Ga naar inhoud
GENEGEERD

Budget Preps


Aanbevolen berichten

Zie je ergens een mooie aanbieding, artikel of informatie over de verkrijgbaarheid van een artikel,

die graag wilt delen met andere budgeteers.

 

Of het nu boodschappen zijn voor je voedselvoorraad of je Bug Out Bag of ben je erg

tevreden over een multi-tool die qua prijs aanschafbaar is voor een budget prepper

in tegenstelling tot de vaak dure prijzen die voor prepspullen worden gevraagd..

 

Om geen overvloed aan "normale aanbiedingen" te krijgen, moet het voor een budgetprepper

aantrekkelijk zijn hier een vermelding te doen, vooral met name "het goedkoopste" artikel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Wasmiddel voor kleding is behoorlijk prijzig, je bent al snel een paar euro voor 20 wasbeurten kwijt. Een goed alternatief om je kleding te wassen is natuurazijn. Deze kost ongeveer 20 cent per liter en je kan daar makkelijk 10 wasbeurten mee doen. Ik gebruik dit al jaren en werkt perfect.

 

enkele voordelen van natuurazijn:

voor alle materialen geschikt dus of je nu wol of handdoeken wast je gebruikt dezelfde fles

geen allergische reacties meer op stoffen die in wasmiddel zitten

geen wasverzachter meer nodig

kleding ruikt schoon ( geen zuurlucht eraan)

haren van dieren blijven niet aan je kleding hangen

Je hebt bijna geen kalk vorming in je wasmachine waardoor deze veel langer zijn werk blijft doen dus je bespaard ook nog eens op reparatie/ vervanging

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Vempain,

 

Je hebt helemaal gelijk en een mooie tip.

 

Voor mijn wasmiddel haal ik altijd die van de Action, na allerlei huismerken geprobeerd te hebben,

de volgende gebruikt:

 

Subliem premium Ultra Wash. groen. 3 liter verpakking denk zo rond de 3 euro per fles.

Voor mij in ieder geval tot nu toe de goedkoopste..

 

Ik zal nog een lange lijst plaatsen van een mooi document wat ik tegen kwam waarbij de oude

huismiddeltjes van vroeger erg goedkoop en erg goed werken ook.

 

Als aansluiting op jouw tip dat azijn voor een hele hoop andere zaken ook gebruikt kunnen worden,

en de jouwe is een hele mooie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 3 weken later...

@Backschless, mooie tip.

Vooral het handenzeep gedeelte vind ik interessant, zoek een goedkoper alternatief voor de handzeep.

Het verschilt in die zin van de "azijnzeep" om het maar zo te zeggen dat deze puur is, en dus voor gewoon

gebruik ook goed. Misschien kan deze zeep als substituut werken voor de sunlight blokjes zeep, zou het ff moeten

bekijken..

Interessante site ook..meer leuke hebbedingetjes..:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

kijk even op de site http://www.deveteraan.nl/N_frame.html?http://www.deveteraan.nl/ voor het overlevingsmes "Digitaal camo mes" is een mooi vast mes in een riemholster met een zakmes waar een mes, een splijmes met lijnsnijder en een zaag op zit, een ledlampje, en een karabijn met een schaar, appelmes, schroevendraaier, nagelvijl en flessenopener. dit kost allemaal maar 45 euro!!! als ik hem zelf heb (ergens in het eind van het jaar) zal ik wel ff een review geven voor degene die dat wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Longsurviver Ik ben heel erg benieuwd wanneer je de review mocht maken over deze messen en hoe ze bevallen.

Zo te lezen zitten er behoorlijk wat functies op.

Zelf zou ik alleen eerder kiezen om toch een tientje minder uitgeven en voor een leatherman wingman te gaan.

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-leatherman-wingman.htm

deze staat inmiddels al een aantal maanden op m'n verlanglijstje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 9 maanden later...

ja, ik ben er ook over aan het twijfelen om zoiets te kopen, maar als je te afhankelijk word van zo'n "alles-erop- en-eraan", en je komt in één keer zonder te zitten, ja dan zit je. het kan ook slap gelul van me zijn maar je moet ook zonder kunnen, had ik ook gezien bij doomsday prepers, een vent leerde zijn kinderen om met vrijwel niks, ik herhaal niks, in het bos te overleven, dat vond ik een van de beste. die had ook mijn droom van een survival boerderij verwezelijkt, alleen nog een gigantische en diepe kelder, en beveiliging en camouflage en ik ben happy:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

en over budget preps . . .

 

ik weet niet of bij jullie papier al standaard in de BOB zit maar je kan er toch zo veel mee doen!

als je er bijvoorbeeld een bakje van vouwt, daar water in doet ( nee hij loopt dan niet weer leeg want een papieren bootje blijft ook drijven ) en daar dan een ei in doet kun je hem volgens mij gewoon koken omdat de ontbrandingstemperatuur van papier ( papier bestaat vooral uit hout en dat brand pas bij 250 tot 350 graden C ) veel hoger is dan de maximale temperatuur die het water kan worden ( 100 graden C ) zal het papier nier ontbranden want als het papier dan warmer word dan 100 graden word het weer "afgekoeld" door het veel "koudere" water en zal het ei gewoon gaar worden. ik weet niet zeker of het ook te proberen is met ander voedsel, aangezien er nog steeds het gevaar is dat het papier kapot gaat als het langer kookt, maar het is toch een stuk lichter en compacter en "onopvallender" dan een pannetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Konijn :) zelf heb ik standaard de wingman nu in mijn tas zitten en beter is eigenlijk nog als ik deze altijd aan m'n broek heb hangen. Het mesje gebruik ik nog het meeste voor het snijden van bijvoorbeeld een appel. Je hoeft geen 10 messen te hebben als je maar een goed hoofdmes hebt en eventueel een zakmes als back-up kom je al een heel eind. Zelf ben ik begonnen met de Mora Classic, een heel fijn goed kwalitatief mes voor een redelijk kleine prijs (rond de 11 euro). Inmiddels ben ik ook een beetje begonnen aan een andere tijdrovende hobby zoals flintknapping van vuurstenen en hoe meer je oefent hoe beter het gaat. Nu zijn m'n objecten misschien nog alles behalve mooi maar ondertussen wel vlijmscherp en doet dan ook niet onder voor een mes maar is alleen iets lastiger om te gebruiken. Door veel dingen te gaan proberen kom je een heel eind zonder gear, het voordeel van een budget prepper is dan ook echt dat je veel creatiever en probleemoplossend moet werken en veel dingen zelf maakt om zo geld te kunnen besparen. Daar heb je al een heel groot voordeel mee t.o.v. de mensen die alles zo kunnen kopen.

 

Over het papier in de BOB heb ik mijn twijfels, maar ik vind het niet erg om ongelijk te hebben. ;) Het vuurtje waar je het bakje op wil zetten is tegen de 1000 graden en is dan ook genoeg om het bakje behoorlijk snel te laten ontbranden nog voordat het water zelf kookt waardoor deze gaat lekken en je vuur ook gelijk uit is. Maar dit is puur theoretisch en zou eerst in de practijk uitgevoerd moeten worden. Ik wil vanavond wel even kijken of m'n theorie klopt of dat het toch mogelijk is om een ei in een papieren bakje te koken. (ben benieuwd :o) Een ei hoef je bijvoorbeeld niet in een bakje water te koken maar kan ook zo boven het vuurtje of waxinelichtje, je maakt een gat in de bovenkant van een ei en maakt er met wat takjes of dikke grasprieten die nat zijn en mandje eromheen en kun je deze zo boven het vuur houden, wanneer er wat rook uitkomt is deze goed. zo kun je ook in het eierdopje daarna zelfs nog wat water koken wanneer je bij het ei er alleen een klein kapje eraf haalt en de inhoud met een stokje eet zodat deze ook niet scheurd. Zelf heb ik een veldfles met een beker eronder (al vanaf 5 euro bij de dump) die zo in het vuur kan, deze diend als enige pan/beker/schep die in m'n BOB zit zo kun je tussendoor toch een lekker dennennaalden of brandnetel soepje drinken of past er precies zo een zakje noodles in waar alleen heet water bij moet en deze neemt niet heel veel meer ruimte in je tas in beslag omdat deze al om je veldvles heen zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke bedank voor de tip, maar van dat papieren bakje, dat had ik gezien bij brainiac :cool:( een poosje terug was dat een serie bij National Geographic ) en daar lukte het. waarschijnliijk omdat dat dunne papier ook weer snel de warmte verliest door het "koude" water. maar wat dat ongelijk betreft, ik vind het ook niet erg om er een keertje naast te zitten :D, en in elk geval is het een idee om uit te proberen, ik hoor het resultaat wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...