Ga naar inhoud
GENEGEERD

Thuis geraken wanneer SHTF


bjo1998

Aanbevolen berichten

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik zit zo'n 70 km van thuis op kot (op kamers voor de Nederlanders) en ik maak mij best wel zorgen over hoe ik thuis geraak wanneer SHTF. Zelf heb ik geen auto, dus het openbaar vervoer is de enige manier waarop ik mij kan voortbewegen (buiten mijn twee stappers natuurlijk ;) ). Het zal natuurlijk van de situatie afhangen hoeveel chaos of whatever er is, maar toch...

 

Hebben jullie hier al over nagedacht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

In het geval van SHTF denk ik niet dat het openbaar vervoer nog (goed) zal functioneren. Zelfs als een deel van de bussen/treinen/metro's etc. nog rijdt zit je waarschijnlijk als haringen in een ton op elkaar geperst. (wat in de spits al geen pretje is, laat staan in een stressvolle situatie)

Daarom denk ik dat eigen vervoer eigenlijk de enige optie is, dus lopen/fiets/brommer. In mijn geval zal dit waarschijnlijk lopen worden aangezien ik geen zin heb om een fiets/brommer te 'lenen'.

Omdat ik zelf gelukkig maar maximaal 30 kilometer van huis zit is dat wel te doen in 1 dag of desnoods 2. De routes hiervoor heb ik al bepaald en afhankelijk van de situatie kies ik er dus een uit. Als het om een grote situatie gaat betekent dit drukke stedelijke gebieden vermijden en kom ik dus op die 30 kilometer uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik zit voor mijn studie met het openbaar vervoer op ongeveer 2 uur van huis, met de auto 50min(normaal verkeer). Het gaat om ongeveer 75(autoweg)-90km(snelweg). Lopend zou dit met BOB binnen 2 dagen te doen moeten zijn. Gelukkig heb ik beschikking over een fiets waarmee ik het met gemiddeld 15km/u binnen 8uur zou moeten kunnen doen (denk aan rustpauzes!).

 

Echter heeft Foxxie ook een motor en schijt aan verkeersregels tijdens een ECHTE SHTF dus dan zou ik binnen aanzienlijke tijd thuis kunnen zijn. Zelfs als alle wegen versperd zijn dan zou ik alsnog de vluchtstrook kunnen pakken of tussen de auto's door kunnen rijden dus 35min-2uur? :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha zalig, mag ik niet mee op die motor? :p

 

Eigenlijk zou ik mij ook een fiets moeten aanschaffen, maar ik heb echt zo'n schrik om in verkeer te rijden hé, laat staan in een SHTF situatie.. al loopt mijn lichaam dan gewoon op adrenaline natuurlijk, dan denk ik er misschien niet meer zo over na :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

70km is makkelijk te doen met een BOB, ik zit zelf op ongeveer 30 ~ 50 km. Ik ben van plan met mijn fiets te tocht te maken. Makkelijk haalbaar in een dag, maar kan altijd overnachten. Mocht mijn fiets het begeven dat kan ik nog altijd te voet verder. Met mijn BOB bereik ik dus sowieso mijn BOL.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Zit ook op kamers, Ik ga niet naar huis met SHTF. zonde van mijn tijd.

 

Heb een goede fiets waarmee ik op 3L water, 4 muslee repen 1 broodje 60 km bereik heb (ongeveer 3 uur fietsen)

(dit is mijn verbuik per 60km van de overgelopen paar keer) (na 60 km is er een pauze nodig met voedsel dat een hoog cal. gehalte heeft)

Het minder fijne is alleen als u nog terug moet fietsen nog die dag. daar baalde ik wel van toen ik de eerste keer mijn verbruik test uitvoerde.

 

70km is idd te doen op de fiets in 1 dag. dat is maar 3-4 uurtjes fietsen en ge hoeft niet meer terug te fietsen naar uw kot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...