Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ouders overtuigen van noodzaak voorbereiden


Stealth

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Misschien zijn er een soort zielsverwanten voor mij in deze groep die hetzelfde probleem herkennen: je ouders zien geen noodzaak in het voorbereiden. Mijn moeder is de typische "dat gaat toch niet gebeuren, hou nu op met die onzin"-persoon en mijn vader is er zeer neutraal in (volgens mij gegoogd hij deze hobby). Weet iemand nog manieren waarmee ik ze enigzins naar het verstand zou kunnen praten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hoi!

 

Dat probleem heb ik (gelukkig) niet, want mijn moeder staat bijna volledig achter het preppen. Je kan je ouders misschien confronteren met het nieuws. Tegenwoordig gaat het alleen over landen die failliet gaan, bedrijven die failliet gaan... Er wordt voorspelt dat de crisis nog zeven jaar gaat duren, dus het ergste hebben we zeker nog niet gehad. Ook op vlak van moeder natuur kan je heel wat laten zien. Onze seizoenen zijn overduidelijk aan het verschuiven, in de rest van de wereld zijn er steeds meer stormen... Je ouders zullen Tsjernobyl zeker nog niet vergeten zijn, en anders zal Fukushima hen er wel aan hebben doen denken... België en Nederland hebben ook heel wat kerncentrales, daarbij komen nog die van Duitsland, Frankrijk, ... Als er iets zou gebeuren met die kerncentrales zijn we ook nog niet bij 'de nief patatten beland', zoals we dat hier zouden zeggen. In België zitten er al scheurtjes in de centrale van Tihange en Doel (dicht bij Nederland!).

 

Het klinkt misschien allemaal bangmakerij, maar misschien kan je je ouder overtuigen door deze argumenten allemaal op tafel te gooien? Je kan ze ook eens uitleggen wat allemaal niet meer zou werken wanneer de stroom in heel het land zou uitvallen. Geen radio, tv, laptop, koelkast, diepvries, kraanwater meer. Ook de benzinepompen werken niet meer, je kan niet pinnen, de rioolpompen werken niet meer... Dan kan het denk ik geen kwaad om wat eten en vooral drinken in te slaan!

 

Ik hoop dat je hiermee je ouders overtuigd krijgt, of ze allesinds toch al aan het nadenken krijgt!

 

Groetjes,

Navauden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik ga eind juni/begin juli uit de kast komen :rolleyes:. Niet helemaal want ga niet gelijk preppen op de tafel slingeren. Eerst ff peilen en kijken hoe ze tegenover bepaalde ideeën van mij staan. Ik ga volgende maand een presentatie in elkaar draaien waarvoor ik de voorbereidingen al heb gestart en dan ff een algemene voorlichting over ons financiële systeem/inflatie/pm's . Als ze daar een beetje voor te porren zijn dan gaat de kastdeur wellicht nog wat verder open. Ik hou jullie op de hoogte :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...

@Muktaronic

Heb een hele avond opgeëist om ze het een en ander duidelijk te kunnen maken. Blijkbaar heeft het z'n vruchten afgeworpen. o.a. geld in z'n geheel besproken en de ECB/FED, ons monetair systeem+landelijk beleid maar ook via ebay diverse valuta besteld zoals de Zimbabwese dollar waar al hyperinflatie heeft plaatsgevonden. Ook heb ik ze een zilverstuk laten zien. Ik had het idee dat als ik het tastbaar kon maken en een minder 'ver van m'n bed show' het voor mijn ouders aannemelijker zou zijn waardoor ze het risico beter konden bevatten.

 

Voor iedereen die meer details wil of ook met z'n ouwe lui om tafel wil, stuur me gerust een berichtje en dan kan ik je wellicht wat handig materiaal/tips sturen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 4 maanden later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...