Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ik heb een Singer.. Ik heb een Singer.. Ik heb een Singer


Gast Bandoeng

Aanbevolen berichten

Wat zeg ik? Ik heb een Singeeeeeerrr...

 

Hoi Singer-gekkies,

 

Raad eens?!

...

 

Ik Heb een singerrrrr... woop woop

 

Sorry

 

Hier is ze

 

2013-03-25

 

Binnen een dag reageerd een meneer van de Marktplaats, die gelukkig (wat toevallig) in de zelfde stad woont, dat hij mijn bod van 20 accepteerde. Hup paar uur later ophalen. Toen ik bij hem was en de zwengel van de naaimachine mag draaien... och zo soepel. En dat van (volgens hem) zo'n 80 jaar oud. Er zitten 2 spoels, 4 naalden en ouderwetse zink olie houder.

Het doet me wel aan vroeger (jaren80) denken, toen mijn Ma zo'n trapper Singer had, toen mocht ik een stofje naaien, en ik was zo trots dat ik een sokje had gemaakt :)

 

Ik ga naaien!

 

Grt, Bdg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Leuk !! Ja, er komen van die nostalgische gevoelens boven hè. Ik zie het al voor me: je moeder die voorzichtig het pedaal bedient en goed je handjes in de gaten houdt...

 

Wat ga je als volgende aanschaffen: garen, schaar, reservenaalden, ritsen, knopen, etc.

 

Veel plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik ritsen besteld voor 1 euro per meter. Dat is goed voor 5 of 6 ritsen. http://www.kleurenmix.nl/Webwinkel-Category-385281/rits-op-de-rol-+-runners.html

 

en hier heb ik knopen besteld, vandaag binnen gekregen. 2 Euro voor 50 stuks. http://www.knopenwereld.nl/website/index.php?ProductCategory=150586&Index=3

 

Vandaag ook weer een Singer opgehaald. Ik dacht dat de vorige al schitterend was, maar deze slaat alles. Er zit zelfs geen krasje op het hout. Hij toont gloednieuw. Voelt rijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Bandung, dit is nog een langspoel met een vibrerend schuitje. Tot voor kort werden deze oudere Singers wat minder gewaardeerd, omdat ze ietsje trager zijn en omdat er geen moderne ronde spoelen in kunnen. Maar tot mijn verbazing zag ik de prijzen voor Singers met een schuitje op Ebay toenemen. Ik heb toen aan een vriend die een naaimachinemuseum heeft, gevraagd wat nou het voordeel van zo'n schuitje is. Die zijn dus nog meer bedrijfszeker. Ze laten helemaal nooit een steek vallen. En dat is super als je met leer of met dure stoffen werkt. Wees maar blij met deze machine! Een super prep. Je zou er alleen nog een paar extra spoeltjes bij moeten hebben. Van die lange dus. Ik ga wel op zoek (ook voor Prepass).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...