Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welke singer, los model of trapmodel


Gast Vempain

Aanbevolen berichten

Net even op marktplaats gekeken voor een singer naaimachine. Nu kosten losse modellen 15 en trapmodellen 35. Met welke naaimachine ben ik dan het beste mee af? Ik heb hier nog niet zoveel ervaring mee.

 

http://www.marktplaats.nl/a/antiek-en-kunst/antiek-naaimachines/m658810755-singer-naaimachine.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

 

http://www.marktplaats.nl/a/antiek-en-kunst/antiek-naaimachines/m654749089-antieke-singer-trapnaaimachine.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ook ik ben inmiddels de trotse bezitter van een prachtige mat-zwarte singer trapnaaimachine uit ongeveer 1936. Deze is in zijn geheel op te klappen in zijn eigen kast.

 

Gelijk wat spullen geprept voor de singer.

zo had ik een paar pakketjes met 10 machinenaalden (2 keer 5 stuks) in 5 verschillende diktes en 3 spoeltjes voor 1,49 en 100 knopen voor 0,99

best een goede prijs denk ik (ben nog geen andere naalden tegengekomen dus ik weet niet of ik er te veel voor betaald heb)

Gekocht bij een sow-low winkel(zie de link voor adressen)

http://www.so-low.nl/pages/winkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik bezit twee singers. Een met handaandrijving en een prachtige singer trapnaaimachine met aan beide kanten 3 laatjes, toebehoren en de oorspronkelijke gebruiksaanwijzing er bij.

De machine is destijds gekocht in Australie en ik ben er supertrots op en superzuinig mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Een trapnaaimachine of een handnaaimachine? Het is maar net wat je ermee wilt. Ik heb met twee vriendinnen een slapend crisisbedrijfje opgericht. Als de euro instort en we kunnen onze olie importen niet meer betalen, dan krijg je drie uur per dag stroom, net zoals in een ontwikkelingsland. Ook de goedkope kledingimporten uit China en India gaan wegvallen. Dus moet er veel gerepareerd en versteld worden. Als je dat bedrijfsmatig wilt gaan doen, in ruil voor een bos wortelen, dan zijn trapmachines beter. Daarbij houd je beide handen vrij om te werken. Maar het zijn wel bakbeesten. Ik heb er drie staan in mijn appartement.... Handnaaimachines hebben als nadeel, dat je met een hand moet werken, omdat je de andere nodig hebt om te slingeren. Maar ze nemen veel minder ruimte in en ze zijn makkelijker te verplaatsen. Op iedere trap Singer zet je in een minuut een slinger. Bewaar dus ook een slinger bij je trapnaaimachine. Gaat je drijfriem kapot (een beetje prepper heeft er een paar in reserve, ook als super ruilmiddel) of het trapmechanisme faalt op een andere manier, dan ga je verder met de slinger. Iedere handsinger is ook in een trapkast te installeren. Die uitwisselbaarheid is zo mooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...