Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vraag en Aanbod


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Aangeboden:

 

Gratis

 

Tabaksplantje soort Shirazu, redelijk exotisch, zaadvast, dus bij oogsten van zaden heb je

kostbare tabakszaad. Afhalen in Dordt, of mogelijk bij overleg ergens anders, plantjes

zijn 15 cm hoog en kunnen direkt uitgeplant worden. Van een enkele plant kan je

zoveel zaad oogsten dat je na wederom planten je eigen SHTF tabak kunt kweken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@sumurai, ik zou graag een tabaksplant van je over nemen.

Daarnaast weet ik nog Een thuis boer die er heel graag 1 zou Willen hebben!

 

Heel toevallig woon ik redelijk in de buurt.

 

Zullen we desgewenst via pm wat regelen?

En kan ik je blij maken met tomaten of pomodori tomaat plantjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

live,

 

Ik heb mijn huis al 6 keer opgeruimd en het is nog een pakhuis, vul het ene gat met het andere. Mbt het preppen,

ben je ook altijd bezig kennelijk, het houdt nooit op. Ik heb daarnaast altijd alles wat ik nodig heb.

 

Ik zie trouwens nu pas dat je een tabaksplant wilde, sorry..

Ik ben momenteel al assesment aan het doen wat ik volgend jaar ga kweken etc..

Dus hier en daar wat ruilhandel mbt plantjes is wel interessant, we zien wel.

 

Ben druk bezig met drogen en fermenteren en experimenteren, om ook mijn groepsposten over tabak kweken te updaten.

Heb al een berg tabakszaad liggen, als ik ze volgend jaar weer opkweek geef maar een seintje dan gooi ik wat

plantjes naar je toe als er weer eens een lokale meeting is.

 

Momenteel even nadruk op het eigen preppen, ben momenteel een EDC jas aan het designen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samurai,

 

Ik had me van de week ernstig in mijn hand gestoken met mijn mes... Per ongeluk dan wel, maar gewoon een stomme actie dankzij mijn moeheid... Ik miste op een haar na de pees van mijn duim. Dik gat waarin ik mijn pees kon zien bewegen. Enkel 1 bloedvat geraakt dus kon niet goed schoon spoelen...

Anyways, omdat ik bang was voor infecties ben ik direct manuka honing 25+ erop gaan smeren en ben helemaal verkocht. Van een gat dat gehecht moest worden nu een klein korstje zonder infecties.

 

Daarom ga ik de manuka zaden over laten komen vanuit nieuw Zeeland.

Ik ga een rits planten op kweken en die uitdelen. Kan ik je daar ook blij mee maken? Staat vast goed tussen je groenten in je tuin en zorgt voor een immense gezonde bijen populatie. Is weer goed voor je bestuiving!

 

Lang verhaal kort... Plantjes hebben? Wordt wel pas het voorjaar vrees ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Live,

 

Geldt voor mij idem, het oogsten is druk aan de gang en alles wat er bij komt. Daarnaast heb ik

2 verhuizingen tegelijk, van mijn vriendin en moeder, jaja..dus dan weet je het wel..maar toch hier en

daar tijd maken voor het preppen.

 

Over die plantjes, afgesproken zonder beloftes!

 

Ik heb wel oren naar zo een plant, ik zal rekening houden met opkweken van de tabak..

 

Als er meer mensen zijn die interesse hebben voor gewone plantjes, tomaten etc..

 

Volgend voorjaar zal ik eens een gooi geven hier voor een lokale meeting met plantjes geef/ruil..

 

Lijkt me leuk en is toch een verdere voortzetting van de groepsvorming an sich!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je hand snijden op die manier is niet al te best life2survive fijn dat het alweer zo snel en mooi dicht groeit. Met messen ben ik altijd heel erg voorzichtig waardoor ik me juist bezeer aan alles wat geen mes is met het hoogtepunt van stommiteit wel mezelf openhalen aan een verbanddoos:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik speel nu al 16 jaar met messen waarvan de laatste 8 jaar professioneel (ja, heb ook mijn koksdiploma...) en dit is de 3e keer dat er Iets gebeurt waarvan de eerste in de laatste 9 jaar.

Botte messen zijn levens gevaarlijk omdat ze weg kunnen schieten (blijkt dus heus echt)

Scherpe zijn alleen gevaarlijk bij mensen die niet weten wat ze doen...

 

Ik had gewoon botte pech...

 

Dankzij de honing wond bijna helemaal over na een weekje! Top spul!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

ik weet niet waar penderecht ligt maar als dit idem is aan papendrecht zit je hier goed,ligt

op fietsafstand van dordje ;-) anders weet ik het niet google maps kent het niet maar

misschien heb je wel een prepper eiland gekocht als bol en je eigen nieuwe land

gesticht. Welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...