Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waar gaat jouw prepgeld naar toe?


bjo1998

Aanbevolen berichten

Ik neem even aan dat je als student het niet super breed hebt.

Je moet keuzes maken, zeker als je gaat preppen.

 

Waar gaat jouw prepgeld als eerste naar toe?

Met andere woorden: wat vind jij als student op het moment het belangrijkst om te preppen?

 

 

 

Ik zelf ben momenteel bezig met een BOL op te zetten. Iemand binnen mijn gemeenschap leeft al op een terrein waar veel zelfvoorziening is. Erg handig dus!

Deze gemeenschap op starten en aan de gang houden is een van mijn primary goals. Training en oefening komen hier bij kijken.

 

Verder ben ik bezig met het opbouwen van een BOB. Hier en daar probeer ik wat dingentjes bij elkaar te verzamelen en ik ben ook al aan het kijken voor een grotere daypack (à 50/65 liter).

Zodra die klaar is ga ik echt aan de slag met stockpilen en materiaal in slaan, maar dat betekend niet dat ik nu al hier en daar wat oppik.

 

 

Dus, wat doen jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Mijn advies zou zijn koop een set lifestraws (paar jaar houdbaar 3-5jaar) en dan in die tijd sparen voor een Katadyn waterfilter. Duur kreng maar je kunt er 50.000 liter mee vooruit. Per liter heb je dan de goedkoopste prijs gemiddeld genomen.

 

Als je toch perse eerst andere gear wil kopen zoals je mes etc (wat ik ook kan begrijpen). Richt je dan eerst gewoon daarop (na je lifestraws) maar zorg dan wel dat je weet hoe je je regenton bv kan omtoveren tot waterfilter. Dan dien je op z'n minst deze cruciale skill te kennen en kunnen!

[update] Ondertussen zijn er de Sawyerfilters die per filter velen malen meer water filteren en uiteindelijke stukken goedkoper uitvallen. Mijn tip zou zijn om als student/budgetprepper deze als eerste aan te schaffen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

ik ben bezig met het in elkaar zetten van een BOB, en ik begin dan bij de belangrijkste dingen, en dan bouw ik af totdat ik uitkom bij de comfort spullen(kussen, slaapmatje, etc.)

en natuurlijk heb ik er eerst voor gezorgd zoveel mogelijk gratis te krijgen van de dingen die ik al had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
  • 1 maand later...

Het geld dat ik tot nu toe heb uitgegeven is naar een kleine voorraad water, eten, EHBO-spullen en een USB waar ik alle relevante informatie verzamel.

Daarnaast heb ik een aantal boeken aangeschaft waar ik wijzer uit hoop te worden wat betreft de reële drijgingen voor mij/mijn omgeving. A.d.h.v. die uikomst wil ik een plan maken om grotere investeringen te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...