Ga naar inhoud
GENEGEERD

Meetings


Aanbevolen berichten

@live2survive en @samurai, jullie hebben het heel mooi verwoord en ik sluit me graag aan bij jullie openhartigheid en conclusies.

 

Het zou me een groot genoegen zijn juliie ook eens te ontmoeten... dus als jullie weer een ontmoeting plannen wil ik er graag bij zijn :D

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Voordat je elkaar ontmoet heb je altijd wel een beetje een beeld over hoe iemand er fysiek uit kan zien.

Tot op heden kwam mijn beeld met de werkelijkheid maar 1 keer overeen.

Het is dus altijd weer een verrassing wie je voor je krijgt en deze pakt ook vaak juist heel positief uit.

Nadat je iemand gezien hebt kun je de berichten op het forum beter volgen en begrijpen aangezien je een beetje weet wie er achter zit.

Zelf schat ik mensen altijd ouder in als dat ze daadwerkelijk zijn.

Zo had ik ook het rare vermoeden dat CrossbowClan een collega van mij kon zijn maar kreeg toch iemand anders te zien.:)

Wat ik erg leuk vind tijdens meetings is ondanks dat we van die "doomdenkers" zijn we toch erg sociaal en positief zijn.

Voor mensen die ik nog niet zo goed ken klap ik altijd een beetje dicht en bekijk ik alles liever van een afstandje.

En vind het dan vaak makkelijker om via het internet te praten.

Dit is alleen de eerste keer en daarna gaat het steeds beter dus als je jezelf hierin ook herkent kom dan ook zeker naar een meeting toe.

In je omgeving kun je niet altijd over het preppen praten omdat ze je voor van alles uit maken, of omdat je het niet aan de omgeving wil vertellen. Daardoor kan een meeting erg fijn zijn om je bezorgdheid te uiten, je ervaring te delen zonder dat je veroordeeld en gek gevonden wordt zo voelt het toch vertrouwd aan.

Ik hoop dat er snel weer zo een spontane en ongedwongen meeting komt met iedereen aangezien we toch allemaal zo dicht in de buurt zitten van elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@crossbowclan, dat vind ik heel tof van je. Laten we er geen maanden mee wachten, maar er snel werk van maken!

 

@Samurai, en dat is 4! Heb je toch binnen korte tijd 50% van de groep zover gekregen dat ze het nut van een ontmoeting inzien!

Btw, niet lachen, maar ik heb een aanvraag voor een volkstuin gedaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@live2survive laat me maar weten waar en wanneer en ik zal mijn uiterste best doen er te zijn... met of zonder kids.

Misschien is zonder kids wel beter, zodat we ff als volwassenen onder elkaar kunnen babbelen :rolleyes:

 

Ik heb een tuin, maar die lijkt meer op een oerwoud dan een tuin en ik zie er vreselijk tegenop die zaaiklaar te maken want onder de welige begroeing licht ook nog allerlei troep van de vorige bewoners verborgen. Daarbij zitten zelfs asbest platen. Dus het klaarmaken van die tuin voor verbouwing is heel veel werk denk ik.

Moet ik toch, stukje bij beetje, maar eens aan beginnen :o Zonde om er niks mee te doen.

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wilde de reakties even afwachten toch blij dat er iemand reageert.

 

@live2survive: Ben blij dat je een tuin wilt beginnen, het is de beste manier om een voorproefje

te krijgen van het zelfvoorzienend leven en mogelijk hoeveel tijd en energie er gaat zitten om

al maar een beetje oogst te krijgen. En ik vind het juist leuk dat je woorden in daden gaat omzetten.

Dank je voor de aanmoediging, je hebt gelijk toch 50 % gehaald.

@Crossbowclan: Ik heb begrepen dat je al wel een aantal mensen in het echt ontmoet hebt. Is het

een idee om met zijn 4en bij elkaar te komen? heb het gevoel dat je Vempain al wel kent, en of Vempain

zin heeft erbij te zijn? Naar ik verneem woo je omgeving of in Rotterdam?? Zou het niet erg vinden

Rotterdam Centraal ligt 1 halte van mij vandaan..

 

Nu hopen dat er meer aansluiten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Samurai natuurlijk ben ik er weer graag bij wanneer er wat wordt afgesproken met elkaar. Met Rotterdam heb ik ook geen problemen (kom dan wel met de trein) JamHard vind het ook iedere keer erg jammer dat hij er niet bij kan zijn aangezien hij zo ver weg zit met werken. Dit zal in de toekomst gaan veranderen zodat we daarna met z'n tweeën kunnen komen. Tot die tijd zullen jullie het even alleen met mij moeten doen:)

@CrossbowClan ik heb je afgelopen shelter weekend veel te weinig gesproken maar gelukkig wel wat meer goede gesprekken gehad met de vriend die met je meekwam en heel eventjes ook nog met Lisa gepraat. Er komen ongetwijfeld meerdere mogelijkheden om elkaar beter te leren kennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens... jada, Bartje en ik zijn doende de agenda's gelijk te zetten voor een korte ontmoeting (een uurtje of 2).

Momenteel denken we aan zondag 4 aug. in het centrum van Rotterdam een bakkie te doen samen.

 

Als je kunt ben je natuurlijk ook welkom @Vempain :cool:

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CrossbowClan Bedankt voor je uitnodiging en erg leuk dat jullie elkaar gaan ontmoeten op zondag en we zijn er dan ook graag bij tijdens deze ontmoeting. Als life2survive en Samurai ook kunnen heb je toch een mooi clubje bij elkaar:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal er zijn, zitten we toch met 7 man als ik zo goed tel..niet gek toch??

 

Heb nog eens wat onderzoek gedaan naar de rest van de groep van 8, zie geen activiteit van 1, dus of die nog aanwezig

is op de site ik weet het niet, dus geen gek resultaat 4 van de 7 aktieven?? met nu uitgebreid een daadwerkelijke tot 7, ben maar

positief doel gehaald..:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zoals al lang duidelijk was, kon ik er niet bij zijn... Het is de laatste tijd simpelweg te hectisch geweest om hiervoor een gat in de agenda te kunnen maken.

Begrijp le miet verkeerd, ik wilde echt heel graag komen, maar lukte niet...

 

Zelfs mijn motto, "tijd heb je niet, tijd maak je" ging deze keer niet op...

 

Zijn er al plannen voor een nieuwe meeting?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Live2Survive,

 

De meeting was geslaagd aan 1 kant, maar teleurstellend aan de andere, bijna niemand van de geachte

meeting organisers was aanwezig, geen afzegging, geen tegenbericht niks noppes. Als dan ook blijkt dat

er de ochtend van de zondag nog ingelogd is tja, wat moet je er van denken? Ga je speciaal naar hun stad toe,

naar de plek waar zij willen...

 

Ik heb bewust besloten het maar te laten voor wat het is, maar afspraak is afspraak en anders zeg je af.

Je zou bij SHTF eens moeten wachten op zo iemand, sta je lang te wachten..

 

Maar het was heel geslaagd, Vempain, jamhard, en appelflapje en ik, dat was het wel.

Maar heel gezellig en geslaagd, flink relaxed zitten babbelen over preppen, en alles wat

er mee te maken heeft..

 

Ik heb na deze meeting een wat andere instelling gekregen, vraag me namelijk af of mensen

wel rijp genoeg zijn voor groepsvorming, dus benader ik het nu van een andere kant.

 

Van de rest van de groep krijgen we ook niks te horen, dus ik denk dat de spoeling dun wordt..

Maar ik ben zeker wel bereid tot een nieuwe meeting, denk wel dat als je echt een grotere

groep mensen wilt ontmoeten, de SC's een betere gelegenheid bieden.

 

Wat natuurlijk ook kan is eens samen afspreken met degenen die elkaar al kennen en mogelijk

degenen die nog niet in deze groep elkaar gezien hebben voor een shelter camping te gaan

en desnoods samen te gaan of elkaar daar te treffen..

 

Al met al, als er nog mensen zijn in deze groep die een meet willen en bv nog niet bij 1 geweest zijn, laat het weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Harde en duidelijke woorden...

Ik voel me, ondanks dat ik het aangegeven heb dat het een meter klus zou worden, toch aangesproken... (Schuld gevoel? Team gevoel?)

 

Het kaf wordt inmiddels van het koren gescheiden, en daar ben ik blij mee.

 

Liever een selecte groep waar op te bouwen valt dan een mand met rotte appels.

 

Ik hoop dat we binnenkort toch weer een meeting kunnen regelen. Ik kijk ernaar uit jullie allen beter te leren kennen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeting was zeker geslaagd met de mensen die er waren, alleen erg vervelend en zonde dat blijkbaar niet iedereen deze afspraken even serieus neemt. Je hoeft je echt niet schuldig te voelen @life2survive aangezien je al had aangegeven dat je niet zeker wist of je kon komen. Wel hoop ik jullie binnenkort snel weer een keer te zien tijdens een meeting in de omgeving Drechtsteden of erbuiten:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen,

 

Mijn post was recht doorzee maar in mijn belevingswereld en met mijn principes een hele normale,

en had eigenlijk besloten om maar eens mijn aandacht te focussen op andere dingen,

hier mijn Budget groep te willen updaten met info en mijn prive leven, en dat gaf me een goed gevoel,

momenteel ipv rugzakje met beperkte inhoud een EDC jacket aan het maken, waar de jas die je draagt zowel

EDC is als een BOBje..

 

Daarnaast is het altijd druk, dus zat een beetje te wikken en wegen na de laatste meeting, dat ik de tijd

wel vrijmaak maar anderen kennelijk erg makkelijk zijn in hun gedrag. Dat geeft te denken waar ik soms

mee bezig ben.

 

Ik kan nu wel eindelijk duidelijk maken wat het verschil is tussen heksenboot en mij qua groepsvorming.

Groepsvorming gaat bij mij om groepsgevoel waarbij je de groep aanvult met al je talenten die je hebt,

en iedereen een aanvulling heeft en iedereen gewaardeerd wordt. met andere woorden, het individu

maakt een symbiotisch deel uit van de groep waarbij iedereen gelijke waarde heeft. Maar als individu

zal je nooit een aktie ondernemen die de groep in gevaar zal brengen. Brengt een aktie de groep

niet in gevaar mag wat mij betreft alles. Helaas zie ik hier op de site en helaas nu ook in het echt

dat er mensen zijn die onderdeel van een groep willen zijn, maar hun gedrag en akties zijn tegenovergesteld,

al dan niet omdat ze een masker op hebben. Het is wel grappig dat mensen zich zo makkelijk laten kennen

en door de mand vallen, terwijl ze hier iets compleet anders beweren (ja ik lees van bepaalde mensen ALLE

posts en berichten, je kan verbaasd staan hoeveel verschil er zit in een online iemand en een real life iemand).

 

Wat ik hier op de site en ook in het echt zie als je mensen in de ogen kijkt en vergelijkt met wat er uit

de mond komt, dat het subtiele verschil bij Heksenboot is dat mensen gedreven door angst en zorgen

over de huidige situatie onderdeel willen worden van de SC, en hierbij dus een egoistisch motief hebben,

namelijk ik wil onderdeel worden van een groep om MEZELF en de mijnen te beschermen.

 

Daardoor krijg je echter wel ongelijkheid binnen een groep, waarbij leiders zichzelf opwerpen waarbij

het leiderschap niet gebaseerd is op het kunnen als leider maar op de resources of macht die men

door geluk heeft op dat moment.

 

Dat verklaart ook waarom sommigen zich nu erg makkelijk gedragen, en wel bij meetings opduiken

(of schijt hebben aan respect en principes en niet opdagen), maar allengs niet echt serieus zijn.

Het kaf van koren scheiden klopt wel, maar als iemand erg ver gaat in zijn moeite om een vol lid te worden

van een groep met een masker op die verwisseld wordt zodra de situatie zich voordoet, kan dit erg gevaarlijk

worden voor andere leden van de groep. De groep is zo sterk als de zwakste schakel.

 

Ik denk dat het wel leuk is om met het groepje wat elkaar kent geregeld meetings te organiseren, daar gaat het

uiteindelijk om, dat je de mensen filtert waar je wat aan hebt, en dit zal moeten groeien. Al met al weer een

positief gevoel houden over groepsvorming. Het is helaas niet wat mijn ideaal is, maar daarom is het dan

ook een ideaal..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je volkomen Samurai en ben dan ook erg blij met de serieuze mensen die ik ondertussen al heb mogen ontmoeten en daar hele leuke en fijne contacten aan overhoud. Helaas is dat groepje mensen niet zo heel groot maar het vertrouwen is er wel volledig zowel voor mij als voor hun. Maar ik vind soms wel dat ik mijn tijd beter aan andere dingen kan besteden aangezien iedereen zijn eigen vrije tijd behoorlijk schaars is. Tijd heb je niet maar maak je zelf als je bij zulke bijeenkomsten aanwezig wil zijn. De locale meetings ben ik altijd een groot voorstander van om mensen in je eigen regio te leren kennen zodat je elkaar een beetje kunt helpen wanneer het nodig is. Zelf ben ik behoorlijk van principes (afspraak is afspraak) en zie het preppen toch wel als de hoogste prioriteit.

 

Zelf geef ik graag iedereen een 2e kans maar daar heb ik inmiddels binnen 2 weken tijd ook weer mijn lesje van geleerd. Liever nu alvast van te voren hard vallen dan wanneer je er in de toekomst op moet bouwen en vertrouwen. Vorige week een van de"organisatie" fysiek gesproken en deze vond het ook blijkbaar niet nodig om het erover te hebben of een rede op te geven dat deze niet kwam opdagen. Wel prettig met hem gesproken over andere onderwerpen dus krijgt nog het voordeel van de twijfel bij mij. Gisteren had ik met de andere van de "organisatie" afgesproken om de BOB uit te testen en deze kwam WEER niet opdagen. Als je elkaar nu al niet kan vertrouwen of op elkaar kunt bouwen terwijl alles nog goed is, hoe vertrouw je elkaar dan wel als er echte problemen zijn. Sorry dat dit nu ook een erg negatief verhaal wordt en zie deze maar even als een dagboek of uitlaatklep voor m'n frustraties. ;) Ik voel me nu zelfs al veel meer opgelucht:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vempain,

 

Het is niet negatief, en mag best gezegd worden. Negatief zijn is juist er niks over zeggen en dan speel je de hypocrisie

mee. Eerlijkheid is normaal, maar het wordt als verkeerd beschouwd en dat vind ik niet normaal, nog een issue waar sommigen

de meetings niet voor vertrouwen, als je ergens wat over zegt hoor je er opeens niet bij.

Volwassenheid is de waarheid zeggen op een normale fatsoenlijke manier, daarna moet je dan wel in alle billijkheid

blijven en het laten gaan, wat de ander er mee doet moet deze zelf weten. Een geestelijk volwassen iemand zal zeggen

ja ik snap dat je dat zo ziet en respecteer je eerlijkheid..dan weet je dat die persoon goed zit..

Elk verkeerd persoon zal je aanvallen of andere zaken doen die geen goede intenties tonen..

Zo filter je ook makkelijk, zelf hoef je niets te doen.

 

En dan komen we waar ik live met jou en anderen al over sprak, mensen zitten op deze site omdat hun ogen geopend

zijn over de situatie in de wereld, ze klagen steen en been over de regering, de achterbaksheid en hypocrisie van politici,

dat ze na de verkiezingen hun afspraken niet nakomen..

 

Maar wat doen diezelfde preppers dan als je een afspraak met ze maakt??

Precies..Kijk in de spiegel, maar ja dat is te moeilijk voor mensen, ontkenning is makkelijk.

Maar was diezelfde ontkenning niet waar iedereen de mond van vol heeft, de schaapskudde??

 

En dus is het cirkeltje weer rond, prepper zijn maar niet in gedrag en geestelijke volwassenheid..

Wederom mijn onderschrift..

 

Ik weet ook dat een betrokkene jullie op de vriendenlijst heeft staan, dus alles is een stukje complexer..

 

En wees gerust, ik zie meer dan ik zeg en laat blijken, het is niet wat je zegt dat belangrijk is maar wat

je tussen de regels ziet en je buikgevoel aangeeft. Daarom weet ik dat vooral jij als regelaar en frequent

bezoeker van de SC's in een bepaalde positie verkeert. Ik begrijp alles wel, en vind het toch moedig en

netjes dat je je gevoel uit hier. Dat schept ook vertrouwen, en je hebt gelijk, je kan niet mensen aan de kant schuiven

door iets negatiefs..dus ik begrijp het wel..anders zou ik ook niet zijn wie ik zeg dat ik ben..

 

We gaan gewoon verder, en proberen de meetings en het preppen gewoon positief te houden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Hai Allen,

 

Gooi weer eens een Samurai balletje op ;-)

Er zijn wat leden bij deze groep gekomen, sommige hebben elkaar ontmoet, sommige niet, is er iemand die

toch weer eens interesse heeft in een lokale meeting, geen poespas, het weer is in ieder geval nog steeds niet slecht.

 

De lente en zomer komt eraan en het buitengevoel kriebelt weer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Hallo Drechtpreppers,

 

Is deze groep nog actief? Want er zijn geen recente berichten, misschien is er interesse om een nieuwe meeting te organiseren nu er een nieuw lid is, "moi" wel te verstaan.!?

Ik ben een nieuwe prepster, woon in Dordrecht en het lijkt mij leuk om de andere Drechtpreppers te ontmoeten en misschien kan de groep op deze manier weer enthousiast worden?

Ik zie een berichtje van jullie graag tegemoet.........

 

Grtjs,

Marian Dascoota

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Marian,

 

Leuk dat je lid bent geworden van de Drecht preppers groep.

 

Ik ben zelf niet meer zo prevalent aanwezig, een aantal redenen had ik hier al omschreven.

Er is een opstart geweest van deze groep, maar helaas blijken mensen meer te praten over

groepsvorming dan er in het echte leven wat mee te doen, daarom heb ik mijn tijd er niet meer

aan verspild. Maar ik ben altijd wel geinteresseerd mocht er nieuwe animo zijn. Zelf woon ik ook

in Dordt, dus het is altijd makkelijk. Ik weet niet of je veel animo krijgt, ik heb al van alles geprobeerd,

er zijn landelijk meetings, maar ook daar is het rendement/kosten plaatje te hoog, zeker als je op

een budget zit. Maar als je zin hebt eens samen te komen laat maar weten...

 

Groetjes,

Samu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Samu

 

ja dat is jammer zeg, ik snap sommige mensen ook niet hoor. Wat verwachten ze dan eigenlijk van een groep, of beter gezegd van het peppers forum in het algemeen?

Maar wel fijn dat jij tenminste wel reageert.

 

Ik zelf ben niet zo'n voortouw nemer en ik kom net kijken ( in prepperland dan wel, hihi), maar wie weet, wat niet is kan nog komen.

Zit jij nog in andere groepen waarin je wel je ei kwijt kunt, of waarmee je dingen onderneemt?

 

Grtjs

Marian

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...