot me gekomen door een bijzonder mens.

 

 

Momenteel heb ik 2.5 Singer tot mijn beschikking, hoe gaat het met jullie Singers en zoeken jullie nog steeds of zijn er andere Singer plannen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hele mooie uitleg over de singer.

Een paar weken terug de aandrijfriem van onze trap-singer vervangen.

Eerst geprobeerd met nylontouw (10 meter x 6mm geel touw van de action) dat werkt heel goed.

Aangezien er nu nog riemen volop verkrijgbaar zijn hebben we deze toch maar vervangen voor een orginele.

Daarbij hebben we gebruikt gemaakt van onderstaande link:

http://singers-and-featherweights.blogspot.nl/2012/11/singer-trapnaaimachine-techniek-van-het.html

 

 

We hebben nog een stuk aandrijfriem over van 62.5 cm als iemand deze kan gebruiken voor een bijvoorbeeld een handmachine laat het dan even weten, dan stuur ik deze op, want weggooien vind ik ook weer zonde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf het een klein wonder vinden, dat een apparaat uit 1924(de mijne) nog steeds zo foutloos en goed werkt. Zorg trouwens dat je genoeg Schmertz naalden hebt. Ook om leer/spijkerstof te kunnen naaien. Kosten weinig en zijn het enige onderdeel wat een naaimachine laat werken. Zonder naald geen naaimachine....... :D (zelfde geld voor garen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ja, knap dat dit is gelukt!

 

Ik heb ook nog een vraag over leren aandrijfriemen, want ik heb er een paar extra gekocht. Eventueel als ruilmiddel. Maar leer droogt uit, dus hoe bewaar ik die? Blijft het goed in de plastic verpakking of zouden ze ingesmeerd moeten worden met de leervoeding die ik voor mijn bankstel gebruik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts

Oei, dat is een lastige. Mijn ervaring is, dat leer juist slecht kan worden van leerolie, maar misschien heb ik de verkeerde gebruikt.

 

Wat goed van je Emmy om wat van die drijfriemen achter de hand te houden als ruilmiddel. Heb ik ook gedaan. Bij verschillende adressen gekocht, want je weet van te voren nooit welke soort goed blijft en welke niet. Ik heb ze in plastic zakjes gestopt met een klein gaatje er in. Een compromis. Te veel aan lucht blootstellen lijkt me niet goed en helemaal luchtdicht ook niet. Ik heb dit op mijn gevoel gedaan, in afwachting van het advies van iemand die meer deskundig is dan ik...

 

Ondertussen kan ik melden, dat het aanbod van Singers op Marktplaats nog steeds overstelpend is, maar dat er steeds minder echt mooie machines tussen zitten. Wat dat betreft zitten we op rozen Emmy! Wij hebben nog echt mooie. Je komt daar nu bijna niet meer aan. Toch wemelt het nog van de trapnaaimachines. Lelijk of niet, de meesten zijn onverwoestbaar. En bij 99% is de aandrijfriem kapot. Ook zitten er zelden naalden bij een machine. Een slimme prepper met weinig ruimte, die alleen garen, naaimachinenaalden en aandrijfriemen inslaat, gaat gouden tijden tegemoet bij een langdurige shtf!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik zal je zeggen dat ik er echt heel blij mee ben, het geld dat ze hebben gekost is er allang uit door al het verstelwerk dat er op is gedaan intussen en het bezit alleen al geeft een comfortabel gevoel.

 

Ik zat nog na te denken over die snaar, niet helemaal luchtdicht, dat kan wel kloppen. Want ik heb twee trapsingers en die waren alle twee van dames, die er zelf niet mee werkten. Ze hadden de machine van hun moeder geërfd. De ene stond op zolder en was oneerbiedig als werkbank gebruik, waardoor de kast wel zichtbaar had geleden, maar de machine zelf was nog perfect. En de andere dame had de kast in het woonkamer voor de sier neergezet. Het is onwaarschijnlijk dat ze de snaren hebben vervangen en die waren allebei perfect. Dus vraag ik me af, of de snaren ergens mee bewerkt zijn, waardoor ze alleen slijten van gebruik, maar niet zozeer door het staan alleen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts

Emmy ik hoop nog op een reactie van Vempain. Misschien heeft ze niet door, dat er weer leven is bij de Singer gekkies :) Haar oplossing met een touw is interessant. Touw blijft lang goed en is altijd wel ergens voor handen. Je kunt nylon touw wel aan elkaar smelten, maar dat is wel een gedoe denk ik. Het touw aan elkaar vast knopen lukt niet, want dan loopt de zaak vast. Ik ben benieuwd wat voor ervaring ze heeft opgedaan. Niks is waardevoller dan kennis. Die heb je altijd bij je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien het touw van de action van nylon is kun je ze samensmelten met een aansteker, (eerst wel alle rek uit het touw trekken) dan de verbrande uitstulping er voorzichtig afsnijden zodat deze weer dezelfde dikte heeft als de rest van het touw. Het is wel wat bewerkelijker als een leren riem maar het werkt en dat is nog het belangrijkste. Bij een plaatselijke budgetwinkel kosten 10 naalden (verschillende maten) voor de naaimachine 80 cent dus als iemand nog een grote hoeveelheid naalden nodig heeft voor weinig kan ik ze eventueel halen en opsturen. (Zelf heb ik er ook al een groot aantal van liggen) klosjes zijn daar ook verkrijgbaar 15 stuks voor 1,50.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ha, ha, dat bijzonder mens (opmerking van mr. Gold boven) wil mijn ego graag nog even claimen. Hoe dan ook, dit zijn super handleidingen, waarvan ik eis :) dat jullie ze allemaal uitprinten. Dat is geen verzoek maar een bevel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...